angående påfylling må du nesten ringe rundt for å høre hvem som kan hjelpe, og ikke minst hvem som har den gamle R12-gassen (eller erstatning) tilgjengelig, det er det ikke alle som har. R12 ble nemlig forbudt tidlig på 90-tallet pga at den bidro til å ødelegge ozonlaget.
Angående clutchen, om du har lavt trykk i anlegget så vil ikke clutchen slå inn. Det du kan gjøre er å finne trykksensoren som står på ene AC-røret, jeg aner ikke hvor det er på MR2 men jeg mistenker at det står under frontpanseret, mot torpedoveggen. Du vil se en kobling med en fire-wiret kontakt på AC-røret. Fjerner du den kontakten er det fire ledere der. Kortslutter du to ledere som står direkte mot hverandre kan clutchen aktiveres, hvis ikke prøv de to andre motstående lederne. Jeg kan ærlig talt ikke hjelpe med hvilket par ledere som skal kortsluttes og tar så klart ikke ansvar for at du ødelegger noe, men jeg gjorde dette uten problemer for å feilsøke på min Celica. Når du kortslutter de korrekte lederne tror ECU at det er tilstrekkelig gass i systemet og clutchen på kompressoren skal da aktiveres når du skrur på knappen. Dog, er det lite gass så kjør kompressoren minimalt, uten gass som smører reduserer du levetiden på kompressoren