TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan noen hjelpe meg med litt info om denne Carina'n?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#107039  av gfc

Jeg har en 1,6 Xli, den har rullet 240 nå, ikke nå problem i det hele tatt med motoren.

1,6 motoren er likså sterk som 1,8, det er faktisk tatt ut litt mer hk i 1,6 enn i 1,8. Just so you know, men det er mer utstyr i en 1,8 enn i 1,6.

#107598  av CelicaGT

1,8 er vel den lean burn motoren, som er litt daffare enn 1,6. Trur den er litt snillare på drivstoffet.

#107911  av nokia4life

Hva synes dere om 1,8 SLi med automat kasse?

Hva er snow og pwr funksjonene for? (pwr vet at det står for power men ikke hva det skal hjelpe til)

#107924  av Maverick

nokia4life skrev:Hva synes dere om 1,8 SLi med automat kasse?

Hva er snow og pwr funksjonene for? (pwr vet at det står for power men ikke hva det skal hjelpe til)
Jeg hadde IKKE tatt automatkasse på en slik bil, men det er nå min mening .. Snow er vel en funksjon du skal bruke når det er snø ute (snow = snø), en funksjon som i teorien skal gi bedre fremkommelighet. Aner ikke om det funker ;)

Men som sagt, automatkasse kan ikke være noe særlig på en bil med så liten motor. Dyrer i drift blir den også, samt at det er mer vedlikehold med automatkasse ..

#107925  av Maverick

CelicaGT skrev:1,8 er vel den lean burn motoren, som er litt daffare enn 1,6. Trur den er litt snillare på drivstoffet.
Jeg har 0,75 l/mil med normal til normal+ kjøring ;)

#201668  av Erikj

Får ikke min 1.6 xli under omtrent 0.9 jeg. men prøver ikke så veldig hardt heller

#201746  av FireFox

Snow = Starter på 2.gir Powr= starter på 1. (mener jeg å huske)

Har selv en 96mod 1.8SLI som har rulla 258.000nå. Har aldri vært noe feil med den.

Bilen har jo alt av utstyr da. A/C, varme i hue å ræva, el-vinduer osv..
Jeg skjønner også hva Soppen mener, for de aller første engelskproduserte CarinaÈ var det endel feil med, mest elektrisk.
Men tror det var de som ble produsert før 1995, eller 94.

Og hvem sa at combi bilene var stygge?? jeg syntes da ikke det. min ekke stygg *gjeipe* (legger ved noen bilder for å motbevise dette :P)

Btw: kan få kjøpe min, her og nå for 70k så får du med anlegg også ;)
Vedlegg
Carina Fhotoshoot 023.jpg
Carina Fhotoshoot 023.jpg (309.22 kiB) Vist 38 ganger
Carina Fhotoshoot 009.jpg
Carina Fhotoshoot 009.jpg (240.64 kiB) Vist 43 ganger
Carina Fhotoshoot 010.jpg
Carina Fhotoshoot 010.jpg (278.93 kiB) Vist 39 ganger