TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye motor 2t-g?

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #212405  av Pirts

2t-g?
Vedlegg
DSCF0036.JPG
DSCF0036.JPG (158.15 kiB) Vist 2016 ganger
DSCF0037.JPG
DSCF0037.JPG (158.86 kiB) Vist 2015 ganger

#212415  av CelicaTurbo

hva bil ble den motoren brukt i da, ikke Carina vel? Om jeg husker rett er det en motor som stod i Celica på den tiden der?

#212416  av Sven

Denne er fra Celica og Noen Corolla GT produsert fra 71 til 82 til det Europeiske markedet så vidt jeg vet. Artig motor med god lyd det der.
Gi beskjed hvis du skal selge den. Har en selv men kunne trengt noe deler i reserve.

#212438  av Kilgallon

Dypp motoren i et chrome-bad. Da blir den lekker vettu :wink:

#212459  av Pirts

Jeg tror jeg skar overhale den å sett den i en 77mod Corolla: :D Men trenger litt penger. Er det noen som har noen forgassre som passer på denne moton?

#212917  av Levin GT

stort sett det meste av sideliggende gassere kan du bruke.
Webere fra foreksempel Fiat Abarth kan du bruke.

Levin GT

#212919  av Levin GT

Her er intaksmanifolden du trenger.

Bilde
men ikke nødvendig med den adapterplaten.

Og her er gassere du trenger

Bilde

Levin GT

#212928  av Levin GT

Skikkelig ålright motor det der,og med godt potensiale....Men de har et par svakheter så jeg gjerne vil meddele.....Disse tingene sier jeg ikke for å være negativ,men for å informere.

2T-G'en er kjent for å ha elendig oljetrykk.
Oljepumpen har en dårlig konstruksjon hvor den sliter seg selv ut,i tillegg til litt skit i oljen er pumpen ofte dårlig.
Sjekk derfor innmaten i pumpen,samt rammelagre og veivlagre for slitasje før du setter den i bilen.

Om det på bilde er alt du har,så mangler du endel deler...Uheldigvis ( og jeg er i samme situasjon) er dette en sjelden motor,og du skal få slite med å få fatt i de delene du mangler....
Starter og dynamo kan du ta fra nyere toyota.
Eksosmanifold kan du bruke fra 2T,2T,B eller 3T.
Fordeler kan du også bruke fra 2T,2T-B.
Registerstrammer må du ha original 2T-G.
Intaksmanifold må du også ha original 2T-G
Forgassere kan du ta fra annet merke. Originale er to doble sideliggende Solex Mikuni 40mm.
Girkasser som passer på er enten T-40 (4-gir) eller T-50 (5-gir)
T-50 er originalkassen,og den fantes i to varianter. "ny type" og "gammel type"....Forskjellen er kun tykkelsen på utgaående aksling,dette bestemmer derfor hvilken mellomaksling du må ha...

Jeg kan være behjelpelig med info du skulle måtte trenge og kansje litt deler. Jeg er derimot også interessert i å kjøpe om du skulle bestemme deg for å selge den.

Levin GT