TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan oppdage sivilpurk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#20184  av MR2turbo

Jo kunne sikkert funnet ut av om det er lov.. men nå når det blir kjent at det er den bilen blir det jo egentlig lettere å kjenne den igjen ;)

#20185  av Mr2 Mk2

Men de er anda ikke observert i Mr2,og det er jo BRA! :twisted:

Skulle likt å se dem i en mk1;)

SÃ¥ om du ser en Mr2 som er litt spesiell,ikke tvil det er bare enda en utrolig smart person med god smak som resten av oss;)

#20321  av chris

Christian skrev:Den dagen de kommer i en mr2 er jeg fucked :wink:
Da er du nok ikke alene :D "you'll never walk alone" ellerno :D
 #20337  av sindrejl

Espen H skrev:
Det må nødvendigvis ikke være to personer i bilen...har sett imprezaen stå og lure med bare en person i bilen flere ganger.
En kompis mistet lappen da han ble målt med laser av en politimann som var alene!

:D
Er det lov da? Må dem egentlig ikke være flere for å gi deg bota? Synes jeg huska å så krav om det i regelverket deres, minst 2 der de tar inn biler.
 #20343  av chris

sindrejl skrev:
Espen H skrev:
Det må nødvendigvis ikke være to personer i bilen...har sett imprezaen stå og lure med bare en person i bilen flere ganger.
En kompis mistet lappen da han ble målt med laser av en politimann som var alene!

Er det lov da? Må dem egentlig ikke være flere for å gi deg bota? Synes jeg huska å så krav om det i regelverket deres, minst 2 der de tar inn biler.
Jepp, det jeg også mente. For det skal være vitne og sånn. Ellers blir det ord mot ord, påstand mot påstand.. bra for oss, dårlig for dem.
 #20506  av funkes

chris skrev:
sindrejl skrev:
Espen H skrev:

Jepp, det jeg også mente. For det skal være vitne og sånn. Ellers blir det ord mot ord, påstand mot påstand.. bra for oss, dårlig for dem.
Vel..en politimanns ord stiller alltid sterkt i slike saker, og ting blir jo også loggført i laseren. Og en politimann har like mye myndighet selv om han er alene.

Ser jo ofte snutesykler kommer alene og hiver ut forelegg etc!
 #20512  av chris

funkes skrev:
chris skrev:
sindrejl skrev: Er det lov da? Må dem egentlig ikke være flere for å gi deg bota? Synes jeg huska å så krav om det i regelverket deres, minst 2 der de tar inn biler.
Vel..en politimanns ord stiller alltid sterkt i slike saker, og ting blir jo også loggført i laseren. Og en politimann har like mye myndighet selv om han er alene.

Såvidt jeg vet er det ikke printer på de norske laserne, og da blir ting heller ikke logga i laseren. Derfor de bare kan ta en bil om gangen, for de kan ikke slette lasermålingen før sjåføren har godtatt boten og skrevet under.

#20545  av Christian

Hadde en bak meg igjen i går...kjørte forbi en sivilbil som stod parkert, var sikker på at de kom til å prøve seg igjen og ganske riktig....3km senere så jeg lysa komme fort bak meg :roll: .
Kjørte rett inn til siden, venta til de var forbi og la meg rett bak de, blinka en gang med nødblinken og glisa for meg selv :wink:

#20548  av MR2turbo

he he.. artig når en kan terge de litt :) tenker at de satt i bilen og banna over at du hadde oppdaget de ;)
 #20659  av funkes

chris skrev:
funkes skrev:
chris skrev: Jepp, det jeg også mente. For det skal være vitne og sånn. Ellers blir det ord mot ord, påstand mot påstand.. bra for oss, dårlig for dem.

Såvidt jeg vet er det ikke printer på de norske laserne, og da blir ting heller ikke logga i laseren. Derfor de bare kan ta en bil om gangen, for de kan ikke slette lasermålingen før sjåføren har godtatt boten og skrevet under.
NÃ¥ er ikke jeg heller sikker her.
Men her står det iallfall at det loggføres.
http://www.adressa.no/midtnorge/article ... eID=431951

#20685  av chris

på den websiden der bekreftes det at laseren kun kan ta en bil om gangen, og at laseren IKKE har utskrift, og ikke logger noenting. Greit å vite ;)

Det han politimannen gjorde, som det stod i artikkelen, at han loggførte manuelt, altså skriftlig, for de skal loggføre selv de de ikke får tatt (med antatt hastighet). Han sa også at de må ofre de som fører til førerkortbeslag, for å ta en som kjører ennå fortere. De måtte la være å stoppe han som hadde antatt ca 130, fordi de hadde huka han på motorsykkel i 160.
Så de må vente til føreren har godtatt bot/beslag, og skrevet under. Først da kan purken foreta en ny måling.

#21163  av Espen H

slutt og
meg, har ikke sagt det der..

Men lasermålere da? funker de? selv om dette ikke er en måte å sikre seg mot å bli stoppet er det jo bedre enn å ikke ha det.. når purken måler gjenomsnittshastigheten din, hva måler de deg med da?

#21167  av chris

Espen H skrev:slutt og
meg, har ikke sagt det der..

Men lasermålere da? funker de? selv om dette ikke er en måte å sikre seg mot å bli stoppet er det jo bedre enn å ikke ha det.. når purken måler gjenomsnittshastigheten din, hva måler de deg med da?
"slutt og" ? :P

#21292  av sindrejl

*se rart på*
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7