TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • effekt pÃ¥ gti kasse/aksler

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #208295  av aneriks
 
noen som vet hvor mange hk/nm det går og kjøre på gti kassa og akslene? tenker da på vist man bruker dette på en gte motor.

 #208313  av erling
 
Ikke så mange som har testa den kassen virker det som. Jeg kjører jo med s54-kassa (fra gti) på v6en min. Den er ikke så pinglete som mange skal ha det til, men e153-kassa (3s-gte) er nok en god del sterkere da. Vet om en på us-forumet som knuste s54'en sin. Han hadde en mr2 med 3,4 liter v6 m/kompressor, hissig clutch, lsd, og 285 gateslicks. Dette oppsettet tålte en hel sesong med grisekjøring på dragstripa før den tok kvelden. :wink: Vet ikke hva moment han hadde, men det var mye, og kombinert med responsen og det enorme grepet er det litt imponerende.

Nå om dagen når det ikke akkurat er så lett å finne e153 drivaksler, blir man jo litt frista til å prøve ut s54'en litt... Har jo mye med kjørestilen å gjøre og. Jeg tenkte å straffe litt mer ut av min ihvertfall. Hvis man unngår R-dekk og lsd, varer den nok en stund.

 #208315  av aneriks
 
erling skrev:Ikke så mange som har testa den kassen virker det som. Jeg kjører jo med s54-kassa (fra gti) på v6en min. Den er ikke så pinglete som mange skal ha det til, men e153-kassa (3s-gte) er nok en god del sterkere da. Vet om en på us-forumet som knuste s54'en sin. Han hadde en mr2 med 3,4 liter v6 m/kompressor, hissig clutch, lsd, og 285 gateslicks. Dette oppsettet tålte en hel sesong med grisekjøring på dragstripa før den tok kvelden. :wink: Vet ikke hva moment han hadde, men det var mye, og kombinert med responsen og det enorme grepet er det litt imponerende.

Nå om dagen når det ikke akkurat er så lett å finne e153 drivaksler, blir man jo litt frista til å prøve ut s54'en litt... Har jo mye med kjørestilen å gjøre og. Jeg tenkte å straffe litt mer ut av min ihvertfall. Hvis man unngår R-dekk og lsd, varer den nok en stund.
nemlig ja, hehe.. er som du sier drivakslene som er problemet, men har lurt på og bare kjøpe et rear cut for og få det i orden :D men de er vist ikke så lett og få tak i de heller virker det som...
men er vel gjerne som du sier vist man vet man har en begrenest kasse så varer den vel litt lengre og, det går jo og bruke den til det dukker opp noe annet :D

 #208326  av kake
 
Er ikke utvekslinga litt for lang på GTi kassa til å brukes sammen med 3SGTE da ? Kan tenke meg at f.eks 3.giret blir litt drøyt f.eks ?

 #208340  av CelicaTurbo
 
kake skrev:Er ikke utvekslinga litt for lang på GTi kassa til å brukes sammen med 3SGTE da ? Kan tenke meg at f.eks 3.giret blir litt drøyt f.eks ?
Er igrunn bare de to første girene som er lange, tredjegiret er omtrent tilsvarende turbokassen og de to neste girene er litt lavere så 3-5 gir er tettere enn på turbokassen, mens 1-2 er litt mer langsteget..