TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min st165

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#197649  av sleeper

gnmfr skrev:
sleeper skrev:jaja, da var bilen på bukker en stund igjen..

turboen sa jaggu takk for deg.. så nå må jeg kjøpe meg en ny en.. lagera sa takk for seg.. :evil: :evil:
samme er det med bakdemperene så de er på vei de og..

men regner med at den er klar igjen om 1uke eller 2..

turbo bestilles i morra,og en GOD del andre deler kommer også i denne omgangen.. så får håpe den holde lenger neste gang.. :cry:

men mens den står på bukker nå så blir det byttet masse greier:

bakdempere, dempertopper, gummimansjetter til demperene, turbo, planet flenser til turbo, rettert på eksos, ny moroso bunnpanne,ny autonic BC, mansjett over ene drivakselen, strammere WG fjær og sikkert en del andre ting jeg har glemt nå..

så får håpe dette bilr bra denne gang!

skal legge ut noen bilder snart.. :D
Horfor gadd du det da :lol: Derfor den sto i garasjen på sneltvedt for 2 dager siden eller no sånt eller? ;)

Skal ha samme turbo som forrige gang? En ting er sikkert, det blir veldig bra når du blir ferdig med detta også, får håpe du får bort alle småproblema ;)

Hvor kjøper du dempere fra forresten? Og åssen dempere har du? Tenkte jeg skulle få bytta demperne på bilen min også når vintern er over, er alt for myk :lol:
er ikke sikker på om den blir en hpx500 eller en irx600 turbo denne gang, regner med og få pris i morra en gang..

ja er derfor den sto der.. fattern har grav så da er det greit og skru litt der.. :lol:

demperene jeg hadde var KYB AGX, og er egentlig SUPERFORNØYD med de! de funket MEGET bra! (justerbare dempere)

nå kom jeg over noen gule koni som skulle selges billig så da var det bare og handle! 8)

#197659  av lasse

Har gule koni på min bil, helt knall de, kommer nok til å bli fornøyd.
RÃ¥ bil forresten, ikke mange som har tatt den like langt ut som deg...

#207671  av sleeper

jaja, får ta en liten oppdatering i dag da.

fikk kjørt bilen for første gang etter turboras i dag, og den funker helt 100 nå!
byttet turbo og monterte strammere WG fjær så nå kommer trykket MEGET fort! så da var dt greit for nå ivertfall!

har også fått montert moroso bunnpanna på den, og for FØRSTE gang lekker ikke bilen olje! ( den har ALTID lekkt litt! selv når den var org!!!)
gikk en del mer olje på den så merket faktisk at det tok lenger og varme opp olja...

en annen ting jeg har byttet er dempere og dempertopper bak! så nå er det ikke nen ulyder i understellet lenger heller! :D :D (er UTLRULIG irriterende og høre på dempere som klunker...)

men er fortsatt en del som skal fikses iløpet av vinteren..

har kjøpt ny foring til bak akselen da den jeg har er litt slitt... fikk også fyllt den med rutelim så det ikke er noen huller i foringa.. ( legger ved et bilde av hvordan jeg har gjort det!)

andre ting som er på tapeten er:

større bremser! ( ser fortsatt etter noen st205 bremser!)
Ny oljekjøer til girkassa
bur
polyuretan motorfester ( motoren beveger seg MYE!!!)
og bremsing av bilen....
Vedlegg
foring.JPG
foring.JPG (329.43 kiB) Vist 3941 ganger
foring 2.JPG
foring 2.JPG (359.87 kiB) Vist 3939 ganger

#209615  av Helmer

sleeper skrev:andre ting som er på tapeten er:
Polyuretan motorfester bør du kjøpe hos http://www.speed-source.net/

Jeg handla hos dem i høst å var meget fornøyd med service og pris.

Det kom på ca 550 kroner ferdig levert, å det tok 4 virkedager før de ankom fra USA! (!!!)
Toll slapp jeg å betale da jeg ba de om å sette ned verdien på pakka. :)

Det er riktignok bare fremre og bakre fester, men er jo de det går hardest utover ved aktiv kjøring... :wink:

#209635  av sleeper

Helmer skrev:
sleeper skrev:andre ting som er på tapeten er:
Polyuretan motorfester bør du kjøpe hos http://www.speed-source.net/

Jeg handla hos dem i høst å var meget fornøyd med service og pris.

