TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Meldt meg inn i klubben til Kennethx

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#211066  av cs2451

hadde tenkt å selge bilen nå. men men. dår se hva jeg gjør. får åpne den først å sjekke ut om den er totalt knust. kan jo være det går an å fikse.
Har ekstra girkasse, fordelingskasse og mellomaksling. hehe

#211069  av Helmer

kennethx skrev:Det der torsen dritet er ikke noe å samle på uansett :lol: Skaff deg en skikkelig diff først som sist, så slipper du, nede tid pga knust diff, knust girkasse, knekkt mellomaksling, mere frustrasjon, ennå en ny torsendiff og girkasse og mellomaksling...

Sure penger, men vil tro du har igjen for det på sikt :wink:
Om man har planer om drag, rivstarter og piruetter er det sikkert lurt ja...

Men har nå trua på at en orginal diff holder om man bruker hue litt jeg da... :roll: :?:

#211078  av larsst185

jeg blir piss nervøs av all diff praten :roll:
NÃ¥r er det min tur...

#211086  av Helmer

larsst185 skrev:jeg blir piss nervøs av all diff praten :roll:
NÃ¥r er det min tur...
Hehe, blir det sjøl jeg. Men prøver å leve i trua at den holder da... :lol:

#211125  av cs2451

har tatt en del riv starter med den. Men passer alltid på å ta bort slarket i drivverket. det gjorde jeg denne gangen og. slurte den til og med litt i gang. men den smalt for det.
Viss dere har oppgradert clutch så er det fort gjort

#211142  av cs2451

Vil en diff fra st205 passe?

#211165  av ealixyr

Mener å ha lest at diff ifra ST165 og ST205 vil passe ja.

#211172  av CelicaTurbo

cs2451 skrev:Vil en diff fra st205 passe?
jepp..

#211190  av sleeper

ealixyr skrev:Mener å ha lest at diff ifra ST165 og ST205 vil passe ja.
jepp, diffene passer om hverandre.
men st165t og vanlig st185gt4 diffene har ikke sperre!
og som kenneth sier så er det thoresen sperra som gjør at de raser, så dermed så lever jeg i trua på at min st65 diff ikke raser like lett som de med sperre gjør. ( den har ivertfall ikke gjort det til nå!)

#211195  av kennethx

rasing er torsendiff i kombinasjon med oppgradert clutch. Jeg blir litt overrasket om noen raser diffen med standard clutch.

Har du oppgradert clutch er det desverre ikke mye som skal til. Første diff havariet mitt var full ristart uten å ta opp slark,og da raste det totalt, blokkerte 100% og dro med seg girkassen.

Noen hadde sagt at drivverket på gt4 tålte 500 hester uten problem, og jeg hadde under 300, så det måtte jo gå bra? hehe. anyway, lessons learned. og etter det har jeg alltid tatt opp slark. Kjørte mange drag med den nye torsendiffen, og det gikk helt fint. Det var faktisk en dag jeg skulle bare forte meg litt inn i en rund kjøring fordi det var en litt liten luke og mye trafikk. og klakk klakk klakk sa det gitt. Og det var ingenting i forhold til drag startene mine, bare normal forte seg litt mer en normalt start.

Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr :)

#211199  av Speeder

kennethx skrev: Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr :)
Hva er da neste i rekken som må forsterkes?

#211202  av sleeper

Speeder skrev:
kennethx skrev: Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr :)
Hva er da neste i rekken som må forsterkes?
for og være heltærlig så trur jeg det er så langt til noen her kommer til det stadie at det ikke er noe og tenke på engang... :wink:

#211203  av kennethx

Resten tror jeg skal holde ganske bra. Girkassen tåler ikke rivstarter med slicks(blir for stort moment), men får heller stille med vanlige dekk på drag.

Mellomakslingen er jo svært solid, og drivakslingene fordeles jo banken broderlig mellom forran og bak, så de ser jo bare halve effekten/momentet. Time will show :wink:

#211211  av cs2451

tok du både girkasse og fordelingskasse? eller bare girkasse?

#211219  av jsun

Og jeg leser på forumet at andre 4WD systemer er "Kjeks" ..... :wink:
He he ... kødder litt...