TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mange dekk har du slitt ut i Ã¥r?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #202514  av FireWalk

Hvor mange dekk har dere slitt ut denne sesongen? Jeg har begynt på mitt 5. sett med bakdekk nå... (pga en serie litt uheldige hendelser)

Hva har dere andre prestert? :P

#202551  av Andreazz

Hvordan har du fått til det, villt hjulspinn hele tiden? Har ikke bilen din stått i ro for det meste? :D

#202575  av sindrejl

siden jeg har 4wd er det vanskeligere å slite ut dekk, men et sett dekk samt begynt på vinterdekka holder for meg. har ikke råd til så mye dekk.. koster :)

#202600  av Akopley

Bare 2 framdekk her, men det var pga skeiv forstilling :lol:

#202623  av WaxFraq

hehe..kun 2 bakdekk siden juli...Ã¥rsaken er vel..ja..glatt..??

#204225  av Xlr8

bare et sett bakdekk på min.. mr2 gti. kjørt i 2månder+- så kan bli dyrt neste år med beams motor:P

#204230  av James

Andreazz skrev:Hvordan har du fått til det, villt hjulspinn hele tiden? Har ikke bilen din stått i ro for det meste? :D
hehe... ja visst vilt hjulspinn er grunnen til 5sett med bakdekk, så er det kanskje ikke så rart at det blir problemer med bilen og da ender opp med å ikke kunne kjøre den på en stund... :wink: :P

#204250  av FireWalk

Rettelse:

NÃ¥ er jeg oppe i 6 sett med bakdekk.....

kjørte nedi et nytt hull i dag og dekket eksploderte.. kjørte så nedi 10-12 nye hull (på en strekning tilsvarende 10 meter) og felgen ser nå ut som et 8-tall...

Hipp hipp hurra!

estimerte kostnader denne gangen: ca 6500 kr.

Vinterbil må vente........ :(

#204251  av Xlr8

off den er kipt.. jippi norkse veier:P

#204277  av FireWalk

Xlr8 skrev:off den er kipt.. jippi norkse veier:P
Ja... det er faktisk så ille her at jeg må vurdere om jeg skal selge bilen.. er utrolig glad i den, men om jeg beholder den og kjører på disse veiene kommer den til å bli ødelagt til slutt..

Har allerede slått skjev hjulstillinger, ødelagt dekk og felger 3 ganger, knekt eksosanlegg osv pga hull i veien. Videre så rister jo alt løst. Turboen ristes løs støtt og stadig, intercooleren nekter å sitte på plass...

Helt vanvittig hvordan veiene ser ut her! dere vil ikke tro det selv om dere får se det....

Nå har de begynt å renovere de undersjøiske tunnelene her, så jeg må kjøre en omvei på 6 mil til og fra jobb, altså 12 mil pr dag. Og da må jeg kjøre igjennom ei lita bygd der veiene er så dårlig at selv vanlige familiesedaner har problemer med å kjøre der... :\

#204279  av FireWalk

ps:

Om ikke dette ser latterlig ut så vet ikke jeg.... :shock: :lol:
Vedlegg
huff og huff... :P
huff og huff... :P
Bilde744.jpg (263.66 kiB) Vist 3387 ganger

#204284  av sindrejl

når du vet hvordan veien er rundt der går det faktisk an å kjøre litt saktere så du slipper å slå skjevt alt hele tiden? du kan si du kjører så sakte som mulig men da får du meg ikke til å tro at turboer o.l rister løs :) er møkkaveier over hele norge, men jeg kjører SAKTE over humper og hull o.l.. dermed aldri slått skjevt noe.

omvei på 6 mil var dog ganske ille

#204292  av FireWalk

sindrejl skrev:når du vet hvordan veien er rundt der går det faktisk an å kjøre litt saktere så du slipper å slå skjevt alt hele tiden? du kan si du kjører så sakte som mulig men da får du meg ikke til å tro at turboer o.l rister løs :) er møkkaveier over hele norge, men jeg kjører SAKTE over humper og hull o.l.. dermed aldri slått skjevt noe.

omvei på 6 mil var dog ganske ille
Kjører veldig pent der jeg vet hvor gale forholdene er.. men så hender det jo at jeg kommer på en vei som jeg VET er i "ok" stand.. og plutselig en dag så har de vært og gravd en rørledning eller noe der og det er et gigantisk hull langs hele veien.... og da er det jo gjort, som regel står der ikke noen skilt heller... :shock:

Akkurat i dag kjørte jeg en annen vei enn jeg bruker å kjøre. Litt lenger, men jeg slipper bompenger (er to bomstasjoner her) på den ene, og der viste det seg å være veiarbeid.. veien var jo rett og slett... borte... men det visste jo ikke jeg!

syntes uansett det er rart at de lar biler kjøre der når den er SÅ ille som det der. for det var folk som kjørte relativt store og robuste biler som klagde på at "bilen hopper jo veggimellom her!" ... og når jeg først var oppi der så gikk det jo ikke ann å snu heller..

men men.. gjort er gjort...

12 mil kjøring pr dag pga veiarbeid er litt kjipt ja. Går faktisk godt over 100 kr i bensin pr dag.. det er spesielt kjipt når man vet at man faktisk KUNNE kjørt samme strekningen på bare 16 min, men istedet må kjøre en omvei som tar en time, og hvor veien er helt elendig..

#204306  av Christian

Jeg har brukt opp 8stk slicks (3med avrevet bane) 10stk vanlige dekk, hvorav 6 har punktert under kjøring/spinning 8)

Fordelt på japsetreffet, gatebil våler, acr, dagali med ts-ogn og dagali med opel.

I tillegg er begge bakdekka på bilen nå så dårlige at corden er godt fremme, samt at det ene fremdekket er flatt. Ser ikke helt stabilt ut :lol:

#204315  av Kilgallon

har faktisk ikke klart å slite ut noen dekk i år jeg.
men neste år skal det legges igjen en del gummi :wink: