Er midt i ombygging av mk1 til turbo. Noen som har gjort dette før? her er et par spørsmål... (motor 4age)
1. Hvor mye trykk tåler motoren? (comp; 10-1.)
2. Hvor mange hester tåler denne motoren uten og havarere?
3. Hvor kan jeg få smidde stempler og råder billig?
4. Noen stempler fra andre biler som passer slik at jeg kan justere opp trykket (begrenset hvor mye trykk man kan ha med 10-1 før man får tenningsbank og motoren raser) ?
5. Kan man ha 16x9 eller 17x9 felger mk1?
6. Jeg bygger om bagasjen (bak) til "intercooler-rom" noen som har gjort dette før?
7. Girkassen er litt sliten og trenger overhalling... Hvor mye tåler denne kassen uten serling ombygging? (den er jo ypperlig for turbomotor!)
Her er et bilde av stylingsettet jeg har liggende i garasjen...

Sist men ikke minst jeg trenger et sted og "mekke" i vinter, noen som vet om et sted eller noen som vil gå sammen og leie?
En annen ting jeg merket ikke noen skruen eller deler i det heletatt. Noen som vet om det blir stress når jeg skal skru det sammen igjenn? (huff!) Delene er greit med skruer....
1. Hvor mye trykk tåler motoren? (comp; 10-1.)
2. Hvor mange hester tåler denne motoren uten og havarere?
3. Hvor kan jeg få smidde stempler og råder billig?
4. Noen stempler fra andre biler som passer slik at jeg kan justere opp trykket (begrenset hvor mye trykk man kan ha med 10-1 før man får tenningsbank og motoren raser) ?
5. Kan man ha 16x9 eller 17x9 felger mk1?
6. Jeg bygger om bagasjen (bak) til "intercooler-rom" noen som har gjort dette før?
7. Girkassen er litt sliten og trenger overhalling... Hvor mye tåler denne kassen uten serling ombygging? (den er jo ypperlig for turbomotor!)
Her er et bilde av stylingsettet jeg har liggende i garasjen...

Sist men ikke minst jeg trenger et sted og "mekke" i vinter, noen som vet om et sted eller noen som vil gå sammen og leie?
En annen ting jeg merket ikke noen skruen eller deler i det heletatt. Noen som vet om det blir stress når jeg skal skru det sammen igjenn? (huff!) Delene er greit med skruer....
(Life travels fast, i just trie too keep up)
MSN / MAIL: anders@maxxum.no
MSN / MAIL: anders@maxxum.no