Nå må jeg ærlig innrømme at jeg er utrolig skuffet over MR2en min. Jeg kjøpte meg en 2000 modell MR2 MKIII på vårparten i år. Denne var da utstyrt med ny motor, da den forrige hadde gått dukken etter ca. 57000km. Med instruksjoner om å kjøre den pent slik at motoren ble godt innkjørt kjørt jeg bilen i ca 2500km før den så røyk igjen. Fullstendig skjæring på alle fire stemplene. Heldigvis fikk jeg etter 5 ukers ventetid tidligere i sommer ny motorblokk++ erstattet da det fulgte med 1 års garanti på motoren. Nå har jeg kjørt bilen i en underkant av 2000km igjen, og i kveld da jeg kom hjem fra jobb begynte oljelampa og lyse. Jeg stoppet bilen med engang, ventet i ca. 5 minutter, sjekket oljen og fant ut at det var omtrent ikke en dråpe med olje igjen i motoren.
Jeg må legge til at jeg begge gangene har fulgt innkjøringsinstruksene på motoren etter punkt og prikke (dvs ikke kjøre over 4000rpm de første 1500km, så øke litt osv).
Hvordan er det mulig? Har jeg utrolig uflaks, er Sulland-gruppen på Hamar helt blåst når det gjelder å skru bil, eller er det noen elementere svakheter i motorene til disse modellene av MR2?
Heldigvis har jeg ikke merket noe på hverken motoren i form av uvanlige lyder, eller unormal farge på eksosen, men det skal bli spennende å se hva Toyota på Hamar har å si i morgen.
Andre som har noen informasjon om svakheter i disse motortypene?
På forhånd takk,
mvh.
Espen
Jeg må legge til at jeg begge gangene har fulgt innkjøringsinstruksene på motoren etter punkt og prikke (dvs ikke kjøre over 4000rpm de første 1500km, så øke litt osv).
Hvordan er det mulig? Har jeg utrolig uflaks, er Sulland-gruppen på Hamar helt blåst når det gjelder å skru bil, eller er det noen elementere svakheter i motorene til disse modellene av MR2?
Heldigvis har jeg ikke merket noe på hverken motoren i form av uvanlige lyder, eller unormal farge på eksosen, men det skal bli spennende å se hva Toyota på Hamar har å si i morgen.
Andre som har noen informasjon om svakheter i disse motortypene?
På forhånd takk,
mvh.
Espen