Hei!
Har hatt en GTI i 6 år nå. Bilen er en drøm å kjøre og som familiebil er den helt ok. Det eneste minuset med "min" bil er at den har den faens elendige røde lakken. Bruker mange timer hver gang for å opprettholde rød-fargen. Ellers er den billig å forsikre hos Gjensidige. Toyota tar steike mye for deler til denne bilen. Drivstoffmessig bruker den 0,8 på langkjøring. Faktisk brukte den 0,9-1,0 før jeg satt på KN filter.
Feilene jeg har hatt;
- Håndbrekk - vaierene blir gjengrodd og båndene henger....
- Bremseskiver bak - blir lett slitt og må byttes rimelig ofte.
- Vannpumpa røk.....
- Rusthull i bunnpanna - bilen står i dag

..siden det er sjelden bil har jeg ventet i 2 uker på ny........
- Radiator røk - Mekonomen - 1600,- (Ny hos Toyota 3800,-)
- Hjullager foran røk, spindelen hadde "slipt" seg ned og måtte også byttes.
- Bakrute eksploderte - varmetrådene ville ikke slå seg av
- Bærearmer foran byttet 2 ganger - 5000,-/gang.
- Lekkasje i topp-pakningen - 10000,-
- pluss mye mer.....husker ikke i farten....
Ellers;
Registerreim - Reis til Sverige og bytt denne....faens dyrt i Norge!
Eksosanlegget er skikkelig lagd. Har ikke byttet noe og bilen har nå gått 285000km!!!
Etter å ha eid denne bilen i 6 år er jeg fremdeles ikke lei den! Det er alltid like kjekt å se trynet på en som har prøvd å kjøre fra deg, men ikke klart det!
Dersom du planlegger å kjøpe en slik bil bør du tenke deg godt om for delene er 2-3 ganger dyrere enn en vanlig Carina E.