sindrejl skrev:når du vet hvordan veien er rundt der går det faktisk an å kjøre litt saktere så du slipper å slå skjevt alt hele tiden? du kan si du kjører så sakte som mulig men da får du meg ikke til å tro at turboer o.l rister løs
er møkkaveier over hele norge, men jeg kjører SAKTE over humper og hull o.l.. dermed aldri slått skjevt noe.
omvei på 6 mil var dog ganske ille
Kjører veldig pent der jeg vet hvor gale forholdene er.. men så hender det jo at jeg kommer på en vei som jeg VET er i "ok" stand.. og plutselig en dag så har de vært og gravd en rørledning eller noe der og det er et gigantisk hull langs hele veien.... og da er det jo gjort, som regel står der ikke noen skilt heller...
Akkurat i dag kjørte jeg en annen vei enn jeg bruker å kjøre. Litt lenger, men jeg slipper bompenger (er to bomstasjoner her) på den ene, og der viste det seg å være veiarbeid.. veien var jo rett og slett... borte... men det visste jo ikke jeg!
syntes uansett det er rart at de lar biler kjøre der når den er SÅ ille som det der. for det var folk som kjørte relativt store og robuste biler som klagde på at "bilen hopper jo veggimellom her!" ... og når jeg først var oppi der så gikk det jo ikke ann å snu heller..
men men.. gjort er gjort...
12 mil kjøring pr dag pga veiarbeid er litt kjipt ja. Går faktisk godt over 100 kr i bensin pr dag.. det er spesielt kjipt når man vet at man faktisk KUNNE kjørt samme strekningen på bare 16 min, men istedet må kjøre en omvei som tar en time, og hvor veien er helt elendig..