TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dette mÃ¥ være tull (post fra bilforumet)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #202192  av Rømmling

http://bilforumet.net/showthread.php?p= ... ost1546928
er da vel ikke mulig å få gjenom et slikt forslag.
kan jo ta bort mørkekjørings kurs å da for det må man ta 2 år senere for du har jo ikke lov å kjøre så sent like vell :lol: :lol:

#202200  av Kilgallon

dete er noe av det dumeste forslaget jeg har hørt på lenge.

#202204  av GT4 CS

Vært snakk om dette tidligere også, da gikk det ikke gjennom. Helt idiotisk spørr du meg, skal de få ned ulykkestallene må den norske stat sette igang med andre tiltak. De som fra før av gir totalt f i trafikkregler kommer til og gi enda mer f i denne regelen

#202206  av CelicaTurbo

jeg har ingen tro på at det forslaget der går gjennom.. og at det er et forslag betyr ikke at det er regjeringen som står bak, kan like gjerne være en enkelt politiker eller en organisasjon :roll:

#202233  av Stiansen

Hvem er det som finner på sånt?
Latterlig spør du meg :?

#202236  av celicat23

Hver gang jeg ser noen bil-relaterte IDIOT forslag, så er det første jeg tenker på "fremtiden i våre hender". Værre idioter skal du lete lenge etter. Gjeng glupinger som ikke syns bensin er dyrt nok osv :evil:

#202239  av Rømmling

celicat23 skrev:Hver gang jeg ser noen bil-relaterte IDIOT forslag, så er det første jeg tenker på "fremtiden i våre hender". Værre idioter skal du lete lenge etter. Gjeng glupinger som ikke syns bensin er dyrt nok osv :evil:
det er vel samme for dem som bor i byen om bensinen koster 10 eller 20kr litern vel de har jo tikker og busser de kan kjøre ditt de skal og kjøre rundt i ellbilene eller mini bilene med 1.1 som finker fint til de runder 60km/t og det funker jo til by kjøring
men bor man på landet og trenger bil for å komme til butikken for jeg er ikke intresert å sykle 10km får å komme på butikken. og er avhengig av bil for å komme meg på jobb, det finnes ikke busser som går i nærheten av mine arbeids tider og jeg jobber 08.00-15.30 så det sier litt.
og at de tok vel frakt godtgjørelsen på bensinen hjalp ikke oss heller akuratt. her kosta bensinen 11.70 da jeg kom fra trondheim og hadde fylt tanken forn 10.05. så i byene der de ikke er avhengig av bilen sån som vi er her så er det billige å kjøpe bensinen til å med.

blir få forbanna på folk som styrer. bestemer ting de aldri har prøvd å gjøre selv, teoretisk vil dette være mye bedre men i praksis er det umulig eller mye vanskligere.

jeg vet om en på tinget som jeg hadde som vikar lærer og jeg lo kraftig da jeg hørt at han hadde blitt vara ordfører og trodde de bare tulla med meg. (han trodde jeg var bare tull for det var det når vi hadde han, uttrolig grei fyr men sa mye gøy rart. men kunne ikke se for meg som politiker) men han han har klart å skapt mange arbeids plasser uten for byene og mye posetivt men der er en fyr som har jobbet som mye forskjelig og ikke bare fra skole benken og inn på tingen,

det er alt for mange teoretikere inne der. :evil:

#202301  av sindrejl

Rømmling skrev: det er vel samme for dem som bor i byen om bensinen koster 10 eller 20kr litern vel de har jo tikker og busser de kan kjøre ditt de skal og kjøre rundt i ellbilene eller mini bilene med 1.1 som finker fint til de runder 60km/t og det funker jo til by kjøring
men bor man på landet og trenger bil for å komme til butikken for jeg er ikke intresert å sykle 10km får å komme på butikken. og er avhengig av bil for å komme meg på jobb, det finnes ikke busser som går i nærheten av mine arbeids tider og jeg jobber 08.00-15.30 så det sier litt.
og at de tok vel frakt godtgjørelsen på bensinen hjalp ikke oss heller akuratt. her kosta bensinen 11.70 da jeg kom fra trondheim og hadde fylt tanken forn 10.05. så i byene der de ikke er avhengig av bilen sån som vi er her så er det billige å kjøpe bensinen til å med.

blir få forbanna på folk som styrer. bestemer ting de aldri har prøvd å gjøre selv, teoretisk vil dette være mye bedre men i praksis er det umulig eller mye vanskligere.

jeg vet om en på tinget som jeg hadde som vikar lærer og jeg lo kraftig da jeg hørt at han hadde blitt vara ordfører og trodde de bare tulla med meg. (han trodde jeg var bare tull for det var det når vi hadde han, uttrolig grei fyr men sa mye gøy rart. men kunne ikke se for meg som politiker) men han han har klart å skapt mange arbeids plasser uten for byene og mye posetivt men der er en fyr som har jobbet som mye forskjelig og ikke bare fra skole benken og inn på tingen,

det er alt for mange teoretikere inne der. :evil:
eh har du ramla helt av? sorry uttrykket, menne er da avstander i byene også, og ikke alle har råd eller gidder kjøpe seg elbil som går tom for strøm før man klarer å nå midtbyen.. er stoooore avstander i byene også! Og er fanden ikke mye greit for meg om bensinen koster 20spenn litern om det betyr at jeg må bruke to timer ekstra til fra jobb for å vente på buss istedetfor å kjøre i 10 minutter! Busstilbudene i norge suger og uansett hvor du bor er man avhengig av bil. Samt at nå er det ikke staten norge som bestemmer hvor bensin skal være dyr eller billig da. Er dyrere bensin i oslo enn trondheim feks

#202318  av Rømmling

jeg tenke ikke på folk flest men politikerne som bor mitt i byen å mener at det er samme om bensinen koster 20 eller 10.
men du har mere på ett sted i byene. og det går mange busser i byene enn her, vis du ikke setter deg på med skole bussen så er det ingen buss å gå. ja det er avstander der å men de er større her. og ja vet at lengst nor i landet har lengst veg til alt.
Ja jeg vet at at staten ikke styrer hele bensin prisen men de har en finger med i spillet.

#202358  av sindrejl

Rømmling skrev:jeg tenke ikke på folk flest men politikerne som bor mitt i byen å mener at det er samme om bensinen koster 20 eller 10.
men du har mere på ett sted i byene. og det går mange busser i byene enn her, vis du ikke setter deg på med skole bussen så er det ingen buss å gå. ja det er avstander der å men de er større her. og ja vet at lengst nor i landet har lengst veg til alt.
Ja jeg vet at at staten ikke styrer hele bensin prisen men de har en finger med i spillet.
politikere mener det de mener fordi de jævlene har gratis taxi, gratis limo og gratis sjåfør og bensin. hate'm!

#202531  av chris

Er jo bare en føkkings by i Norge som har et skikkelig kollektiv-tilbud, og det er Oslo. Jeg vil ikke akkurat si at buss EN gang i timen, som aldri matcher neste buss videre dit man skal, er et alternativ til bil. Dama bruker buss akkurat nå, men det skal det jaggu bli en slutt på. Kan da for faen ikke forvente at folk må reise hjemmefra 2 timer før arbeid når reiseavstand med bil er ca 10 min.

Og når det gjelder miljøhensyn: Det er jo bevist at en buss (i hvert fall de bussene de kjører her i byen) slipper ut mer miljøskadelige gasser og partikler, enn om alle i bussen skulle kjørt bensinbiler...

#202533  av Zepticon

Enig... Folka på tinget som bestemmer betaler hverken for bil eller bensin selv.. så er lett for dem å slene på prisene her og der...

#202574  av sindrejl

chris skrev:Er jo bare en føkkings by i Norge som har et skikkelig kollektiv-tilbud, og det er Oslo. Jeg vil ikke akkurat si at buss EN gang i timen, som aldri matcher neste buss videre dit man skal, er et alternativ til bil. Dama bruker buss akkurat nå, men det skal det jaggu bli en slutt på. Kan da for faen ikke forvente at folk må reise hjemmefra 2 timer før arbeid når reiseavstand med bil er ca 10 min.

Og når det gjelder miljøhensyn: Det er jo bevist at en buss (i hvert fall de bussene de kjører her i byen) slipper ut mer miljøskadelige gasser og partikler, enn om alle i bussen skulle kjørt bensinbiler...
right on spot

#203185  av Th4 Ghost

vell las oss gå tilbake til topic shal we?

"Forslaget som var kommet tidligere var at personer paa 16aar skulle kunne ta lappen, men bare kjoere til kl 2200 om kvelden, men at noen misforstaar og vrir dette til 18 forundrer meg ikke...

Paa en annen side er dette bare et forslag, ikke noe vedtak eller lov saa spoers om det noengang blir noe av."

dette stemmer vel med dette forslaget også? isåfall får saken en helt annen vinkling og jeg har ikke noe imot det i det hele tatt :D