TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bestillte deler fra dcdezign ( England)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#179651  av kake

Har en slik en ja, statusen er for tiden failed delivery. Pakka er visst på rundtur i Europa, sist scan hos business post (admin-visning) er visst Stockholm den 31.mai. Euroad hadde klart å rote bort den ene pakka (det er 2 kolli), så funnet den igjen, men nå har de visst klart å rote bort begge! Skal få pengene tilbake uten renter hvis de ikke dukker opp, men jeg har mine tvil om det blir så lett. Betalte nesten 1000kr i frakt og så bruker den fyren 50kr's frakt med noen litauere rundt i Europa på lastebil. Virker som "firmaet" er et enmannsforetak og de lave prisene er jo pga at de ikke har noenting på lager. Måten de tjener penger på må jo være på fraktprisene, samt at folk betaler varene når de bestiller, og så får de rentene av det. Betalte jo varene i månedskiftet feb/mars i år, men ennå har de ikke dukket opp. De lyver mye også, sier de har fått inn enkelte av varene den ene gangen, og så uka etter så var de visst ikke kommet allikevel. Har sendt og motatt rundt 50 mailer fra firmaet frem og tilbake. Ta dette som en advarsel mot Dcdezign, jeg skal iallefall aldri handle hos det drittfirmaet mer :x.

#179769  av Corolla GT

Jeg spurte han om hvilket fraktselskap han brukte og hvor lang tid det ville ta og fikk dette til svar:

We will use parcel-2-go which operate for DHL.

Should be about 10 days.

Mitt tok vel mellom 3-4 uker fra det var sendt til jeg fikk det.
Ventet 2,5 måned fra jeg betalte til jeg fikk det...

Jeg betalte 85 Pund for pakka, men tviler på at han betalte det for det jeg fikk.

Jeg er helt enig med deg, jeg skal aldri handle derfra igjen... :x

#189171  av monster11

tenkte jeg skulle prøve og bestille der fra men få ikke til Postcode,hvad skrev i der?

#189176  av Corolla GT

Når jeg ser på personal info står det :

SG1 4EQ

Tror det er riktig...

Evn. så får du sende en mail til dem...

Men vær OBS på at det som står ovenfor her, bare så du er advart... :!:

#189181  av monster11

ok takk, ved det, men det er kun der jeg har funnet tenningskabler til 4A-GZE

#189194  av kake

Ikke kjøp de der. Han har de garantert ikke på lager heller. Tvilsomt at du får noe uansett.

Update på min situasjon der:

Har fortsatt ikke fått noe som helst bortsett fra historier og bortforklaringer. Etter at pakkene blei borte for andre gang satte de visstnok igang en "claim". Gikk vel nesten en måneds tid på dette. Gikk "claim-tiden" ut så skulle jeg få pengene tilbake. Får så beskjed selvsagt rett før tiden går ut at de nå har funnet pakkene og at de vil ha telefonnummeret mitt (som jeg har gitt de før), slik at de kan ringe meg og avtale levering. Fikk aldri noen telefon fra de. Det rare var at de sa de hadde funnet pakka, men de kunne ikke svare meg på hvor den befant seg! Fikk så beskjed om at de hadde gjort en feil og at pakka nå var blitt sendt tilbake til Birminghan istedenfor til meg og at den skulle dukke opp der mandag 24.juli. Problemet er at den ikke har dukket opp i Birminghan enda, og "jeg skal få beskjed når de vet noe mer". Idag er det nøyaktig 5 måneder siden jeg betalte de for varene (ca 10 laken). Drar i slutten av uka til banken min og skal høre med de hvordan jeg skal gå fram (Har gitt DCDezign frist til da). Betalte jo med Visa så det skal vel være mulig å gjøre en slags "chargeback". Håper iallefall det...

#189214  av Dr.Ling

Hmm, synd å høre dette her. Jeg kjøpte mitt Mongoose eksosanlegg fra DCdezigns i fjor da de hadde billigst pris og fikk dem t.o.m til å trekke fra VAT (17%). Pakken tok vel et par uker tror jeg, så det gikk fint. Eksosen kom innrullet i noe plast, men det gikk bra.

Tror jeg fikk pakke fra Rogue Motorsports i vår som var sendt med EUroad, men er ikke sikker. Husker ikke at det tok så lang tid, men jeg beregner 2 uker eller mer fra England. Om det tar 1-2 mnd kunne det før være fortolling som ventet (manglende doku), men dette skal ikke være problem lengre.

Vet ikke helt hvorfor disse firmaene (gjelder jo også Rogue Motorsports i det siste) er så useriøse overfor utenlandske kunder. De har vel nok kunder innenlands å ta hånd om.... kan ikke tenke meg noen annen grunn, om de ikke prøver å gå konk. Så jeg bestiller nå helst fra HK eller US, og betaler gjerne litt mer i frakt for DHL, TNT, eller EMS..... er som regel verdt det.

OBS Jeg forsøkte nettopp JetCarrier fra USA til Norge (eksosanlegg + felger) og det ble faktisk dyrere enn om jeg skulle sende alt med EMS!!! Så slike mailbox-firmaer lønner seg best når innenlandsfrakten i USA er gratis, og det er det jo mange som tilbyr. Men dette er jo en annen historie......

#198481  av monster11

fik det idag... bedre sent enn aldrig....har jeg hørt :roll: