TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tatt fram nerden i meg i helga!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #210245  av Magne

Begynner å bli endel år siden, men jeg husker det som det var igår. Jeg som så mange andre var 100% Datanerd, var på alle dataparty som var. (Ikke vert på The Gathering enda! :shock: ) Sitte foran pcen var vel stort sett det jeg gjorde fra 13-18år.

NÃ¥ har jeg tatt fram gamle nykker. ;)

Tenkte jeg skulle prøve meg på Opty trenden. Men var litt skeptisk til hvilken stepping jeg kunne få siden vi er i slutten av s939 tiden.
Men bestilte nå hvertfall og fikk en Opty 170 fra Netshop, med stepping: CCBBE 0615EPMW 8) For en som meg med litt overklokking på henda fra før av burde dette bety noe... :lol:

Jeg har fra før av DFI Lanparty UT Ultra-D. Så overklokking med stock vcore førte til 2.9GHz stabilt. Kjører med 1.4vcore på 2.95GHz nå, dette er ikke prøvd i prime enda. Men virker stabilt.

Er jo litt morro da, at i realiteten har jeg en FX-62+ til 1695kr.

Noen som skjønte seg på dette? hehe :roll:

#210251  av CelicaTurbo

hehe, har helt sluttet å følge med på slikt jeg, men jeg husker "stepping" var viktig når jeg bestilte 2x366Mhz Celeron prosessorer til Abit BP6-dualhovedkortet mitt, for de gode steppingene der kunne overklokkes til 550Mhz med luftkjøling :lol: Den maskinen beholdt jeg ganske lenge, for siden det var en dualprosessormaskin så opplevdes den mye jevnere og kjappere enn hva Mhz skulle tilsi og det tok lang tid før jeg følte et beov for å bytte den ut, og med mitt gamle Voodoo3-kort klarte å kjøre de mest overraskende spill :lol: Jeg byttet etterhver maskinen ut med en Socket A AMD-maskin med XP2100+ prosessor, men idet Socket-A ble faset ut bestemte jeg meg for å forlenge levetiden på maskinen og kjøpte en AMD Mobile XP2400+ prosessor.. en prosessor ment for bærbare maskiner men som var helt identisk prosessorer for stasjonære maskiner, med unntak av at den passerte stabilitetstester i fabrikken på meget lav volt og lav varmeutvikling.. Fordelen med prosessoren var at den med luftkjøling kunne klokkes tilsvarende 3600+ mens den kostet under halvparten av hva en xp3300+ gjorde..

Nå har jeg gitt opp å følge med på hele utviklingen for det har skjedd alt for mye og jeg bryr meg ikke spesielt om det lengre :D

edit: den dual 366-maskinen kjørte faktisk ts-ogn sidene en periode også, den siste tiden jeg kjørte sidene fra egen linje frem til jeg fikk tilbud om gratis server med betydelig bedre båndbredde :)

#210598  av Magne

Celeron 333MHz husker jeg var beryktet for bra overklokking på den tida ja. Og da var det jo strengt tatt bare MHz som telte!
Men å kjøpe meg dual hovedkort kunne jeg bare drømme om, det kosta jo skjorta for meg. Første cpu for meg var Cyrix 6x86, 166MHz! Er faktisk nevnt i første Mission Impossible filmen... :P Hadde en PII 266MHz en god stund, kjørte denne opp til 333MHz on kort tid. Syns det var bra i seg selv jeg da. Neste jeg hadde var Athlon 700MHz, klokka ikke mer enn 770MHz... Rævva hovedkort.
Neste var vel XP2500 om jeg ikke husker feil... Hmmm... stort sprang der.
Jeg sikla på Mobile cpu'ene en god stund også, men ble aldri noe av.

Klokking av pcen er jo på en måte som trimming av bil. Noen cpu's klokker bra noen dårlig. Lettvint å få en liten ytelsesøkning. Men skal man lenger koster den gjerne mye mer. Alt avhenger av riktige komponenter osv...

Nå trenger ikke jeg akkurat denne cpuen, det er jo strengt tatt overkill for mitt bruk. Surfer rundt og sjekker TS-ogn for det meste liksom. Spiller aldri lenger, vel... Det stemmer ikke helt. Jeg spiller noenganger gamle slagere som jeg kommer over på http://www.the-underdogs.info/. "litt" overkill til dette da.

Men morro er det lell... for en som meg da. Vi henger ikke ut nerder på forumet vel? :lol: :lol:

#210676  av sindrejl

holdt på mye med data før jeg også. vært på tg 6 år på rad også, men ikke de to siste årene. blitt for barnslig der egentlig :)

#210762  av CelicaTurbo

var på TG fire år på rad, i Oslo, Stavanger og deretter to ganger i Vikinskipet, men droppet det når PC-gutta overtok hele arrangementet sitt med nettverksspillingen sin.. Var Amiga-nerd selv.. fra å være et arrangement fokusert på kunnskap (og kopiering) endret det seg til kun å utnytte nettverket for multiplayer spill når PC-folka invaderte.. det tok livet av alle dataparty for min del :lol:

#210764  av cameleon

jeg personlig har aldri vært noe datanerd. men var på dataparty en gang. for min del så var det dritkjedelig, men brukte min tid på å lage en oppgave til klassen under meg i matte. Oppgaven var som følger :roll:

Per og Kari skal til skolen. Per har nøyaktig 5km til skolen, mens Kari
har 3,5. Skolen begynner klokken 08.00. Per starter kl 06.49, mens Kari
starter 08.03. Per sykler, mens Kari går. På veien må Per desarmere en
bombe som tar nøyaktig 16min og 33 sekunder. Kari har glemt den ene boka
etter 19 minutters spasering i en hastighet på 3,4km/t, så hun må snu
for å hente den.
Hvor langt tid bruker Per og Kari på å komme seg til
skolen til rett tid om vi beregner at jordas rotasjon har en hastighet
på 506 meter i minuttet. Finn også ut solens distanse til Per og Kari ved
deres punkter om vi går ut i fra at solens avstand er 1.000.000.000
billiarder sekunder unna jordens akse som igjen har en rotasjon på
455.99 sekunder per minutt.

