TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har mista lappen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#212218  av Skylar

dca skrev:
Skylar skrev:
dca skrev:hihi...syns sånn er morro å lese...altså synd for deg men du skal ABSOLUTT ha for forsøket... jeg skulle vært temmelig tygg før jeg hadde turt å kjørt fra dem... på mc hadde jeg ikke vært i tvil men med bil..hmm burde vært en kjapp en ihvertfall! :)
Kjører du sykkel selv?
nei...
Hvordan kan du da skrive at med mc hadde du ikkje vært i tvil? Tror nok du dessverre hadde vært en av de som hadde havnet i asfalten til slutt.

#212219  av BrennaRacing

Skylar skrev:
dca skrev:
Skylar skrev: Kjører du sykkel selv?
nei...
Hvordan kan du da skrive at med mc hadde du ikkje vært i tvil? Tror nok du dessverre hadde vært en av de som hadde havnet i asfalten til slutt.
Er jo lettere å kjøre fra snuten med mc enn med bil da...Kan kjøre mellom biler, pluss at en sykkel kommer litt fortere opp i hastighet enn bil :)

#212220  av dca

har kjørt motocross i 5år...kjørt mye r sykkel...og har generelt alltid hatt en god feeling med 2 hjulinger...sykkel som motorsykkel...

#212228  av Skylar

dca skrev:har kjørt motocross i 5år...kjørt mye r sykkel...og har generelt alltid hatt en god feeling med 2 hjulinger...sykkel som motorsykkel...
Hehe, en liten ide å si at du har erfaring :wink:

#212230  av Skylar

BrennaRacing skrev:
Skylar skrev:
dca skrev: nei...
Er jo lettere å kjøre fra snuten med mc enn med bil da...Kan kjøre mellom biler, pluss at en sykkel kommer litt fortere opp i hastighet enn bil :)
Ikkje vet eg hvor gammel du er eller om du har erfaring fra mc, men er du grønn skulle eg jaggu sett deg kjøre fra purken på tung sykkel!

#212243  av BrennaRacing

Eneste erfaring fra mc jeg har er at jeg har kjørt en 125cc rundt i 1. gir på en shellstasjon :lol:

Men poengen mitt er at det er lettere å komme seg unna purken med MC hvis man kan kjøre. Mener ikke at JEG kunne kjørt fra snuten med MC, for da hadde jeg kjørt rundt i første gir, for så å kjørt inn i en fjellvegg mens jeg prøvde å organisere beina og kløtsj hånda for å finne neste gir.. Men har du peil så har de ikke sjans til å ta deg igjen hvis man gir på litt, å kjører litt sikksakk gjennom trafikken

#212249  av Andy_Celica

Skylar skrev:
BrennaRacing skrev:
Skylar skrev: Hvordan kan du da skrive at med mc hadde du ikkje vært i tvil? Tror nok du dessverre hadde vært en av de som hadde havnet i asfalten til slutt.
Ikkje vet eg hvor gammel du er eller om du har erfaring fra mc, men er du grønn skulle eg jaggu sett deg kjøre fra purken på tung sykkel!
Si du er på et tettebyg eller lignende, med masse svinger osv, så sier det seg jo selv at sykkelen hadde vunnet, har selv kjørt i fra purken med en nsr 125 i sentrum, da jeg kom opp fortere i høyere hatsighter på de svingete veiene, en den slappe bilen dems.

Og jeg hadde ikke lappen engang, kun lånt nsr av en kompis

#212262  av Larsen

Tror det kommer veldig ann på hvem som kjører. Vet selv at det er veldig lett å bli stresset i en sånn situsjon og da er det lett å gjøre feil på en mc. Men sånn veiene ser ut her jeg bor så tror jeg en kan lett parkere snuten uten stor risiko for å kjøre ut. På mer svingete veier eller tettbebygd strøk er det nok anderledes.

