TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stereo og fargekoder pÃ¥ ledningsnettet?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#20978  av turboman

Enklere å legge opp høytalerkablene pånytt, selv om det blir litt ekstra jobb tror jeg definitivt at det er verdt det.

Som du sier, så går originale høytaler-kablene via en forsterker, så har du innebygd forsterker i den nye spilleren din, så blir det sikkert "kluss"... Tror nemlig ikke de tynne original-ledningene er "ordinære" høytaler-kabler slik som man skulle tro.....

det er nå bare min mening, da..... :wink:

#20984  av Dont_Panic

men når jeg ikke har på motoren er lyden sinnsykt bra da, mye bedre enn med toyota spillern selvom jeg mangler lyd på ene siden

#20990  av ST205

Det kan ikke være at noe er koblet feil?

Da jeg monterte sub i celicaen slet jeg litt med å finne hvilke ledninger
som gikk hvor. Fra original-spilleren (som jeg enda har) så går det kun ut
+signaler til hver sin forsterker (1foran og 1bak). Minus(-) fant jeg ut er jord.

Ble litt feilkoblinger før det ble bra. Du finner sikkert feilen.

#20992  av Dont_Panic

mye mulig ja, var masse ledninger og masse farger og noen ledninger med samme farger tillogmed, og flere som het GND med forskjellige farger og en som het mute jeg ikke vet hvor skal og en som het beep jeg ikke vet hvor skal osv osv:) men lyd når motorn ikke går har jeg da, i halve bilen, hehe, hvite blinklys ble tøfft foresten, bestillte fra toyota og var en lek og modifisere lampeholdern og å montere det, selv uten brugsannvisning 8)
 #21019  av Morten

Dont_Panic skrev:nå har jeg holdt på i endel timer med det.. for det første får jeg ikke lyd på høyre side, uansett hvordan jeg stokker om på lr+ lf+, rr+ og rf+ så får jeg kun lyd på høyre side + subben..

også har jeg visst jorfeil eller noe for når jeg starter motoren suser og piper det, selvom jeg skrur ut alle høytalerkabla..

noen som vet noe, så bare skrik ut:)
Det hørtes veldig kjent ut... :oops:
Hvis du bruker fade og balance på spilleren din til å kun sende lyd ut til HF/HB, får du da lyd i både høyre foran og høyre bak samtidig på en av de og ingenting på den andre? (det er litt vankselig å få tankene ned på tastaturet av og til...) I såfall har du koblet jordingen til forsterkeren inn på høytaler-utgangen i det hjørnet som gir lyd i begge..

Ellers er det viktig å legge opp ny, skikkelig, jording til den nye spilleren! Jeg målte meg fram til jord med Fluke'n (kun en ledning som gav jord), men denne viste seg senere å være plussen til lyset i instrumentene...

Lykke til

#21095  av Dont_Panic

nja, nå har jeg bra jord og skurringa er nesten helt borte, bare litt igjen i venstre bakhøytaler, venstre foran og diskant på venstre funker ikke da, så er vel noe galt med den siden :(