TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig 3S-GTE i SW20'en min

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #181407  av henrixxx1

Etter en laaang lagring av Rearcut'n min på en låve ute på landet har jeg endeli (for en stund siden) fått garasjeplass i byen..
Å omsider så fikk jeg laget meg en prosjekttråd jeg oxo;)
Har en del deler og stasj liggende, GTE'en er skrudd i småbiter og GTI motorn er ute av bilen nå..
Bilder og mer info kommer.. + sikkert en god del spørsmål;)
 #181413  av henrixxx1

Noen bilder..
Vedlegg
Bilen min
Bilen min
MR2 turbo bygg 154.jpg (150.67 kiB) Vist 1524 ganger
Rearcut'n
Rearcut'n
3S-GTE første bildet .JPG (130.8 kiB) Vist 1528 ganger
3S-GTE motoren
3S-GTE motoren
307_0706.JPG (438.5 kiB) Vist 1527 ganger

#182063  av henrixxx1

Flere bilda 8)
Vedlegg
Har pussa litt;)
Har pussa litt;)
Polished innsug.jpg (197.68 kiB) Vist 1520 ganger
Her og;)
Her og;)
Polished toppdeksel.jpg (250.15 kiB) Vist 1514 ganger
Frisker opp hele bakstellet når det først er nede
Frisker opp hele bakstellet når det først er nede
Foringer og div til bakstell.jpg (349.31 kiB) Vist 1519 ganger
HKS Ultra Light Flywheel
HKS Ultra Light Flywheel
HKS letta svinghjul.jpg (275.79 kiB) Vist 1521 ganger
HELIX sinter clutch
HELIX sinter clutch
HELIX Clutch.JPG (74.48 kiB) Vist 1515 ganger

#182065  av henrixxx1

Det stoppe ikke der :P
Vedlegg
Bling Bling
Bling Bling
JE stempel.jpg (208.4 kiB) Vist 1517 ganger
Vakkert;)
Vakkert;)
JE + EAGLE.jpg (275.15 kiB) Vist 1512 ganger
Solide saker
Solide saker
EAGLE råda.jpg (245.7 kiB) Vist 1517 ganger
Endelig igang
Endelig igang
MR2 turbo bygg 207.jpg (336.35 kiB) Vist 1521 ganger

#182098  av Doffen696

Jo ser bra ut dette, men jeg håper at du ikke har brukt for lang tid med å pusse aluminiumen, for den vil eire igjen :( (om du ikke behnadler den)

Hvor mye måtte du betale for nye stempler, råder og stempelringer?

#182116  av henrixxx1

Doffen696 skrev:Jo ser bra ut dette, men jeg håper at du ikke har brukt for lang tid med å pusse aluminiumen, for den vil eire igjen :( (om du ikke behnadler den)

Jada.. behandling må til.. må bare finne tak i turtlewax sin metal polish..

ca 6500 for alt.. fra usa med nedskrevet totalbeløp for lavere moms;)

#182527  av MR2WideBody

henrixxx1 skrev:
Doffen696 skrev:Jo ser bra ut dette, men jeg håper at du ikke har brukt for lang tid med å pusse aluminiumen, for den vil eire igjen :( (om du ikke behnadler den)

Hvor var det fra?

#182545  av erling

Skal si mannen hadde handla snop. Blir bra detta. :wink:

#182646  av Dr.Ling

Bestilte ihvertfall polyurethane foringene fra twosRus.com ser det ut som, men fikk du flywheel, clutch, stempler osv derfra også?

Godt å se at det er flere med motorbytte på gang. Jeg har nå en gen3 i garasjen som skal ut av clip'et, og så får jeg se hva av deler jeg skal bytte ut. Skulle sikkert bestilt deler for lenge siden da det vel tar en tid fra USA. Det eneste jeg absolutt MÅ ha er eksosanlegg (og selvf. alle væsker, tennplugger og sånt), men med turbomotor baller det vel bare på seg med oppgraderinger. Hadde vært kjekt å få på downpipe og ny IC mens man holder på + annet vedlikehold som krever lett tilgang.

