TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan fÃ¥ pÃ¥ strammeren til reg reima

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #184002  av GT4 CS

Noen som har tips for hvordan jeg skal få på strammeren til regreima, får ikke fingrene mine nedi der. Han som skrudde den av er desverre borte, og er den eneste jeg kjenner med gadget fingre

#184005  av sleeper

det burde gå greit det vel.. (jeg greide det med mine pølsefingre.. :lol: )

og hvis det ABUSOLUT ikke går så kan du jo løsne på det motorfestet som er ved batteriet og skru ab de 2 som står på den bjelken under der... da får du sikkert tiltet motoren langt nok til at det går..

#184008  av GT4 CS

sleeper skrev:det burde gå greit det vel.. (jeg greide det med mine pølsefingre.. :lol: )

og hvis det ABUSOLUT ikke går så kan du jo løsne på det motorfestet som er ved batteriet og skru ab de 2 som står på den bjelken under der... da får du sikkert tiltet motoren langt nok til at det går..
Ja om ikke jeg får det til senere idag så skal motorfester løsnes så jeg får motoren litt frem og opp, slangen til servoen er i veien, det samme er rør til ac, har løsnet på beholderen til servo veske, men får ikke slangene nokk vekk. Er milig donk2k kommer innom med sine spesial tilpassede fingre i kveld og setter den på igjen for meg. Men den gutten er jo ramm på damefronten. Feil prioritering mener jeg, først skru bil, så kveldskosen. Men han lærer vel av sine feil når han blir like voksne som oss sleeper :lol:

#184009  av sleeper

hehe... kan da ikke spise dessert før middag vel?
du får ta tak i øret hans og dra han med deg..(eller er det noen som har balletak på han? :lol: ) det er jo noe som overgår øre..

#184025  av GT4 CS

Trur han kommer, lokket med grill og pølser. Er jo gratis servering av munkholm sommerøl der og, noe lars her fortalte over telefon han synes var uhørt, han mener det ikke skal drikkes alkoholfritt hehe. Men kulturen i nord er jo ikke helt som her :lol:
Tok du dritten fra oversiden, klarer ikke helt se hvordan det skal gå fra undersiden

#184028  av sleeper

ja, jeg tok det fra oversiden.. men kan jo hande det er bedre plass på st165? jeg hadde ivertfall ingen problem med og sette den på..

men jeg er vel egentlig litt enig at det er helt feil og servere alkoholfritt øl!!!!!
bytt ut det med en par grep med årntlig pils, og si at du kan kjøre han hjem når bilen din starter... da kan jeg love deg at han kommer og skrur. :D

#184029  av GT4 CS

Hehe, ja er ikke en dumm ide det :lol:
Men du pjåkken, må strekkboltene mine etterdras?

#184032  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:Hehe, ja er ikke en dumm ide det :lol:
Har snakke med marius (sleeper) om det før og det er kun ARP studs eller ARP bolter som må etterstrammes, ikke de orginale :wink:

#184036  av GT4 CS

Andy_Celica skrev:
Har snakke med marius (sleeper) om det før og det er kun ARP studs eller ARP bolter som må etterstrammes, ikke de orginale :wink:
takker for svar :D

#184038  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:
Andy_Celica skrev:
takker for svar :D
Bare hyggelig :wink:
Det er godt p kunne være litt til hjelp :D

#184109  av sleeper

ja, blir det noe kjøring i dag eller? 8)

#184534  av sleeper

venter på svar... :D

#184572  av larsst185

Han har vert å test kjørt trur jeg.Funka fint etter det jeg forstod:)

#184577  av GT4 CS

Hehe, funker bra nå ja. Brukte 27 min til sverige med fullpakket bil. Så sakene holder mål, om du ser vekk fra bremsene da :lol:
Ble positivt overasket over hvor mye det hjalp og bytte pakninga. Bilen går bedere, kjører helt org styring med annen wg og lavere trykk en før, bilen bruker mye mindre bensin og. Lå og marsjet i godt driv innover i sverige og kjørte til sammen 40 mil på ca 40 liter.
Men var litt trøtt på lørdagsmorran da hehe, skrudde hele natta. Og glemte sette på en slange under innsuget. Skjønte fort det da jeg startet bilen og den stoppet kjapt og sugde et sorgens sukk.
Knotet noe med og få på regreima riktig timet, men etter en kort samtale med lars gikk det jo lekende lett, slapp justere tenning og. Hadde litt flaks med den. Men skal jeg gjøre denne jobben på en gt4 igjen så tar jeg ut motoren isteden for og knote sånn. Men nå er det værdt hele drittjobben, og han som kunne fått bilen min for 90000 i deler kan angre seg grønn og blå. Han var et godt eksempel på en som skal prute til det uendelige. Og det fører bare til en ting, sånne folk gidder jeg ikke gjøre handel med.
Angrer ikke et sekund på at jeg ba han glemme hele avtalen nå.

#184607  av sleeper

hehe.. blir det og beholde bilen nå eller?