TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 - Sony - Tulling? - Hjelp...

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #206870  av WaxFraq

heisan!
nå kommer det sikkert til å bli en del reaksjoner her tipper jeg... :lol:

jeg har bestillt meg en sony mex-r1 (noen som vet om det er bra??)

dette på grunn av at jeg hadde en mds dvd spiller fra før som sikkert er fra steinalderen..ca...

årsaken til at jeg bestillte sony, er så enkel at skjermen min, som er innfelt i dash'n er sony, så for å kanskje komme unna med 1 fjernkontroll og kanskje litt lettere med overganger spiller-skjerm så ble det slik...

bilen er en mr2 -91 mod.

så er spørsmålet..å ja, jeg er klar over at det finnes sinnsykt mye bra høytalere, som sikkert er mye bedre en noe av det sony har (har selv hatt infinity i en av bilene mine, å det var syykt bra! anbefaler både kappa og reference), men når jeg først er i gang med et merke, så synes jeg det er like greit å bare dra det hele veien...

noen som har noen sony høytalere å anbefale for montering i dører (frontsett) og bak stoler????

pr. i dag er det org. bak og et eller annet frem...har ikke sjekka..

er det brutusarbeid å få av dørtrekkene???

så på forhånd gutter, thanks! forum er sus!! 8)

#206918  av angrykid

Det er ikke noe problem å få av dørtrekkene. Bare sørg for at du kjenner etter om det er noe som er skrudd fast, før du begynner å rive å slite i ting. Mener å huske at det er minimum to skruver i dørtrekket.. resten er slike presspunkter bare, av plastikk :) så stå på en varm plass når du skal gjøre dette, for ellers knekker dem veldig lett. :)

Ang høytalere, så har jeg ingen anbefalinger. Men gå gjerne litt opp i pris om du har råd til det. :)

#207013  av WaxFraq

tenker på høytalere rundt 3-4 laken...gidder ikke å kjøpe noe billig piss som revner etter ei lita stund..!

hva med kicker? jeg har en kicker kx350.4 forsterker liggende som jeg vurderer å slenge på frontsettet og bakhøytalerne...burde hyre det...

så det er ingen som har noen erfaringer med sony høytalere? :roll:

#207138  av @lpher

Ligg unna Sony-høytalere...det er alt jeg kan si om den saken...eller ;)

EDIT: Om du er vant til Infinity høytalere fra før av...kommer du til å bli skuffa BIG TIME over til og med de dyreste Sony høytalerne...
Sist redigert av @lpher den 12 nov 2006 10:47, redigert 1 gang totalt.
 #207139  av @lpher

WaxFraq skrev: jeg har bestillt meg en sony mex-r1 (noen som vet om det er bra??)

dette på grunn av at jeg hadde en mds dvd spiller fra før som sikkert er fra steinalderen..ca...
MEXR1 og MEXR5 er kongebra spillere det....og i en HELT annen klasse enn fks. MDS :D (som får lagd spillerne sine på såkalte "no name" fabrikker, med dertilhørende krav til "kvalitet")

#207352  av WaxFraq

@lpher : okey, egentlig kunne jeg lett tenke meg det da...
jeg hadde montert komplett infinity + cervin vega sub og pheonix gold forsterker i en golf jeg hadde....dbdrag drøm det.. 8)

det ble pioneer (da dette er veldig lettvindt hos meg da jeg får det på lønnstrekk.. :roll: )

det ble dette frontsettet :
http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

og et sett bak i samme serien...

hvordan er det å legge evt. delefilter og forsterker forran..?? blir det antydning til fukt under der noen gang? har ikke observert noe av det på min enda men..erfaringer??

#210166  av @lpher

Chris?
 #216852  av KinCaiD

WaxFraq skrev: jeg har bestillt meg en sony mex-r1 (noen som vet om det er bra??)

Har AKKURAT samme spilleren selv.
Er egentlig rimelig fornøyd med den. Den klarer fint å dra ett lite front sett, Selv kjører jeg egne Diskanter rett på spilleren. og egen forsterker på midbass sub osv...

Når det gjelder frontsett? Ett sett som er å anbefale er Radical. Har planer om selv å prøve Alphasonik, men har ikke prøvd ennå, så jeg vet ikke hvordan de er.

Her er mine erfaringer i egen bil og andres:

Sony - dårlig
Riesen - FY tommel ned
RF - Bra "fyldig"
Radical - Tommel opp
Polk Audio - Bra men lite diskant
Jensen - ok
Blaupunkt - Bra
Swiss Audio - Bra
Kenwood - Ok
Pioneer - bra og dårlig. tidvis "sterk" diskant
Infinity - Veldig bra
JBL - Fyldige

har sikkert glemt noen. men disse er etter egne erfaringer.
Husker ikke modell navn\nr på alle, så derfor utelot jeg det.

#216878  av chris

WaxFraq skrev:hvordan er det å legge evt. delefilter og forsterker forran..?? blir det antydning til fukt under der noen gang? har ikke observert noe av det på min enda men..erfaringer??
Jeg hadde forsterker foran under panseret før.. ikke noe problem det. Knusktørt der.. bare pass på at den gummipakningen er hel ;)

Jeg ville anbefalt deg Polk Audio frontsett, som jeg personlig mener er blant de aller beste i sine prisklasser.. men jeg ser jeg ble for sen ;)