TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen her med registert j-spec som kan hjelpe meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#210722  av Kilgallon

Så da kan jeg bare glemme å vise bilen min på torsdagen da eller?

#210724  av Kilgallon

Jaja, jeg får vel leve i håpet om at han som skal sjekke bilen min er oppdatert da. Men får sikkert en mangellapp som jeg må fikse på, så når jeg kommer tilbake igjen, så trekker de vel hele registreringen fordi en annen sjekker bilen min. Skulle ikke forundre meg et sekund...

#210744  av milcom

huff dette er faen meg typisk :? så nå har jeg en bil som ikke kan registreres! vi som har fått tak i tuv papirer burde fått registrert den spør du meg!:roll:
men vi får vel bare håpe at vi finner et smutthull eller en annen måte å få registrert bilene på!
eventuelt flytte til söta bror å få billig og registrert supra:)

#210745  av InToTheBlue

Snakket med Tom Ole på Japan Auto. De skal gjøre alt de kan fpr å ordne Tùv papirer på japanske Supraer i hvert fall. Han snakket om å i værste fall ta en krasjtest hos de. :D

Da vil evt. det være mulig å få "lovlige" papirer på Supra fra Tuv.
Hva som skjer med de andre(rx-7,skyline osv.)vil tiden da vise. :(

#210797  av azt

InToTheBlue skrev:Snakket med Tom Ole på Japan Auto. De skal gjøre alt de kan fpr å ordne Tùv papirer på japanske Supraer i hvert fall. Han snakket om å i værste fall ta en krasjtest hos de. :D

ja. det jeg har fått med meg og... håper virkelig dem får årna så vi får regga j-spec uten at BT skal ha noe dem skulle sagt. så går det ann å få en supra til en någelunde pris selv med nye avgifter.

#210803  av Andy_Celica

Nå er jeg seriøst happy for at jeg skal flytte til sverige :D

For der går det vel fortsatt å registrere j-spec supra?

#210804  av tommis

InToTheBlue skrev:Snakket med Tom Ole på Japan Auto. De skal gjøre alt de kan fpr å ordne Tùv papirer på japanske Supraer i hvert fall. Han snakket om å i værste fall ta en krasjtest hos de. :D

Blir det da slik at Tom Ole og Japan Auto har retighetene på de papirene hvis de "ofrer" en bil til testing? Slik at de som trenger papirer må kjøpe av de, eller bilr det TUV man må skaffe papirene fra?

#210819  av Stiansen

Bra at noen tar tak i dette.. Er maaange som sikkert har kjøpt "katta i sekken" hvis det er totalt umulig.. :?

#210822  av Kilgallon

Tom Ole jobber på spreng for å få tak i de "nye" TUV papirene. Han skulle ofre en bil for krasjtest hos TUV i Tyskland for å få de nødvendige papirene slik at vi får regga bilen her hjemme. Han vil da selge disse papirene så fort han får tak i dem.

#210833  av TurboKnut

Tom Ole har alle rettighetene til papirene siden han betaler morroa. Det vil ikke være mulig for andre å bestille tilsvarende papir siden han "eier" underlagsdokumentene. Han tar ordentlig tak i dette og prøver å få det til på skikkelig vis.
Jeg går ut fra at papir vil være tilgjengelig for de som kjøper biler av han og ikke fra andre firma.
Selvfølgelig kan andre også ordne papir, men da må tilsvarende tester gjøres på egen hånd.

Jeg har allerede vært flere ganger i Tyskland og gjort tester for han, og skal snart nedover igjen.
Vedlegg
252_5227.JPG
252_5227.JPG (88.45 kiB) Vist 671 ganger
DSC00155.JPG
DSC00155.JPG (42.33 kiB) Vist 1379 ganger
252_5229.JPG
252_5229.JPG (85.12 kiB) Vist 678 ganger

#210836  av milcom

så med andre ord så vil det ikke hjelpe meg en døyt om han skaffer papirer siden at jeg ikke har kjøpt bilen min hos han?:(

#210837  av TurboKnut

Jeg vet ikke, det må du ta opp med Tom Ole men jeg har forstått det slik ja..
En god grunn til å betale flere hundre tusen kroner i tester er vel å kunne bli ene og alene om å selge/regge j-spec biler.

Dessuten stiller det jo svært store krav til bilene også slik at de skal klare testene. Det kan vel bli vanskelig å få godkjent biler som ikke er helt i toppform. Bilene må jo også være ganske originale for at de i det hele tatt skal klare testene for det tillates ikke noe slingringsmonn.

#210844  av Kilgallon

Tom Ole sa han skulle selge paiprene til de som trenger. Han skulle iallefall selge til meg. Uansett så tjener han jo penger på å selge til alle, å han som alle andre er jo interessert i tjene mest mulig penger :wink:

#210849  av milcom

er jo lov å håpe! får vel ta kontakt med han for å høre.. min bil er så orgina l som du får det:P

#210852  av tommis

Kilgallon skrev:Tom Ole sa han skulle selge paiprene til de som trenger. Han skulle iallefall selge til meg. Uansett så tjener han jo penger på å selge til alle, å han som alle andre er jo interessert i tjene mest mulig penger :wink:
Hehe, blir sikkert ikke billig de papirene der... glad jeg slipper :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7