Jeg skal ALDRI begynne med drag race etter dette :S
TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD
sleeper skrev:er en del krefter i sving på det nivået der ja...ja det er ikke rart at det går galt med tanke på hva de fyller tanken med. Kan si det sånn at det er "litt" sterkere enn vanlig 95 blyfri
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga..må bare kvelrulere litt...en top fueler har ikke topp pakning...
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat
Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...
De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...
GhostRider88 skrev:er i det kverulerende hjørnet i dag...grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat
Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...
De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...
sleeper skrev:Nå skal ikke jeg være altfor påståelig, er ikke noen mekaniker, men så vidt jeg vet, bruker top fuelere (etter amerikansk regelverk) kobberpakninger med o-ringer som er nedfelt i øvre del av sylinderne... Så hvis det stemmer, må det vel kalles en slags toppakning...grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga..må bare kvelrulere litt...en top fueler har ikke topp pakning...
GhostRider88 skrev:Vi har nok sett en del verre ting enn det, vi har hatt noen stygge smell i railsen og jeg så selv en top fueler blåse toppen bare 20 meter fra meg i det den passerte 402 meters merket... Og en overtent pro mod (tror jeg), og en haug med knuste differ, girkasser, blåste bunnpanner osv. Men ingen personskader de siste åra, heldigvis.grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat
GhostRider88 skrev:Jeg skal ALDRI begynne med drag race etter dette :SEr dette noe for deg da?