Har lyst til å sette inn en turbo og intercooler på Celica T20 1,8L (116HK). er det problematisk å få til/på denne motoren? evt. forslag til forhandler eller pris?
Stoys skrev:ja dette er et lite problem ja. ikke bare blir det dyrt. men celica har en liten sperre i motoren. husker ikke hva det heter. men når du setter i turbo så må du etterpå koble om noe greier for at turboen skal koble inn. et turbo kit til en celica koster mellom 30000 og 40000. og da må du ha ny innsprøytning, nye bremser osv. du må styrke bilen på mange plasser for den er ikke bygget for turbo. seff. du kan bare sette i turbo kittet og alt det der og kjøre med den til du må på kontroll og bare ta det av. eg tror at før den tid kommer er bilen ødelagt. viss du skal klare å berge bilen din med en turbo vil det koste så mye at det er like greit å bare kjøpe seg en t20 gt4 og gjøre den kraftigereSorry off-topic:
Stoys skrev:altså eg skal nok inrømme at eg ikke er noen spesialist på slike ting. eg bare sender videre info som eg får. dette er ting som eg har hørt. har en celica t20 2.0gt som eg vil sette turbo i. fikk beskjed om at dette ville bli alt for dyrt. og at masse måtte byttes ut for å få ting godkjent osv. men bare for å stille et lite spørsmål her da? hva må eg gjøre for å sette en turbo i min for å få den godkjent osv?Det enkleste er å få tak i en 3s-gte motoren som sitter i gt4! Og skaffe de bremsene som en gt4 har for å få det godkjent!