TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dump i disel bil??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#198981  av Andy_Celica

chris skrev:Hva er vitsen?

Ka-ka-ka-ka-ka-ka-pssssht. Hva med å kjøpe en bensinbil i stedet, hvis man vil ha turboeffekt og turbolydene? Det er bare en eneste grunn til å velge diesel, og det er for å spare drivstoff. Og spare drivstoff, det er ikke noe for ekte mannfolk :D

Kan man få traktor med dumpventil tro? :mrgreen:
Helt enig med deg, det blir for dumt, har hørt et par diesel biler med dump og det høres helt teit ut. Skal man ha dump skal man ha bensinmotor med turbo :D

#198982  av CelicaTurbo

Andy_Celica skrev:

Ka-ka-ka-ka-ka-ka-pssssht. Hva med å kjøpe en bensinbil i stedet, hvis man vil ha turboeffekt og turbolydene? Det er bare en eneste grunn til å velge diesel, og det er for å spare drivstoff. Og spare drivstoff, det er ikke noe for ekte mannfolk :D

Helt enig med deg, det blir for dumt, har hørt et par diesel biler med dump og det høres helt teit ut. Skal man ha dump skal man ha bensinmotor med turbo :D
slike meninger er nå ganske personavhengig, jeg mener det høres helt teit ut med dumpventilen uansett jeg da :lol:

#198983  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:
Andy_Celica skrev:

slike meninger er nå ganske personavhengig, jeg mener det høres helt teit ut med dumpventilen uansett jeg da :lol:
Ja du sier noe der, Vet ikke hva det er med dump men alle snur seg jo hver gang den skriker, så noe ligger det vel i dumpen, jeg personlig begynner å bli ganske lei den lyden hver eneste gang jeg girer eller slipper gassen.

#198987  av Thomas S

Liker faktisk suge lyden til turboen bedre en dumpventil lyden! :roll: Begynner også å bli lei dumpventillyden :wink:

#199027  av toyota_mr2

egentli så driter jeg i va dere mener de var ikke de jeg spurte om jeg spurte om vordan de går an å montere i bilen det skal ikke ver diskusjon om va dere mener for de har ikke noe med sakenå jøre

#199045  av CelicaTurbo

toyota_mr2 skrev:egentli så driter jeg i va dere mener de var ikke de jeg spurte om jeg spurte om vordan de går an å montere i bilen det skal ikke ver diskusjon om va dere mener for de har ikke noe med sakenå jøre
du har fått svaret ditt, da er det naturlig at folk diskuterer off-topic og det er ikke ment rettet mot deg eller dine meninger spesifikt ;)

#199047  av Thomas S

:oops: Beklager! Det var ikke jeg som begynte :? Kom an folkens å gi stakkaren et seriøst svar! :wink:

Her er en link med dumpventil til diesel :wink:
http://www.streetdesign.no/?go=art&id=6 ... ce321c66de

#200009  av Poppe1

FSM monterer dumpventil kit på dieselbiler har jeg hørt, kosta 4-5000,-.
Opplegget er at det finnes en vakum akkumulator i motorommet en plass, hent vakum fra den, sett på en elektromagnetisk ventil på den slangen, sett en bryter på gasspedal, evt overføringen til diesel pumpa, som gir strøm til ventilen, så dumpen får vakum... enkelt genialt genialt enkelt..

#200226  av toyota_mr2

jo takk har komt lit lenger men vet du vor jeg skal ta vakum fta er de et fet?

#200228  av celica1.8

har lyd opptak av dump på diesel, men får denne mld. når eg prøver å legge den ut: The Extension amr is not allowed

noen ide om ka eg kan gjøre

#205679  av 95TT

kommer litt ann på dumpventilen, hvis den er stilt sånn at den blåser ut ved 0.2 kg trykk så er det plagsomt. og sånn åpning av bussdører dumpventiler er teit, synes det er tøffere med kanari fugl lyd, men kun når man har skikkelig trøkk på.. har hks ssq bov på min og den var det helt grei lyd i.

#205708  av Helmer

95TT skrev:har hks ssq bov på min og den var det helt grei lyd i.
Men den funker nok heller dårlig på en diesel bil... :lol:

#205778  av toyota_mr2

dumpen i bilen der montert