TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var supran plassert trygt i garasjen.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #201353  av 95TT

Var i dag i Drammen hos motorship as og henta supran min fra statene, var et jævlig drittvær men bilen ble desto varmere tatt i mot. Var jævlig gøy å endelig få satt hendene i bilen og kjørt den hjem. Ble sinnsykt imponert over hvor godt den gikk og hvor rå lyd det var i den. tror ikke jeg trenger å trimme med det første, den gikk vannvittig bra. var stilig på våt føre, 2-3 var jo bare fullt hjulspinn uansett. og styling planene ble også lagt litt på hylla.. synes faktisk den var såpass tøff orginal at jeg er utrolig i tvil hva jeg skal gjøre stylingmessig. så nesten ut som en TRD vinge og Rmm leppe hadde vært nok inntil Volk GT-C felgene... Var superglad for at det ikke hadde skjedd noe med den under frakten , var akkurat like fin som når den forlot usa.. Kommer med litt oppdateringer og bilder etterhvert. så nå er det bare å sprite seg opp til registreringa som skal foregå til våren. ser ikke noen grunn til å sette på skilter for å sette den inn igjen i vinter.. så gleder meg vannvittig til våren.
 #201360  av TurboKnut

95TT skrev: ser ikke noen grunn til å sette på skilter for å sette den inn igjen i vinter.. så gleder meg vannvittig til våren.
Gratulerer med fin bil. Vet akkurat hvordan følelse du hadde i magen da du henta den. :D
Eneste grunnen for å sette på skilter i år er jo at det koster mye mindre enn å gjøre det til neste år. Var jo ikke noen gladmelding vår kjære finansminister kom med i dag akkurat...
(regnet litt på det og kom fra til at avgiftene på en Nissan 350Z stiger med over 80.000,- i det rakettene eksploderer over hodene våre :( )

#201362  av Morten M

95TT: Gratulerer! Skjønner hva du mener...biler og ting ser mye fetere ut i virkeligheten enn på bilder og sånn. Jeg sto akkurat og titta på en supra som står i fellesgarasjen her. Den hadde 18" volk etteller annet. 18" så mye bedre ut live enn på bilder. (Er han her på forumet mon tro? Rød supra fra sarpsborg).

Turboknut: Kødder du eller? Hvilke konsekvenser får det for regging av f.eks 93 mod supra TT fra japan prismessig? Mye penger det er snakk om?

#201363  av 95TT

Sjansen for at det kommer til å tre i kraft så fort er ganske liten, om det skulle tre i kraft så synker jo engangsavgiften med noen usle tusen også da. som en liten kompensering.. Jeg er spent på åssen det blir med registrering til våren i og med at jeg går litt mot strømmen og ikke godkjenner den på unntaksregelen.

#201376  av Andreazz

Gratulere med ny bil! Grom følelse å hente ny bil ja.. Å ja, jeg er enig i planen din med å beholde den realtivt orginal utvendig. Masse glassfiber i alle rettninger er ikke det samme som orginal deler! Ordentlige felger er nesten nok. Ivertfall min mening.. :D

#201378  av tojo

Grattis med ny bil,har du noen bilder av skjønnheten?

#201387  av Kilgallon

Gratulerer med ny grom bil da.
sleng ut noen bilder av gliset ditt etterhvert da :wink:

#201403  av Stiansen

Gratulerer :D

#201405  av aneriks

gratulerer :D

#201413  av James

Gratulerer med helt rå bil! Bilder av skjønnheten? :D

#201418  av @lpher

Grattis :) Men...bilder? :D

#201494  av 95TT

både gruer og gleder meg til våren p.g.a dette med regging utenfor unntaksreglen. Håper det lar seg gjøre, når det omtrent er umulig å bytte felger lovlig så mister man litt lysten på den untaksreglen. men men. Bilder kommer selvfølgelig så fort jeg kommer hjem igjen fra nordsjøen, måtte jo rett på jobb etter å ha henta bilen så gleder meg som en unge til å komme hjem igjen.

Skulle nesten hatt sånn et eget klubb delelager for regging. alle spytta litt i potten og så kjøpte vi de delene som normalt trengs for regging, sånn som e- merka lykter ,seler +++ for de som har J-spec så hadde nok dette vært kjempe ide, for de fleste som importerer fra usa benytter seg sikkert av unntaksreglen.

#201895  av TurboKnut

Morten M skrev: Turboknut: Kødder du eller? Hvilke konsekvenser får det for regging av f.eks 93 mod supra TT fra japan prismessig? Mye penger det er snakk om?
Avgiftene øker med ca 64.000,- (fra 110.000,- til 174.000,-)

#201897  av tommis

TurboKnut skrev:
Morten M skrev: Turboknut: Kødder du eller? Hvilke konsekvenser får det for regging av f.eks 93 mod supra TT fra japan prismessig? Mye penger det er snakk om?
Avgiftene øker med ca 64.000,- (fra 110.000,- til 174.000,-)
JØYEMEG :shock: Jeg er glad jeg har henta ut skiltene mine. Gjorde det i dag faktisk. Dro kortet, 106 200,- for min 94 MKIV TT.