TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har erfaringer med carina e gti?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#198477  av celicagt4205nord

har hatt en GTI i et år..meget morsom bil faktisk..og velldig turtallsvillig
det er en bil for kjennere så vet du ikke at det er en gti du ser klarer du ikke se det heller..bare di to eksosstussene som avslører det og den lille "vingen" på koffertlokket..finnes også bare i kombi!sportsunderstell og sportsinteriør!en 1.6 iforhold er ikke sammenlignbart!har du lysst på gti er det bare å kjøpe..motorene er skuddsikre! 8)

#198516  av lexusmann

er de vanskelige å få tak i??med tanke på neste bilbytte..blir vel ikke før rollan sier takk for seg...
 #211626  av CarinaGti

Hei!

Har hatt en GTI i 6 år nå. Bilen er en drøm å kjøre og som familiebil er den helt ok. Det eneste minuset med "min" bil er at den har den faens elendige røde lakken. Bruker mange timer hver gang for å opprettholde rød-fargen. Ellers er den billig å forsikre hos Gjensidige. Toyota tar steike mye for deler til denne bilen. Drivstoffmessig bruker den 0,8 på langkjøring. Faktisk brukte den 0,9-1,0 før jeg satt på KN filter.

Feilene jeg har hatt;
- Håndbrekk - vaierene blir gjengrodd og båndene henger....
- Bremseskiver bak - blir lett slitt og må byttes rimelig ofte.
- Vannpumpa røk.....
- Rusthull i bunnpanna - bilen står i dag :cry: ..siden det er sjelden bil har jeg ventet i 2 uker på ny........
- Radiator røk - Mekonomen - 1600,- (Ny hos Toyota 3800,-)
- Hjullager foran røk, spindelen hadde "slipt" seg ned og måtte også byttes.
- Bakrute eksploderte - varmetrådene ville ikke slå seg av
- Bærearmer foran byttet 2 ganger - 5000,-/gang.
- Lekkasje i topp-pakningen - 10000,-
- pluss mye mer.....husker ikke i farten....

Ellers;
Registerreim - Reis til Sverige og bytt denne....faens dyrt i Norge!
Eksosanlegget er skikkelig lagd. Har ikke byttet noe og bilen har nå gått 285000km!!!

Etter å ha eid denne bilen i 6 år er jeg fremdeles ikke lei den! Det er alltid like kjekt å se trynet på en som har prøvd å kjøre fra deg, men ikke klart det!

Dersom du planlegger å kjøpe en slik bil bør du tenke deg godt om for delene er 2-3 ganger dyrere enn en vanlig Carina E.
 #212166  av kystjegeren

Jeg tror jeg gladelig ville betalt 2-3 ganger mer for deler
hvis jeg kan rævkjøre wannabe-sportsbiler som f.eks
honda prelude....men det er bare mitt syn :wink:

Hva med deg Tor, synes du det er verdt prisen :?:

#212287  av FireFox

Gti er sikkert en kjempe bil, MEN er ganske sjeldene og de fleste er vel rævkjørt så det holder

#212333  av CelicaGT

Har litt intrykk at desse bilane er eigd av eldre (les: 40+) folk. Difor bør det vere mulig å finne ein som er i ok stand.
Understellet er samme som på celica st202 og st205. Superstrut, og er dyrt å reparere på. Verdt å sjekke før kjøp.

#212831  av Kjetil84

Har litt intrykk at desse bilane er eigd av eldre (les: 40+) folk. Difor bør det vere mulig å finne ein som er i ok stand.
Ja jeg kjøpte min av en godt voksen mann, som hadde kjørt den pent!:P

Jeg har bare positive opplevelser med bilen! Den går godt, har passelig romslig baksete, og stort bagasjerom! Sportssetene merker du sinnsykt godt at du mangler når du setter deg i en annen bil!:P

For vinteren har jeg min i en garasje hvor jeg jobber med den av og til!:)
Vedlegg
Garasje
Garasje
DSC00182.JPG (32.14 kiB) Vist 104 ganger