TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TTE Turbokit. 2000mod mr2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #211811  av Zupra
 
Hei! Er det noen som vet prisen på TTE sitt turbokit. Fikk beskjed fra toyota at de ikke hadde tatt det inn for salg. Så de hadde ikke pris. Men noen som kanskje har sjekket med TTE? :?:

 #211819  av Magne_F
 
Send PM til Jan Erik. Jeg tror han har litt oversikt. Skal jeg tippe så vil jeg tro at det ligger på noe av det samme som mitt kit fra Lampka, mellom 40 og 50 lapper. Snakker da om et fult kit ferdig montert. Sikkert billigere å kjøpe deler.

 #211848  av Zupra
 
Magne_F skrev:Send PM til Jan Erik. Jeg tror han har litt oversikt. Skal jeg tippe så vil jeg tro at det ligger på noe av det samme som mitt kit fra Lampka, mellom 40 og 50 lapper. Snakker da om et fult kit ferdig montert. Sikkert billigere å kjøpe deler.

Hva liksom det jeg også tenkte.
Nei tenkte nå bare på delene, montering gjør vi sjøl.

Takk ..

 #211906  av Magne_F
 
Lykke til. Turbo kan i alle fall anbefales på det sterkeste.. :)

 #211987  av Zupra
 
Magne_F skrev:Lykke til. Turbo kan i alle fall anbefales på det sterkeste.. :)
Hvor mye fikk du utav ditt kit? Prisene var 48.000kr ink.mva. på TTE sitt kit. men det hentes da ut ca. 190hk, vet jo at det er fort gjort og hente ut mer. men er interesert i hvilket kit som har best utgangspunkt. :)

 #212139  av Magne_F
 
Skal være tatt ut ca 200 hp og ca 250 nm i mitt. Er veldig fornøyd med Kit'et og jobben som er gjort, men tror du skal være litt forsiktig med Lampka. I allefall om du skal ha bilen godkjent. Jeg har enda ikke fått papirer som jeg har turt å vise til biltilsynet.

Lampka er vistnok også litt skeptiske til å montere kit på 2000 og 2001 modeller. Lurer på om det er pga de problemene som har vært med disse motorene.

PS! Skal du ta mange "rivstarter" må du nok regne med å bytte clutch på sikt også.. :)

 #212143  av Zupra
 
Magne_F skrev:Skal være tatt ut ca 200 hp og ca 250 nm i mitt. Er veldig fornøyd med Kit'et og jobben som er gjort, men tror du skal være litt forsiktig med Lampka. I allefall om du skal ha bilen godkjent. Jeg har enda ikke fått papirer som jeg har turt å vise til biltilsynet.

Lampka er vistnok også litt skeptiske til å montere kit på 2000 og 2001 modeller. Lurer på om det er pga de problemene som har vært med disse motorene.

PS! Skal du ta mange "rivstarter" må du nok regne med å bytte clutch på sikt også.. :)

Ok Nei, er ikke jeg som skal ha dette men.vi skal slege det til en kunde. Og vi skal sette det i sammen. Men kunden trur jeg ikke bryr seg så velidg mye om godkjenning. Er jo litt vanskelig for de og finne ut av hva som er gjort på den.. 8)

Ja hadde egentlig regna med og bytte clutch med en gang. Men skal sjekke litt mer rundt turbokit før det blir noe.

 #212144  av Magne_F
 
Står en del om både bilen til Jan Erik og bilen min i forumet, samt litt annet om turbo så du kan jo søke litt her. Ellers finnes det mange andre bra forum som f.eks http://www.spyderchat.com.

 #215682  av veislakt
 
Jeg har også luktet litt på å sette inn turbo til våren. Har en 2000 modell.

Jeg dro innom den lokale Toyota sjappa og snakket med en mekaniker. Han frarådet meg på det sterkeste å sette turbo i denne. Han sa han hadde vært borti to biler før som hadde fått store problemer i etterkant. Han ville ikke si hva problemene var, men at bilene hadde vært inne på service mange ganger i løpet av kort tid, og probleme kom tilbake med en gang.

Noen andre som kjenner til dette?

 #215707  av STIRLING
 
Grunnen til at dette blir frarådet er pga Blokka er ikke sterk nok..
Det lille kitte som drar ut 200hk fungerer sikkert, men mer er ikke å anbefalle hvis du vil ha problemfri bil tur..

Alle vet at 1zz motorene til Toyota sliter med olje forbruk.

 #215892  av jan-erik
 
STIRLING skrev:Grunnen til at dette blir frarådet er pga Blokka er ikke sterk nok..
Det lille kitte som drar ut 200hk fungerer sikkert, men mer er ikke å anbefalle hvis du vil ha problemfri bil tur..

Alle vet at 1zz motorene til Toyota sliter med olje forbruk.
Blokka i seg selv tåler dette. Verre med innmaten. 200hk fungerer som bare det uten noen som helst problemer. Når du 250-300hk bør du begynne å tenkte på å bytte innmat (stempler, råder, lagre). Da blir alt fort veldig dyrt, men det gjør jo all trimming som begynner å tøye grenser.

I Norge er det altfor liten kunnskap om disse motorene, så anbefaler http://www.spyderchat.com for å kunne lese innlegg der, så for folk gjøre seg opp en mening om hva som er lurt. Er sikkert over 100 stk der world wide som har turbo konvertert 1zz motorene. At ting går galt kan også ha sammenheng med feiltuning, slurv under montering, eller bare at motoren i utgangspunktet kanskje ikke var helt frisk. I mitt tilfelle var det kanskje det siste i mulig sammenheng med det første.... , så derfor står bilen min for tiden.

Men du verden å artig det var når den gikk :wink:

 #215897  av Magne_F
 
Som jeg har skrevet før så ville ikke Lampka, som har montert turbo kit i min, montere dette i biler eldre enn 2002 modeller. Noen som har forslag til hvorfor?