#212298  av jumbo

BrennaRacing skrev:Men poengen mitt er at det er lettere å komme seg unna purken med MC hvis man kan kjøre. Mener ikke at JEG kunne kjørt fra snuten med MC, for da hadde jeg kjørt rundt i første gir, for så å kjørt inn i en fjellvegg mens jeg prøvde å organisere beina og kløtsj hånda for å finne neste gir.. Men har du peil så har de ikke sjans til å ta deg igjen hvis man gir på litt, å kjører litt sikksakk gjennom trafikken
Det forutsetter at det ER trafikkk da ;)

På vanlig landevei utenom tettbebyggelse er det sjelden nok trafikk til å gjøre noen stor forskjell mellom en sykkel og en bil med sirener/blålys vil jeg tro. Og uten trafikk er ikke det pokker ikke noen lett sak og kjøre fra en nogenlunde sprek bil - bremselengder og svinghastighet stinker jo på mc kontra bil, selv om de tar igjen mye i aks, viste jo hvertfall top gear sin banetest at en bil gruser en R-sykkel som bare faen på bane hvertfall.

#212335  av dca

på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...

#212336  av Larsen

jumbo skrev:
BrennaRacing skrev:Men poengen mitt er at det er lettere å komme seg unna purken med MC hvis man kan kjøre. Mener ikke at JEG kunne kjørt fra snuten med MC, for da hadde jeg kjørt rundt i første gir, for så å kjørt inn i en fjellvegg mens jeg prøvde å organisere beina og kløtsj hånda for å finne neste gir.. Men har du peil så har de ikke sjans til å ta deg igjen hvis man gir på litt, å kjører litt sikksakk gjennom trafikken
Det forutsetter at det ER trafikkk da ;)

På vanlig landevei utenom tettbebyggelse er det sjelden nok trafikk til å gjøre noen stor forskjell mellom en sykkel og en bil med sirener/blålys vil jeg tro. Og uten trafikk er ikke det pokker ikke noen lett sak og kjøre fra en nogenlunde sprek bil - bremselengder og svinghastighet stinker jo på mc kontra bil, selv om de tar igjen mye i aks, viste jo hvertfall top gear sin banetest at en bil gruser en R-sykkel som bare faen på bane hvertfall.
Du har nok rett med svinghastigheten. Den er nok litt høyere på en bil enn mc. Dette kommer jo veldig ann på hvem som kjører for det å utnytte en mc fullt i svingene krever mer enn på bil. På bremse siden så er mc'ene litt bedre enn bil (relativt med kjøreegenskapene). Så tror en litt erfaren mc sjåfør lett kjører fra en volvo v70 og ikke bare på grunn av akselerasjonen. De har jo også den fordelen at forbikjøringer går mye lettere.

#212357  av Skylar

Andy_Celica skrev:
Skylar skrev:
BrennaRacing skrev: Er jo lettere å kjøre fra snuten med mc enn med bil da...Kan kjøre mellom biler, pluss at en sykkel kommer litt fortere opp i hastighet enn bil :)
Si du er på et tettebyg eller lignende, med masse svinger osv, så sier det seg jo selv at sykkelen hadde vunnet, har selv kjørt i fra purken med en nsr 125 i sentrum, da jeg kom opp fortere i høyere hatsighter på de svingete veiene, en den slappe bilen dems.

Og jeg hadde ikke lappen engang, kun lånt nsr av en kompis
Det du skriver der sier bare litt om hvor lite du vet..

Så du påstår at du hadde kjørt fra en noelunde sprek bil i svningene?

EN gang av alle de film klippene eg har sett om bil vs sykkel så har sykkelen vunnet.
Og da ble den kjørt av test kjøreren til Yamaha mot en relavtivt sprek ferrari.

Så eg er nok ganske så sikker på at du skal være ganske så god på sykkel for å kjøre fra en sprek bil..

Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?

#212359  av Skylar

dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...
Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.

Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..

Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.

#212361  av BrennaRacing

Er du verdensmester på sykkel eller no Skylar?? Du snakker som om du ikke har gjort annet hele livet :lol:

#212362  av Kilgallon

Skylar skrev:
dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...
Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.

Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..

Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
Snakker du av erfaring eller :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8