TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 sw20 AC virker ikke..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #191667  av Xlr8

kjøpte meg mr2 i går=) deilig tur hjem:D er bare en 2liter gti da mn=P mye lyd i bilen vert fall.. mn de har seg slik at AC virker ikke tror de kansje kan være gass som må fylles på? noen som har vert borti dette?

#192117  av Xlr8

ingen andre som har hat problemer med dette? da kan jeg tenke meg de er bare og fylle gass=)

#192127  av Helmer

Grattis med ny bil! :P
Store muligheter for at anlegget er tomt for gass ja...

#192173  av Xlr8

Takk takk=) konge bil=)

ja mye muligt de er tomt får gass.. hvor mye koster de ca og fylle opp annlegget? tenkte de kansje og kunne være den clutchen på pompe hjulet som ikke funker? en lett måte og sjekke de på?

#192219  av CelicaTurbo

angående påfylling må du nesten ringe rundt for å høre hvem som kan hjelpe, og ikke minst hvem som har den gamle R12-gassen (eller erstatning) tilgjengelig, det er det ikke alle som har. R12 ble nemlig forbudt tidlig på 90-tallet pga at den bidro til å ødelegge ozonlaget.

Angående clutchen, om du har lavt trykk i anlegget så vil ikke clutchen slå inn. Det du kan gjøre er å finne trykksensoren som står på ene AC-røret, jeg aner ikke hvor det er på MR2 men jeg mistenker at det står under frontpanseret, mot torpedoveggen. Du vil se en kobling med en fire-wiret kontakt på AC-røret. Fjerner du den kontakten er det fire ledere der. Kortslutter du to ledere som står direkte mot hverandre kan clutchen aktiveres, hvis ikke prøv de to andre motstående lederne. Jeg kan ærlig talt ikke hjelpe med hvilket par ledere som skal kortsluttes og tar så klart ikke ansvar for at du ødelegger noe, men jeg gjorde dette uten problemer for å feilsøke på min Celica. Når du kortslutter de korrekte lederne tror ECU at det er tilstrekkelig gass i systemet og clutchen på kompressoren skal da aktiveres når du skrur på knappen. Dog, er det lite gass så kjør kompressoren minimalt, uten gass som smører reduserer du levetiden på kompressoren ;)

#192344  av Xlr8

takk får utfyllende svar=) da går jeg ut i fra att de er gassen som er gale=P får gi bilen til sjefen så får han fikse opp=P

Give me gass=S :P t helvette me miljøet :P

#192348  av Helmer

Veit om en i kongsberg som har gass om du ikke får tak i noe! Veit ikke hvor du bor men...
Betalte han 1200 for å fylle opp anlegget mitt i sommer!
Send meg pm hvis det er interessant! :wink:

#192350  av Xlr8

er vell meste litt langt vekke fra der jeg bor?=P bor i rogaland.. mn må da vere noen der som har d.. 1200spenn var da ikke så gale vill jeg si. mn jeg vett ikke om hva prisene ligger på da=P