steffen karlstad skrev:noen som vet om hoved feilene på mr2 mk3 2000-2004 modellene?
kun fakta snakk takk!
Modeller mellom 2000 og 2001(2) har hatt problemer med høyt oljeforbruk pga for trange oljekanaler. Feilen inntreffer stort sett før 60.000km, og motorene har blitt byttet på garanti hos Toyota (garantien ble utvidet til 5 år på blokka). Fra det amerikanske forumet har jeg hørt at pre-cat feil også vært et tema, men har ikke hørt om dette i Norge.
Ellers er dugg i frontlykter og høytsittende bremselys bak en gjenganger. Av andre ting som har røket på min bil (hatt den fra den var 2 år og 28000km til den nå er 6 år og har gått ca. 77000km er en o2 sensor. Men nå har bilen min blitt banekjørt en smule for å si det mildt

. Puttet turbo på min på ca km std. 73000km og har ikke hatt noen problemer så langt.
En bil som varmt kan anbefales, bare hold deg unna SMT versjonene. Skal på Japsetreff med min, så om du planlegger å kjøpe en og har lyst til å sitte på en tur er du hjertelig velkommen til det.
MK3 har mest til felles med MK1 kjøremessig av MR2-ene.
Og at den ikke har vippelykter ellimenerer jo behovet for spredere til kjørelys om dagen hehe, da vippelykter oppe ikke er spesielt pent... kunne ikke dy meg heller

Varemerket til MR2 er jo lite vekt og midtmotor, så jeg vil vel bare si at bortfallet av vippelykter er en evolusjon.
Ellers så har 2004 modellene litt mer avstivninger i understellet, men alle disse delene kan du få kjøpt løst og puttet på eldre modeller, eller via 3. parts. 2004 modellene har andre frontlykter og baklykter (kan også oppgraderes hvis man vil).
Tørr påstå at MK3 hadde solgt i "bøtter og spann" hadde den blitt levert orginalt med T-sport motor eller et moderat turbokit på rundt 200hk.