TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorfester like mellom 3SGTE og 3SGE ?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203697  av kake
 
Bare lurer siden jeg skal bestille nye "inserts" til motorfestene. Siden de ikke har 3SGE så må jeg enten velge 3SGTE eller 5SFE. Jeg mener nå at GTE og GE har like fester, men det er greit å være sikker.

 #203705  av Andy_Celica
 
gte og ge har identiske fester, ihvertfal på celica, så regner med at det vil være det samme på mr2 :D

 #203706  av kake
 
Det jeg mente også, men TwosRus mener jeg skal ha til 5sfe. Det må da være feil ?

 #203711  av CelicaTurbo
 
spørsmålet er om det gjelder formen på motorfestene eller om det gjelder plasseringen.. plasseringen er nok identisk mellom alle tre motorene, men hvordan gummien i selve festene ser ut og hva som stemmer overrens med 3S-GE er ikke godt å si..

Så, jeg kan ikke gi noe svar men ville spesifisere hva som er problemstillingen slik jeg forstår den så vi er sikker på at folk svarer på korrekt basis ;)

 #203716  av kake
 
Det var litt dårlig formulert av meg kanskje, det er som du skriver at det er kun innmaten i festene. Selve holderne skal jeg ikke skifte ut :) Tenkte ikke på at de kan være forskjellige :oops:

 #203719  av Larsen
 
Størelsen på gummien på de store motorfestene er større på 3sgte motoren. Hvis du har bygd om motoren til 3sgte og beholdt de gamle motorfestetene så fungerer ikke 3sgte festene (gjorde den feilen selv :oops: ).

Bare for å ha det sagt. Etter å ha byttet til disse så bråker og rister bilen fælt. Min egner seg ikke spesielt til langkjøring lengre...

 #203721  av kake
 
Larsen skrev:Størelsen på gummien på de store motorfestene er større på 3sgte motoren.
Er de store festene de på siden eller fremre/bakre ? Det er sikkert uansett riktig at jeg skal ha innleggene til 5SFE da, som TwosRus fyren sa :)
Larsen skrev: Hvis du har bygd om motoren til 3sgte og beholdt de gamle motorfestetene så fungerer ikke 3sgte festene (gjorde den feilen selv :oops: ).
8)
Larsen skrev: Bare for å ha det sagt. Etter å ha byttet til disse så bråker og rister bilen fælt. Min egner seg ikke spesielt til langkjøring lengre...

Er det polyinserts du har og har du skiftet alle 4 ? Det er kun fremre og bakre feste jeg skal skifte. Er visst liten vits i å bytte de på hver side hvis de er iorden. Det vil bare skape unødige vibrasjoner ? De holder jo bare motoren oppe.

 #203722  av Larsen
 
Jeg tenker på de store festene frem og bak ja. Det er bare de jeg har byttet. Kjøpte de fra twosrus jeg også så det er de foringene hvor du bytter hele gummien mot urethan. De er også de mykeste de solgte (røde A70 tor jeg).

 #203751  av jumbo
 
Jeg byttet hvertfall fra 2 gen GTi til 3. gen turbo uten noen som helst problemer.

 #203753  av Larsen
 
jumbo skrev:Jeg byttet hvertfall fra 2 gen GTi til 3. gen turbo uten noen som helst problemer.
Ja det er rart, men toyota har laget det slik at festene er like både til ramma og til motoren så gti festene passer om turbo festene, men gummien er tykkere på turbo motoren. Sikker fordi de skal dempe støy bedre!?

 #204264  av Biggen
 
Selve motorfestene (gummien) er kanskje like, men bærebrua er forskjellig på GTi i forhold til GT4, i alle fall på Celica ST18X.
Så her må en bruke bærebru etter hvilke girkasse som brukes.
Forskjellen er hovedsaklig avtanden mellom festene på bærebrua.

 #204318  av Larsen
 
Tror du tenker på celica. Det var vel snakk om mr2 her. Der er festene til mr2turboen større, men passer likevel gti motor.

 #204489  av Biggen
 
Larsen skrev:Tror du tenker på celica. Det var vel snakk om mr2 her. Der er festene til mr2turboen større, men passer likevel gti motor.
Joda det stemmer at jeg hovedsaklig mente Celica. Skrev vel det også, men motorene og girkassene er teoretisk identiske, med kun overflatiske forskjeller. Så feste måten vil være relativ lik.

Men jeg snakket om en litt annen situasjon, så bare glem min komentar..... :D