TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor fjerner dem den?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#20973  av CelicaTurbo

ah... vel, hvorfor fjerne spoiler: pga at dem ikke liker den? Eneste grunnen ellers må være å fjerne luftmotstand og drag, men det har mest effekt i meget høye hastigheter, hvor de også aller helst skulle hatt det marktrykket som den spoileren gir..

#20974  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:ah... vel, hvorfor fjerne spoiler: pga at dem ikke liker den? Eneste grunnen ellers må være å fjerne luftmotstand og drag, men det har mest effekt i meget høye hastigheter, hvor de også aller helst skulle hatt det marktrykket som den spoileren gir..
tror heller på det med drag og lufttrykk..ettersom det helst er de med modifisert motor som fjerner den,og det kan ikke være mangen som syns den ser bedre ut uten...

#20977  av bose

eller økt friksjon mot underlaget.

#21007  av MR2turbo

Jeg støtter meg og til den forklaringen at det kansje gir den ett hundredels sekund raskere 402-tider, i form av mindre drag..
En vinge med mye downforce vil merkbart bremse bilen når du kommer opp i fart.. :)

Og så finnes det heeelt sikkert en og annen som syns at det er tøffere ;)

#21011  av bose

MR2turbo skrev:En vinge med mye downforce vil merkbart bremse bilen når du kommer opp i fart..
Grunnet økt friskjon mot underlaget. 8) skal det være så skal et være

#21033  av MRQuoc

hvorfor ikke ha hydrauliske løftere på vingen da?! .. har man brukt 100 000 på en MK1 , kan man vel klare å klæsje inn en slik løfter , fra bagasjen og opp ? :D

#21054  av kennethx

Vingen fjerner vel en del fra topp hastigheten, så hvis det er det man trenger så fjerner dem den vel? på en 1/4 mile mister du mye på siste biten med en vinge som gir downforce du kansje ikke trenger like mye når det går rett frem? Svinger i høyere hastighet og type banekjøring er det vel ikke noen som kjører uten vinge?

#21059  av Mr2 Mk2

SÃ¥ da er vi kommet frem til at det nok er det med at den demper farten en anelse? :?

#21064  av Erlend

Mange driftere fjerner vinga pga at de vil ha minst mulig marktrykk på bakhjulene, ergo lett å få rumpa til å slippe. Så hvis det er en bil som blir brukt i drifting eller en annen type konkurranse hvor det er hensiktsmessig å få rumpa ut mye, så skjønner jeg godt at de fjerner vingen.