Har i perioder slitt med att bilen har jaget litt på tomgangsturtallet, dvs fra 750-1000 rpm. Altså ikke noe alvorlig, men allikevel irriterrende.
Trodde først at det kunne skyldes luft i kjølevesken, men selv etter grundig rens og lufting er problemet der fortsatt.
Har også sjekket vakumslangene etter beste evne.
Jeg tenkte derfor å ta av gasspjeldet å rense dette, da det var litt sotetet.
Hadde også tenkt å rense opp tomgangssensoren som sitter under på spjeldet(se rødt ring på bildet), men etter att jeg til slutt fikk løsnet de fire skruene sitter den fortsatt fast. Mitt spørsmål er da om det er trygt å bruke litt "makt" på å få tatt av denne, i tilfelle den kun henger igjen i en pakning etc.?
Noen som har gjort dette før?
Eventuelt andre tips om hva tomgangsjagingen skyldes?
Trodde først at det kunne skyldes luft i kjølevesken, men selv etter grundig rens og lufting er problemet der fortsatt.
Har også sjekket vakumslangene etter beste evne.
Jeg tenkte derfor å ta av gasspjeldet å rense dette, da det var litt sotetet.
Hadde også tenkt å rense opp tomgangssensoren som sitter under på spjeldet(se rødt ring på bildet), men etter att jeg til slutt fikk løsnet de fire skruene sitter den fortsatt fast. Mitt spørsmål er da om det er trygt å bruke litt "makt" på å få tatt av denne, i tilfelle den kun henger igjen i en pakning etc.?
Noen som har gjort dette før?
Eventuelt andre tips om hva tomgangsjagingen skyldes?
Vedlegg
Sist redigert av MacBain den 12 jul 2006 20:47, redigert 1 gang totalt.
1994 Toyota Celica 2.0 GT (SOLGT)