Har akkurat byttet brekkvaiere på bilen min, den ene sto helt fast, og brekket fungerte selfølgelig ikke på den siden (venstre) når jeg nå har byttet vaierene, så fungerer fortsatt ikke brekket på venstre side, vaieren drar til den "spaken" på calipperen men ingenting skjer.
Når jeg slipper opp brekket igjen, så går ikke spaken på calipperen tilbake...
Hva kan være problemet?
Det jeg tenker med en gang er at noe er ødelagt inne i calipperen så spaken ikke får kontakt med stempelet.
Byttet skiver/klosser bak for en liten stund siden, og stempelet på calipperen gikk helt fint inn, hadde litt bremseheng på venstre side en liten stund etter byttet, men regnet med at det bare var at klossene sleit seg til skiva, var ikke så kraftig at det skulle tilsi at brekket var "på".
Noen som har noe formening om hva det kan være?
Når jeg slipper opp brekket igjen, så går ikke spaken på calipperen tilbake...
Hva kan være problemet?
Det jeg tenker med en gang er at noe er ødelagt inne i calipperen så spaken ikke får kontakt med stempelet.
Byttet skiver/klosser bak for en liten stund siden, og stempelet på calipperen gikk helt fint inn, hadde litt bremseheng på venstre side en liten stund etter byttet, men regnet med at det bare var at klossene sleit seg til skiva, var ikke så kraftig at det skulle tilsi at brekket var "på".
Noen som har noe formening om hva det kan være?
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...
-Div annet...