Jeg er helt grønn når det gjelder motorer, så jeg "studerer" alle forumene for tiden om hva som lønner seg å passe på, og for å unnga unødvendig arbeid. Ser ut som om det er greiest å heise motorn ned med bakaksling, bremser og hele sulamitten, også det blir spanande å se om jeg får løftet bilrompa høyt nok. Ser at noen løfter bilen slik at motorn står igjen, mens andre jekker opp bilen og heiser ned motorn.... vet ikke hva som er det lureste.

#182705  av henrixxx1

MR2WideBody skrev:
henrixxx1 skrev:

Hvor var det fra?
Fra selgere på Ebay
RÃ¥dene fra en selger med navn: dragperformance
Stemplene husker jeg ikke, men ville ikke anbefalt å handle fra han uansett for han rota nå jævli.. sendte meg feil pakke og greier.. tror jeg venta 2mnd på stempla...

#182706  av henrixxx1

erling skrev:Skal si mannen hadde handla snop. Blir bra detta. :wink:
Ja håper det blir bra.. blir vell en del banning før den er på veien, men det må vell til :D

#182709  av henrixxx1

Dr.Ling skrev:Bestilte ihvertfall polyurethane foringene fra twosRus.com ser det ut som, men fikk du flywheel, clutch, stempler osv derfra også?

Godt å se at det er flere med motorbytte på gang. Jeg har nå en gen3 i garasjen som skal ut av clip'et, og så får jeg se hva av deler jeg skal bytte ut. Skulle sikkert bestilt deler for lenge siden da det vel tar en tid fra USA. Det eneste jeg absolutt MÅ ha er eksosanlegg (og selvf. alle væsker, tennplugger og sånt), men med turbomotor baller det vel bare på seg med oppgraderinger. Hadde vært kjekt å få på downpipe og ny IC mens man holder på + annet vedlikehold som krever lett tilgang.

Jeg er helt grønn når det gjelder motorer, så jeg "studerer" alle forumene for tiden om hva som lønner seg å passe på, og for å unnga unødvendig arbeid. Ser ut som om det er greiest å heise motorn ned med bakaksling, bremser og hele sulamitten, også det blir spanande å se om jeg får løftet bilrompa høyt nok. Ser at noen løfter bilen slik at motorn står igjen, mens andre jekker opp bilen og heiser ned motorn.... vet ikke hva som er det lureste.
Foringene på twosRus.com ja.. å dem kan jeg anbefale.. super service..
Clutch har jeg handla fra kollevold da jeg kjøpte rearcut'n.
Flywheel fra greenline.jp.
Stempel og råder fra ebay.

Eksos skal jeg kjøpe fra twosRus.com når den tid kommer..

Jeg jekka opp bilen først og plasserte den på støttebokker. så demonterte jeg bakstillingen og akslingene og eksosen..
Så slapp jeg ned motor og gir alene til slutt.. så dro jeg den ut fra siden under vangen med 1cm klaring.. bra beregning på jekkinga av bilen :lol:
 #182844  av henrixxx1

Begynner å ta form nå;)
Vedlegg
det ser lyst ut nå;)
det ser lyst ut nå;)
3S-GTE 24juni.jpg (452.34 kiB) Vist 1529 ganger
 #183094  av henrixxx1

Noen som kan sjekke noen delenummer for meg?

83530-60020 Oil pressure sensoren
90311-35019 Simmering til akslinger inn i girkasse

Jeg mener garantert at simmeringene er feil.. men lurer på om oljetrykksensoren og er det.. kan noen komme med rette delenummer?

På forhånd takk for hjelpen :wink:
 #183120  av Andy_Celica

henrixxx1 skrev:Noen som kan sjekke noen delenummer for meg?

83530-60020 Oil pressure sensoren
90311-35019 Simmering til akslinger inn i girkasse

Jeg mener garantert at simmeringene er feil.. men lurer på om oljetrykksensoren og er det.. kan noen komme med rette delenummer?

På forhånd takk for hjelpen :wink:
Den simringen skal passe til sw20 2gen motor (gerkasse)