Det kom på ca 550 kroner ferdig levert, å det tok 4 virkedager før de ankom fra USA! (!!!)
Toll slapp jeg å betale da jeg ba de om å sette ned verdien på pakka. :)

Det er riktignok bare fremre og bakre fester, men er jo de det går hardest utover ved aktiv kjøring... :wink:
hehe.. de har vært på vei til meg i posten 1 uke nå! :wink: :D

blir bra det tenker jeg.. bilen begynner og bli VELDIG stiv i chassi nå .. :D :D

var ute og målte bilen med g-tech her om dagen! ifølge den så har jeg 328hk på hjula i 2 gir med 1.25kg trykk! ( og ifølge kalulatoren på g-tech sin side så gir det 420hk i motor! og det er jeg ganske fornøyd med på det trykket! regner med at tuboe`n er tom på 1.5kg! :D

#209638  av Helmer

Hehe, ja da er dem vel rett rundt hjørnet sikkert. :P
Blir nok bra det. Tenkt å gjøre noe med de to andre motorfestene eller?
Lurte litt på om jeg skulle fylle mine med polyuretan, fra biltema eller no, hørt at det funker bra.

420 hk ja?! En dobling av orginal effekt altså?! :twisted:
Begynner å hjelpe da gitt...
Fornøyd med draget nå eller?? :)

#209640  av sleeper

Helmer skrev:Hehe, ja da er dem vel rett rundt hjørnet sikkert. :P
Blir nok bra det. Tenkt å gjøre noe med de to andre motorfestene eller?
Lurte litt på om jeg skulle fylle mine med polyuretan, fra biltema eller no, hørt at det funker bra.

420 hk ja?! En dobling av orginal effekt altså?! :twisted:
Begynner å hjelpe da gitt...
Fornøyd med draget nå eller?? :)
kommer ikke til og gjøre noe med de to andre festene.. de tar ikke opp noe av aks eller bremsekrafta alikavell, så det har ikke så mye for seg.. :wink:

tja, den går greit nå.. litt kjapp giring på vått så spinner den ganske lett ut 2 giret :D :D ( liten kjapp vridning på rattet så spinner det på 3 giret også! 8) )

bare få ordna en ny WG så jeg kan kjøre på 1.5kg nå så burde det hjelpe...

#209656  av sleeper

celica_st185 skrev:kan du ikke bare bruke BC på den WG'en du har? den originale actuatoren som jeg bruker nå holder jo greit 1.4 :)
har prøvd, den nekter av en eller annen grunn og lade mer en 1.3kg.. ( går opp til 1.45kg en liten stund så faller den igjen..)
er litt rart egentlig.. lader 0.8kg uten bc.. burde gå ann og lade mer en 1.3kg på den da.. skal prøve og ta av dumpen for og se om det kan være at den åpner ved 1.3kg..

#209673  av sleeper

vanlig intern switser klokke.. ( 16psi)

#210475  av sleeper

ble vist bare samme som jeg hadde ( hpx500)

begynner og lade ved ca 2000rpm og fullt på ca 3600-3800rpm ( ettersom hvilken gir jeg er i!)

men regner med at det burde være mulig og fikse på det litt ved og justere kammer....

#221842  av Magne

Noe nytt her sleeper? :twisted:

#221879  av sleeper

tja, skjer en del ting her..men har ikke villet legge ut no info før jeg har gjort en del av tingene ferdig...

lager ny eksosmanifoil, monterer autronic BC, bygger om trykkrør, nytt panser, slipet opp gass spjeld, flyttet dynamo til bak motor ( samme som på mr2), tette luftlekasje mellom topp og innsug,to stegs tutallsperre,st205 bremser rundt om,ny oljeretur fra turbo, + en masse småting... :D

regner med at bilen er klar i april en gang! :D
(skal legge ut noen bilder når jeg får surra meg til og ta noen.. :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9