TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eiere av ST185 importert fra Tyskland

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #18410  av CelicaTurbo
 
Kan noen av dere som er eiere av ST185 Celicaer importert fra Tyskland bruke ett lite minutt neste gang dere skal ut for å kjøre og ta en titt under panseret og sjekke noe for deres aller kjære webmaster?

Se på bildet nedenfor, det viser en metallplate som står rett oppå radiatoren bokstavlig talt. Dette bilde er fra Kenneths bil som er en Carlos (så dere med Carlos trenger ikke lese videre nå :) ). Det jeg skulle veldig gjerne ha vist er om noen av dere med en standard GT4 har en slik plate hvor det er klistret merker fra Toyota hvor det står "ABE NR 410"?? Grunnen er at Eibach fjærene er godkjent for denne bilen og biltilsynet vil ha bekreftelse på at min bil er en F410. Dette nummeret brukes bare i Tyskland så min bil som kommer fra Sveits har ikke dette klistret på platen, der står det bare "Toyota Motor Corporation".

Så, noen som kan bekrefte at de har, eller ikke har, teksten "F410" på en slik plate i motorrommet på sin ikke-Carlos-GT4? :) Ville være meget takknemling om noen kunne bekrefte dette for meg.. :)
Vedlegg
F410 plate over radiator
F410 plate over radiator
f410_2.jpg (33.88 kiB) Vist 3896 ganger

 #18440  av akseln
 
Hmmm, skjønner ikke helt hvorfor de skulle kicke på det, Eibach lager jo fjærene til TTE, ta en tlf til en på teknisk på Toyota Norge for å få en bekreftelse på at det er samme understell på de to bilene.

 #18442  av tbergstad
 
Sjekker etter jobb jeg..

 #18447  av CelicaTurbo
 
Teknisk avdeling hos Toyota var ikke mye behjelpelig når jeg prøvde å snakke med dem, og biltilsynet bryr seg pga at de har muligheten til det. Men, det er ikke noe problem enda, jeg har bare vært innom dem med papirene og forhørt meg om de vil godkjenne disse fjærene for min bil, og da ble det sakt at det så bra ut men jeg trengte en bekreftelse på at F410 gjalt min bil, noe Toyota ikke kan bekrefte for de har ikke noe forhold til den typegodkjenningen vistnok. Er et nummer som er unikt for tyske biler :?

Grunnen til at jeg er ute etter dette er ikke at de krever det nå, og jeg gidder ikke godkjenne fjærene før de selv merker at de ikke er standard, men ønsker å være litt forberedt på om jeg da må midlertidig bytte tilbake til gamle fjærer eller ikke :)


Supert om du sjekker Bergstad :)

 #18448  av CelicaTurbo
 
forøvrig, om noen lurer: jeg sladded de siste numrene av Kenneths karosserinummer/VIN, jeg aner rett og slett ikke om et slikt nummer kan misbrukes på noe vis så jeg sladdet for å være på den sikre siden :) Har vel egentlig ingen betydning..

 #18514  av Bjørn E
 
Beklager Kristian, min er sveitsisk :?

 #18546  av CelicaTurbo
 
jeg får se om herr Bergstad sjekker da :) Er jo ikke så mange medlemmer her med GT4 da, kunne trengt noen flere :)
 #19473  av megetlei
 
NÃ¥r du ringte Toyota Norge, snakket du med en som heter Egil Svendsen?
Han driver med typegodkjenning hos toyota og virker veldig behjelpelig.
Hadde selv problemer med eibach fjærene på Carinaen, men han fikk sendt papirer slik at de ble godkjent.( maks forakselvekt i vognkort stemte ikke med TÜV papirene)

mvh megetlei

 #19494  av CelicaTurbo
 
Jeg husker ikke hva han het men det var ham som hadde med typegodkjenning ifølge dama som satte meg over til ham.. Jeg har fått bekreftet nå på epost at det også står F410 på vanlige Celica Turboer men har ikke fått bilde som dokumentasjon enda.. det er ingen krise enda for jeg har ikke tenkt å vise bilen før jeg må :)

 #19898  av tbergstad
 
Hjelper dette?
Vedlegg
Oct08#40.JPG
Oct08#40.JPG (25.28 kiB) Vist 3776 ganger

 #19914  av CelicaTurbo
 
Supert! Jeg får også et bilde av larsst185 tror jeg, men jo flere jo bedre. Det bildet der viser jo at din bil har samme karosserinummer (bortsett fra produksjonsnummer-biten) og har samme modellkode som min så det burde hjelpe på å overbevise biltilsynet om det blir nødvendig :)

 #20035  av CelicaT4WD
 
Kan bekrefte at det står det samme på min Tysklandsimporterte 90 modell GT4.

 #20048  av CelicaTurbo
 
har du også muligheten til å ta et bilde? Det hadde hjulpet om jeg kunne vise til en bil som lå tett opp til min egen i produksjonsnummer (min er 10.293), eller bilder fra en bil som er produsert før, og en som er produsert etter min bil for å bevise at det ikke har vært noen revisjonsforandringer mellom de to modellene :)

 #35244  av Kjelliken
 
:shock: Jeg har en carlos og den har ikke lik plate til kennetx sin.
så jeg kunne ikke se det nummeret på min bil?? den kommer fra sveits også...

 #35259  av CelicaTurbo
 
akkurat, det er kun tyske biler som har dette nummeret der i forbindelse med typegodkjenningen som kreves i Tyskland, og biltilsynet krever det nummeret på min bil for å godkjenne fjærene siden dette nummeret står i TÜV papirene.. derfor driter jeg i å godkjenne dem for nå :?

men, virkelig gammel diskusjon du har funnet frem til? :)