TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• richeros sin celica st202. "nylakkert ++"

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#187462  av CelicaGT

Amund skrev:bilen vart kanon feit! hehe 8)
Men lite skilt bak kan du berre drite i, det har de sluttet å dele ut... :(
Neida, fikk det på biltilsynet. Det var usa str på det. Eg hadde stort firkanta skilt som var bretta. Bestillte time og forklarte at eg ikkje kunne kjøre rundt med eit skilt med knekk på.

Dette er ikkje den minste typen skilt, men det hjalp mykje :-)
Vedlegg
Lite skilt bak
Lite skilt bak
juni22.JPG (452.32 kiB) Vist 2593 ganger
Stort bak
Stort bak
04080007.jpg (174.52 kiB) Vist 2590 ganger

#187469  av Amund

skjedde det i år? for har lest på lovdata.no, og gjennom amcar klubben fått vite at fra 01.01-06 så sluttet de å dele ut lite skilt bak....

#187602  av CelicaGT

Det er vel kanskje litt anna på min siden eg hadde kun plass til lite, og hadde fått stort. Meiner det står ein plass at skilt ikkje skal klippast i eller brettast. Var vel kanskje difor eg fekk nytt.

Siden han ikkje bruker orginal plassen til skiltet kan det sikkert by på litt problem...? :?

#187605  av toyota_mr2

det er letere åg få etlite bak en foran på grun av fotobokser åg bomringen

#187626  av Johansen

En kamerat av meg fikk nettopp registrert sin Rx7, og han fikk nå lite skilt. Så dem har nå ikke sluttet å dele det ut enda :D

#187694  av celica1.8

blei bra med dei hjulbuane som eg solgte til deg altså :D

#188195  av richeros

celica1.8 skrev:blei bra med dei hjulbuane som eg solgte til deg altså :D
Jada, jeg måtte skifte en liten bit på skjermbuen bak på passasjersiden. Brukte ikke hele stykket jeg fikk :)

Ellers er det skiltrammen jeg kjøpte av deg som er modifisert.

#188201  av Neemi

Amund skrev:skjedde det i år? for har lest på lovdata.no, og gjennom amcar klubben fått vite at fra 01.01-06 så sluttet de å dele ut lite skilt bak....
I loven står dette:

§ 39-10. Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.
Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.
Bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.
Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005.
For lite kjennemerke tildelt før 31. mai 2005 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der.
Bestemmelsen i femte ledd trer i kraft 1. oktober 2001.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-039.html

Rage fikk lite skilt bak på sin bil i mai i år.

#189210  av steffen karlstad

Speeder skrev:Du trenger ikke ha lys på skiltet, det blir kun en 1'r feil på PKK. :wink:
men det er mangel lapp på biltilsynett...

#189311  av richeros

De skal nok få skiltlys når jeg er på kontroll. Skal på kontroll 9.aug så da får vi se om de vil gi meg et lite skilt.

Den nye skiltrammen som jeg har tettet igjen må nok bearbeides og lakkeres på nytt. Det har oppstått mye lakksynk som er langt ifra noe fint.

#191080  av richeros

Da har jeg vært på biltilsynet i bergen å tatt pkk og fått godkjent felger og senkesett.
Felgene mine har impress på ET35 mens min bil har ET45 orginalt. Det var bare å vise TUV papirer på det hele så gikk alt strålende :)

Og ikke minst; jeg har fått lite høyt skilt bak ;)

Men det koster å være kar.
PKK: 605,-
Endringer "senkesett": ca 500,-
Etterkontroll: ca 200,-.
Jeg måtte skaffe papirer på felgeneå vise disse, dermed ble det etterkontroll.
Takk til Dekk Companiet på kokstad for god service ;)