Skikkelig ålright motor det der,og med godt potensiale....Men de har et par svakheter så jeg gjerne vil meddele.....Disse tingene sier jeg ikke for å være negativ,men for å informere.
2T-G'en er kjent for å ha elendig oljetrykk.
Oljepumpen har en dårlig konstruksjon hvor den sliter seg selv ut,i tillegg til litt skit i oljen er pumpen ofte dårlig.
Sjekk derfor innmaten i pumpen,samt rammelagre og veivlagre for slitasje før du setter den i bilen.
Om det på bilde er alt du har,så mangler du endel deler...Uheldigvis ( og jeg er i samme situasjon) er dette en sjelden motor,og du skal få slite med å få fatt i de delene du mangler....
Starter og dynamo kan du ta fra nyere toyota.
Eksosmanifold kan du bruke fra 2T,2T,B eller 3T.
Fordeler kan du også bruke fra 2T,2T-B.
Registerstrammer må du ha original 2T-G.
Intaksmanifold må du også ha original 2T-G
Forgassere kan du ta fra annet merke. Originale er to doble sideliggende Solex Mikuni 40mm.
Girkasser som passer på er enten T-40 (4-gir) eller T-50 (5-gir)
T-50 er originalkassen,og den fantes i to varianter. "ny type" og "gammel type"....Forskjellen er kun tykkelsen på utgaående aksling,dette bestemmer derfor hvilken mellomaksling du må ha...
Jeg kan være behjelpelig med info du skulle måtte trenge og kansje litt deler. Jeg er derimot også interessert i å kjøpe om du skulle bestemme deg for å selge den.
Levin GT
Overhaler, trimmer og bygger om alle 2T og 3T serie motorer.