TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• st 205, motor og litt til....

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#180170  av Hammeren

takk for det :D . kult å kjøre bil igjen 8)
ikke godt å få testa ut termostaten. om den åpner noe tidligere el ikke.
ser at den går litt kaldere, nåla ligger rett under kl "9" ved pen kjøring.
har ikke gitt så mye gass enda.........

#180178  av Hammeren

bytta bensinpumpa i helga, ikke akkurat "bolt on".
lagt 2.5" fra pumpa og opp. 2.5" fra tanken til rele. satt rele under baklampa. lagt 16" fra batt til sikring bak. (la litt overdim i tilfelle behov for mere strøm bak). fra sikring til rele ble det 4". tror ikke speningsfall er problemet :lol: . bruker org ledninger til pumpa som styrestrøm.
Vedlegg
DSC00399.JPG
DSC00399.JPG (57.69 kiB) Vist 2562 ganger

#180185  av sindrejl

Hammeren skrev:takk for det :D . kult å kjøre bil igjen 8)
ligger den under 9 så må det vel fungere.. jeg har org termostat og den står dønn på 9 samma f :P

#180189  av sleeper

sindrejl skrev:
Hammeren skrev:takk for det :D . kult å kjøre bil igjen 8)
ligger den under 9 så må det vel fungere.. jeg har org termostat og den står dønn på 9 samma f :P
trur toyota laget den sånn at den ikke rører seg før det blir over 100grader.. (det gjør ivertfall ikke min.. den stopper litt under halv og står der fra 60-105 grader....

#180232  av Speeder

Hammeren skrev:bytta bensinpumpa i helga, ikke akkurat "bolt on".
lagt 2.5" fra pumpa og opp. 2.5" fra tanken til rele. satt rele under baklampa. lagt 16" fra batt til sikring bak. (la litt overdim i tilfelle behov for mere strøm bak). fra sikring til rele ble det 4". tror ikke speningsfall er problemet :lol: . bruker org ledninger til pumpa som styrestrøm.
Se der ja, nå bør det vel holde i lange baner med bensin.

Angående ledningene dine(som sikkert er mm2, ikke "), håper du har sikring fremme ved batteriet også? Hvis ikke er dette noe du bør få satt på med en gang.

#180235  av Hammeren

nåla mi lå litt over "ni" før. har gått ned ca 3-5mm. så den går ihvertfall kaldere.
mm2 vettu, ellers hadde den blitt jævlig tykk :roll: . he he. har ikke kvadrat symbolet på dataen.......
har sikring foran og bak, dobb sikra :lol: .

vet det var oppe tidligere ang to hartigheter på bensinpumpa, fikk høre at det ikke hadde noe med at bilen fikk mere bensin hvis den gikk på fullt hele tiden. men at var laget slik for å få mindre støy. ikke vet jeg. men min støyer vesentlig mer nå. merker heller ikke at den går fetere på tomgang.

#180337  av sleeper

Hammeren skrev:nåla mi lå litt over "ni" før. har gått ned ca 3-5mm. så den går ihvertfall kaldere.
mm2 vettu, ellers hadde den blitt jævlig tykk :roll: . he he. har ikke kvadrat symbolet på dataen.......
har sikring foran og bak, dobb sikra :lol: .

vet det var oppe tidligere ang to hartigheter på bensinpumpa, fikk høre at det ikke hadde noe med at bilen fikk mere bensin hvis den gikk på fullt hele tiden. men at var laget slik for å få mindre støy. ikke vet jeg. men min støyer vesentlig mer nå. merker heller ikke at den går fetere på tomgang.
org så går den på 5 volt ved vanlig rolig kjøring, men switcher over til 12v når du drar på...
trykket øker ikke men pumpelkapasiteten øker... derfor går den ikke feit ved tomgang..

nå er det vel ikke walbro pumpe du har men det har jeg og den bråker også noe helt sykt... den gamle hørte jeg ikke mens denne hører man godt selv om man prater...(uten at motoren er i gang da... :wink: )

#181324  av celica_st185

Håper di slangeklemmene på bensinslangen inn på pumpa er godt tilstrammet... Etter at jeg satt i min 040 pumpe for to år siden, kjørte jeg et halvt år før slangen plutselig hoppet av pumpa :twisted: var festet med en klemme nede på pumpa da og satt på en til for å være på den sikre siden etterpå

#185752  av Hammeren

ikke bare motor bilder....
skulle lakke bremsene, men farlig å gi meg en sprayboks :lol: :lol:
Vedlegg
DSC00415.JPG
DSC00415.JPG (37.36 kiB) Vist 2439 ganger

#185753  av Hammeren

hora opp motorrommet litt i helga.....
litt mer oversikt syns jeg, men kondom corden ser billig ut. JA!!!!
må bare få bytta den jæ... blå slangen nå.....
Vedlegg
DSC00419.JPG
DSC00419.JPG (63.21 kiB) Vist 2442 ganger
DSC00421.JPG
DSC00421.JPG (60.96 kiB) Vist 2441 ganger

#187852  av Hammeren

fått felga. ble oz racing ultraleggera 8x18 et35. lette, solide felger.
veldig god klaring til bremsene, angrer litt for at jeg ikke tok 19". men ble da greit nok syns jeg.
Vedlegg
DSC00471.JPG
DSC00471.JPG (42.92 kiB) Vist 2380 ganger
DSC00466.JPG
DSC00466.JPG (48.74 kiB) Vist 2378 ganger

#187875  av Hammeren

ja tror de gir bra kjøling å. snakka med en som kjører bane race i tyskland, mente disse var de beste hvis man ikke skal gå over til magnesium. han brukte disse han også.

#187881  av Hammeren

18875.- så fikk jeg 40% på det. pluss gummi
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9