Jeg er litt i tvil om jeg skal gå for 30 eller 40 mm senk på en ST182. Noen som har et bilde så jeg kan se hvordan forskjellen er mellom de to?
Biggen skrev:Det var meget pent foran. Kunne synsmessig vært litt lavere bak, men en skal nå gjerne komme over de hersens fartspuppene også da.......Den kunne godt vært litt lavere bak ja...
bjornix skrev:Takk for tipset!Svarer på mitt eget innlegg i tilfelle noen lurer på dette senere. Det er tydeligvis slik at endel Celica, men ikke alle, kom med dempere fra KYB. Dersom dette er tilfellet for din Celica passer Koni demperne på bilen, men ellers ikke! Du kan finne ut om du har det ved å se på demperne. På min sto det Toyota øverst, et serienummer under, et par japanske strofer under der igjen og helt nederst "K Y B". Jeg måtte skrape av ganske mye driit før jeg i det hele tatt så at det sto noe der...
Har nå funnet 40 mm fjærer, men trenger også dempere. Hvilke er å anbefale? Jeg så på katalogen til koni og fant dempere til ST182, men på bakdemperne står merknaden "for KYB only". Hva vil dette si? Kan jeg bruke disse?
bjornix skrev:altså for å få det helt klartbjornix skrev:Takk for tipset!Svarer på mitt eget innlegg i tilfelle noen lurer på dette senere. Det er tydeligvis slik at endel Celica, men ikke alle, kom med dempere fra KYB. Dersom dette er tilfellet for din Celica passer Koni demperne på bilen, men ellers ikke! Du kan finne ut om du har det ved å se på demperne. På min sto det Toyota øverst, et serienummer under, et par japanske strofer under der igjen og helt nederst "K Y B". Jeg måtte skrape av ganske mye driit før jeg i det hele tatt så at det sto noe der...
Har nå funnet 40 mm fjærer, men trenger også dempere. Hvilke er å anbefale? Jeg så på katalogen til koni og fant dempere til ST182, men på bakdemperne står merknaden "for KYB only". Hva vil dette si? Kan jeg bruke disse?
Biggen skrev:Det var meget pent foran. Kunne synsmessig vært litt lavere bak, men en skal nå gjerne komme over de hersens fartspuppene også da.......Må tenke på at hjulbuene på ST185 er større bak enn på ST182, så det kan vell bli litt forskjell!
Rømmling skrev:Altså for å få det klart så er jeg ganske grønn og vet nesten ikke forskjell på opp eller ned når det gjelder bil. Men jeg legger ved et bilde da:bjornix skrev:altså for å få det helt klartbjornix skrev:Takk for tipset!Svarer på mitt eget innlegg i tilfelle noen lurer på dette senere. Det er tydeligvis slik at endel Celica, men ikke alle, kom med dempere fra KYB. Dersom dette er tilfellet for din Celica passer Koni demperne på bilen, men ellers ikke! Du kan finne ut om du har det ved å se på demperne. På min sto det Toyota øverst, et serienummer under, et par japanske strofer under der igjen og helt nederst "K Y B". Jeg måtte skrape av ganske mye driit før jeg i det hele tatt så at det sto noe der...
dette sto på demperen