Det verste var at det faktisk var noen som virkelig prøvde seg på den :mrgreen:

#210787  av Akopley

:shock:

#210800  av Andy_Celica

cameleon skrev:jeg personlig har aldri vært noe datanerd. men var på dataparty en gang. for min del så var det dritkjedelig, men brukte min tid på å lage en oppgave til klassen under meg i matte. Oppgaven var som følger :roll:

Per og Kari skal til skolen. Per har nøyaktig 5km til skolen, mens Kari
har 3,5. Skolen begynner klokken 08.00. Per starter kl 06.49, mens Kari
starter 08.03. Per sykler, mens Kari går. På veien må Per desarmere en
bombe som tar nøyaktig 16min og 33 sekunder. Kari har glemt den ene boka
etter 19 minutters spasering i en hastighet på 3,4km/t, så hun må snu
for å hente den.
Hvor langt tid bruker Per og Kari på å komme seg til
skolen til rett tid om vi beregner at jordas rotasjon har en hastighet
på 506 meter i minuttet. Finn også ut solens distanse til Per og Kari ved
deres punkter om vi går ut i fra at solens avstand er 1.000.000.000
billiarder sekunder unna jordens akse som igjen har en rotasjon på
455.99 sekunder per minutt.

Det verste var at det faktisk var noen som virkelig prøvde seg på den :mrgreen:
Den virka solid den der :D

#210806  av Magne

Amiga var nok før min tid... :)

TG og dataparty generelt pirrer ikke lenger. Men har gode minner fra det før! Drassa med meg anlegget uansett, til enhver pris skulle jeg ha med det dråget av et anlegg! Høytalerne bestod av 2stk 15" i hver, med 2 stk 6" mellomtone og horndiskant. Bygde kassene selv av 22mm mdf med forsterkninger. Veide dem til 70kg. Og i tillegg da hadde med meg NAD 218thx og forforsterker.. Skjønner ikke at jeg gadd!!! :oops:

Den oppgaven der var noe i seg selv cameleon!

#210813  av hovik

Magne skrev:Amiga var nok før min tid... :)

TG og dataparty generelt pirrer ikke lenger. Men har gode minner fra det før! Drassa med meg anlegget uansett, til enhver pris skulle jeg ha med det dråget av et anlegg! Høytalerne bestod av 2stk 15" i hver, med 2 stk 6" mellomtone og horndiskant. Bygde kassene selv av 22mm mdf med forsterkninger. Veide dem til 70kg. Og i tillegg da hadde med meg NAD 218thx og forforsterker.. Skjønner ikke at jeg gadd!!! :oops:

Var du en av de som absolutt skulle overdøve de 50 andre som spilte Consciousness eller Children i 96/97 ? Man blir litt smårar i huet av å høre de to låtene i 30 stemmers kanon, 3 dager i strekk.

#210815  av Speeder

hovik skrev:
Magne skrev:Amiga var nok før min tid... :)

Var du en av de som absolutt skulle overdøve de 50 andre som spilte Consciousness eller Children i 96/97 ? Man blir litt smårar i huet av å høre de to låtene i 30 stemmers kanon, 3 dager i strekk.
Du kan trøste deg med att det stort sett var sånn i de senere årene også :lol:
Best å ha såpass stort att du kun hører ditt eget, og slipper kanon effekten.

#210820  av MacGyver

Er nok data geek eg og. var på endel treff før, men lite med det i det siste :(
Jobber med data( isp suport ) hele dagen og da, kan bli litt ør i hode da ja :)

Var på bylan her i bergen da, 1 GB linje, sweet

ellers så har eg egentlig gitt opp å følge med på siste cpu, hk og ram.. kjøper heller noe og har dette til det må byttest ut :)

Overklokking er ikke min ting, greit nok, men gidder ikke å dra det helt ut, men tar jo seff det eg kan få da :)

Men nettverk, sikkerhet og tekniske ting, ja det liker eg :)

#210827  av celicat23

CelicaTurbo skrev:var på TG fire år på rad, i Oslo, Stavanger og deretter to ganger i Vikinskipet, men droppet det når PC-gutta overtok hele arrangementet sitt med nettverksspillingen sin.. Var Amiga-nerd selv.. fra å være et arrangement fokusert på kunnskap (og kopiering) endret det seg til kun å utnytte nettverket for multiplayer spill når PC-folka invaderte.. det tok livet av alle dataparty for min del :lol:
Aaaah. Amiga, gode gamle dager :) Fikk rota meg inn i diverse grupper. Husker jeg var litt stolt av meg selv når jeg ble medlem av LEGEND :D Gode gamle dager...

#210851  av jumbo

pft, amiga.... for noen barnerumper... hadde nok ikke amiga når JEG var liten nei! kremt host atari hark
Sist redigert av jumbo den 05 des 2006 20:26, redigert 1 gang totalt.