TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bruker du MR2 som vinterbil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#205737  av GhostRider88

aneriks skrev:jeg mener da mr2`en har det best i garasjen om vinteren :D
helt enig :)

Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P

#205739  av aneriks

GhostRider88 skrev:Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P
jeg trodde og det men er ikke helt sikker
Sist redigert av aneriks den 02 nov 2006 21:26, redigert 1 gang totalt.

#205741  av sindrejl

Jeg hadde mk1 og hadde aldri problemer med understyring på vinteren. Jeg mener mr2 er noe av det beste du kan få som vinterbil bortsett fra 4hjulstrekkere :) Var ufattelig mange som stod i grøftene som er påpekt som gode bruksbiler. Så kommer jeg i liten sportsbil og freser forbi :)
 #205774  av kghaas

'og jeg kjøpte Mk1 kun fordi jeg trengte en sportsbil med tak for vinteren. Den måtte jo selvfølgelig ha bakhjulstrekk.
MR2 er perfekt vinterbil, men du betale med blod (sveiseskader :lol: )

#205796  av perchr

Kan tenke meg og prøve å putte litt vekt foran jeg også, selv om jeg ikke plages alt for mye av understyring, men hjelper forhåpentligvis på bremsene.. Ellers må jeg si at det er null problem å kjøre mr2 på vinterføre.. Det var kun en eneste bakke, en gang i fjorvinter jeg ikke kom meg opp, og da lå det 15 cm nysnø, og hadde ikke sjangs til å ta i fart..

Og blir det for ille er det bare å snu, og rygge opp... Det er genialt :D

#205808  av Krabbe

Planlegger å legge 40 kg sand fremme (MK1), men må bare få meg til å gidde å gjøre det :P

Edit: Jepp det er helårsbil, bruker for tiden ContiVikingContact 2 (eller noe slikt) piggfrie dekk.

#205819  av GhostRider88

aneriks skrev:
GhostRider88 skrev:Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P
jeg trodde og det men er ikke helt sikker
da er vi to ;) men det må vell gå ann å finne ut det på en måte...

#205957  av jumbo

hovik skrev:Hvordan er MK2 med tanke på rust ? Her i Grenland salter de MYE, uansett vær og føre.

Jeg satte bilen i garagen for vinteren forrige helg, men skulle gjerne brukt den året rundt om det ikke var for det h... saltet.
Amen

#205958  av jumbo

Det er en vanlig misforståelse at galvanisering hindrer rust. Det bare ruster saktere ;)

men tilbake til topic: JA litt vekt fremme gjør seg så absolutt.

#205998  av toyota_mr2

åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de

#206039  av GhostRider88

toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
da er det best å holde seg inne med mr2'en iallefall ;)

#206040  av sindrejl

GhostRider88 skrev:
toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
Skjønner ikke dette.. syns mr2'en satt som limt.. tror dere kjøper for dårlige dekk jeg..

#206046  av GhostRider88

sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:
Skjønner ikke dette.. syns mr2'en satt som limt.. tror dere kjøper for dårlige dekk jeg..
jeg har egentlig ikke grunnlag for å uttale meg siden jeg ikke har kjørt mr2'en på vinterføre... blir liksom ikke helt klok for jeg hører så mange for og imot meninger om akkurat dette.

#206049  av perchr

sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:
Jepp.. Mange ganger sist vinter at jeg cruisa opp der de andre stod..

#206061  av Master

min erfaring er at mr2 sitter bra opp bakker og i aks om vinteren, men heller dårlig sideveis og på bremsing. Veldig lett at den understyrer/slipper på fronten, og da har du ikke mye du skulle ha gjort. Du kan ikke ha full styring/kontroll i samme fart som en bil med motor foran gjennom en sving. Noe jeg håper å forbedre med å legge vekt foran. Har lagt 60 kg til nå men vurderer 40 kg til der fremme. Da har du fortsatt 100 kg mer bak enn foran, men det er bedre enn 200 kg. ca 550kg/750kg originalt.