Vet det er diskutert tidligere, men men...
Bilen min er gått ca 173 000 nå, og bruker ekstremt med olje!
Den første uken etter jeg fikk den var det jo selvfølgelig litt gassing
og "aggressiv" kjøring, men aldri på kaldt motor.
Ukene der etter har den brukt ca 1 liter i uken.
I det siste har jeg kjørt bilen som en gammel bestemor, aldri mer enn 4000 i omdreininger, noe som er veldig kjedelig!
Da bruker den plutselig ikke så mye olje lengre, bare litt blårøyk ved start om morningen. Det kommer og en liten "sky" når jeg tråkker på.
Det må jo være noe mer som er gale enn bare ventiltetningene?
Diskuterer litt med de jeg kjøpte bilen av, vil ha det på garanti.
De har ringt Toyota Norge og hørt om det er noen typiske problemer med motoren, noe det ikke pleier å være ifølge Toyota Norge.
Så da lurer jeg på om dere har noen lure innspill som kan hjelpe meg, siden det virker som de fleste her skrur selv når problem oppstår.
Bilen min er gått ca 173 000 nå, og bruker ekstremt med olje!
Den første uken etter jeg fikk den var det jo selvfølgelig litt gassing
og "aggressiv" kjøring, men aldri på kaldt motor.
Ukene der etter har den brukt ca 1 liter i uken.
I det siste har jeg kjørt bilen som en gammel bestemor, aldri mer enn 4000 i omdreininger, noe som er veldig kjedelig!
Da bruker den plutselig ikke så mye olje lengre, bare litt blårøyk ved start om morningen. Det kommer og en liten "sky" når jeg tråkker på.
Det må jo være noe mer som er gale enn bare ventiltetningene?
Diskuterer litt med de jeg kjøpte bilen av, vil ha det på garanti.
De har ringt Toyota Norge og hørt om det er noen typiske problemer med motoren, noe det ikke pleier å være ifølge Toyota Norge.
Så da lurer jeg på om dere har noen lure innspill som kan hjelpe meg, siden det virker som de fleste her skrur selv når problem oppstår.