TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da ser det ut til at Supran mÃ¥ vike...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #192080  av kennethx

@lpher skrev: Fikk med meg det ja...men det er fremdeles 2 sylindere for lite til å være interesant da ;)
There is no replacement for displacement, no turboshit, just real power. Er ikke det sånn amerikansk opplegg det da? :lol:

Cadlina motoren er jo som sagt 265 originalt, litt trykk og sånn, så runder du jo fort 300hk/400nm. Hva er det egentlig med denne fasinasjonen av sylindre? Det er jo i bunn og grunn hk og nm som teller, eller? :roll:

Edit, er jo litt billigere enn en GS450h i alle fall :shock:
 #192227  av @lpher

kennethx skrev: There is no replacement for displacement, no turboshit, just real power. Er ikke det sånn amerikansk opplegg det da? :lol:
Kan hende det ja ;)
kennethx skrev: Cadlina motoren er jo som sagt 265 originalt, litt trykk og sånn, så runder du jo fort 300hk/400nm. Hva er det egentlig med denne fasinasjonen av sylindre? Det er jo i bunn og grunn hk og nm som teller, eller? :roll:
Nah...prøv en sekser eller åtter med ordentlig med hk/nm du...gjerne automat...så vil du skjønne hvorfor jeg ikke vil ha 4-sylindra motor mer ;)
kennethx skrev: Edit, er jo litt billigere enn en GS450h i alle fall :shock:
"Det meste" er jo billigere en GS450h da :D

#193274  av supratt

Angående sekser med HK og ordentlig NM så vil jeg bare si en ting og det er WORD Alpher. :wink:

#193779  av elino

Har ikke vært så aktiv på forumet i sommer, men her skjer det ting ser jeg :D

Gratulerer!

Denne tråden førte til en heftige diskusjon i heimen ang hva slags bil vi eller rettere sagt jeg skal ha når det blir smått her i huset...
Der er ihvertfall jeg og gubben uenig :roll:

Men lykke til med salg og kjøp Alf :D

#196250  av @lpher

supratt skrev:Angående sekser med HK og ordentlig NM så vil jeg bare si en ting og det er WORD Alpher. :wink:
Word, Frank ;)

#196253  av @lpher

elino skrev: Har ikke vært så aktiv på forumet i sommer, men her skjer det ting ser jeg :D

Gratulerer!
Thanx, joa...ve må jo begynne å få ut fingern vi også da ;)
elino skrev: Denne tråden førte til en heftige diskusjon i heimen ang hva slags bil vi eller rettere sagt jeg skal ha når det blir smått her i huset...
Der er ihvertfall jeg og gubben uenig :roll:
Hmm...tror vi må ta en alvorsprat med Are ved neste annledning jeg :D
elino skrev: Men lykke til med salg og kjøp Alf :D
Thanx...blir litt vemodig ja...men men...så er livet ;)
 #196301  av rx300

@lpher skrev:
"Det meste" er jo billigere en GS450h da :D
Og GS450h har jo 200l bagasjerom eller noe :-D Ikke akkurat noe for en barnefamilie...

Jeg kan anbefale RX300 gen1 som familiebil, skjønner ikke helt hva problemet med barnesete skal være. IsoFix har den også - ihvertfall 2000-modellen jeg hadde. Grei plass, og praktiske løsninger. Silkemyk og fin motor. Men det er ikke noen sportsbil :-)

Skjønner godt at du ikke vil ha mindre enn 6 sylindre forresten, har man først hatt det så er det ikke det samme å gå tilbake til en 4'er :-) Største stikkordet er LYD og vibrasjoner (eller mangel på sådan).

Ellers er jo Camry grei da, bortsett fra trekk i feil ende så er V6'eren fin, komforten god og bagasjerommet digert.

#199170  av SupraN/A

Kommer en Ls400 inn til landet fra Japan om et par mnd med bare 43000km på målern tror d var en 94 eller 96 litt gammel kansje eller?
V8 265/280hk ikke helt sikker
Venstreratta ass :)
 #204326  av @lpher

rx300 skrev: Jeg kan anbefale RX300 gen1 som familiebil, skjønner ikke helt hva problemet med barnesete skal være. IsoFix har den også - ihvertfall 2000-modellen jeg hadde. Grei plass, og praktiske løsninger. Silkemyk og fin motor. Men det er ikke noen sportsbil :-)
Nope...tror den blir litt for mye familiebil til meg...overgangen ville ha tatt knekken på meg :D
rx300 skrev: Skjønner godt at du ikke vil ha mindre enn 6 sylindre forresten, har man først hatt det så er det ikke det samme å gå tilbake til en 4'er :-) Største stikkordet er LYD og vibrasjoner (eller mangel på sådan).
Yepp...rekkefirere blir ikke helt det samme etterpå nei ;)
rx300 skrev: Ellers er jo Camry grei da, bortsett fra trekk i feil ende så er V6'eren fin, komforten god og bagasjerommet digert.
Vurderte eldre camry med v6..den gangen jeg vurderte bil i tillegg til supran ;)

#204328  av @lpher

SupraN/A skrev:Kommer en Ls400 inn til landet fra Japan om et par mnd med bare 43000km på målern tror d var en 94 eller 96 litt gammel kansje eller?
V8 265/280hk ikke helt sikker
Venstreratta ass :)
Jeg var åpen for LS også ja...men det måtte itilfellet ha blitt etter faceliften i 98...og den har fremdeles noe "tidlig nittitall" over hekken...dessverre...så jeg fant vel ut at jeg måtte på nyere enn 2001....og da ble den for dyr gitt :D