TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan oppdage sivilpurk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#21318  av @lpher

Har faktisk hatt to encounters med den Impreza greia jeg også....

En for ei lita stund sia....skulle kjøre muttern til Byåsen...på vei opp byåsveien (50 sone) så er det en hissig liten golf som driver å 'rir litt' ved siden av meg....i og med at det er en golf så legger jeg ikke noe mer i det...og lar ham få holde på....en ekstra årsak til at jeg ikke parkerte ham...er jo selvsagt at min kjære mor er passasjer ;-)

Plutselig finner Golfen ut at han skal leke 'tøffen' og draaaaar forbi det den makter i andre giret...og plutselig flasher det en bråta med blålys opp på andre sia av veien...og ut spretter sivil-imprezan....og legger seg på jul....litt kjipt for ham da....men jeg innrømme jeg humret litt selv ;-)

Andre gangen var tidligere i denne uka...da jeg en morra kom innpå E6....og gir jern som man skal gjøre i et akselerasjonsfelt... ;-)

Vel...kanskje ikke så mye som det der da...men men... ;-) Vel....plutselig flasher det opp med blålys laaangt bak meg....feck...tenker jeg...og hiver på meg sela som jeg har glemt å ha på meg ifarta....han hakke fått til no måling på så lang avstand tenker jeg....så jeg kuulern og later som ingenting har skjedd....mens jeg holder på....så legger jeg merke til at det er en svenskregga gammel scorpio som 'skynder seg sakte' forbi meg...og vil tydeligvis unna veien...joda...you guessed it ;-) ....det var denne bilen sivilbilen var ute etter ;-) Lucky me! ;-)

Var foresten en sivil sølvgrå V70 som tråla omkjøringsveien opp og ned hele dagen i går...og huka folk...tok de på vei nedover...og stoppa de i akselerasjonsfeltet rett uttafor jobben...

Jeg vil samtidig få dedikere denne posten til min 'svigermor' som ringte å varsla meg om at det var kontroll på veien opp til dem i går...og sparte meg for...tja...alt mellom 500-3000,- LOL ;-)

ONTOPIC:
Ser etter antenner og ekstralys...wonderbaum tilstede kan også være et tegn på at kysten er klar ;-) Mangel av klistremerker har jeg ikke tenkt på...smart ;-)

@lpher

#21327  av @lpher

Følger en del med på både amerikansek/engelske/svenske Supra forums....og det er helt tydelig at engelskmennene har skikkelig mye imot fotobokser fortia....

Her er ett eksempel:
------------------------------------------------------------------------------

Scamera dilemma!!!
Names have been change for legalities......

A guy called Tom, a very friendly and helpful breakdown mechanic was out on a RTA tonight in the middle of no-where, no customer present as parents had collected him, well trundling along back to the yard....FLASH FLASH.....fooking hell he thought, it was a 40 limit but in the middle of no-where and his speed most of crept above the said limit. Being a usual law abiding citizen Tom thought this was a bit harsh and really didnt fancy another 3 points to his collection. So Tom decided with no evidence, justice would be balanced and so set about dismantling the scamera with his 9 tonne break strain winch, which seemed to do a bloody good job.
Well the dilemma is.....what does Tom do with a bloody great yellow box hitching a ride in the back of his truck???

--------------------------------------------------------------------------------

@lpher

#21330  av funkes

@lpher skrev: Var foresten en sivil sølvgrå V70 som tråla omkjøringsveien opp og ned hele dagen i går...og huka folk...tok de på vei nedover...og stoppa de i akselerasjonsfeltet rett uttafor jobben...

@lpher
En sølvgrå V70 som er VF45 registert og har sota ruter bak.

#21348  av chris

@lpher skrev:Følger en del med på både amerikansek/engelske/svenske Supra forums....og det er helt tydelig at engelskmennene har skikkelig mye imot fotobokser fortia....

Her er ett eksempel:

Scamera dilemma!!!

A guy called Tom, a very friendly and helpful breakdown mechanic was out on a RTA tonight in the middle of no-where, no customer present as parents had collected him, well trundling along back to the yard....FLASH FLASH.....fooking hell he thought, it was a 40 limit but in the middle of no-where and his speed most of crept above the said limit. Being a usual law abiding citizen Tom thought this was a bit harsh and really didnt fancy another 3 points to his collection. So Tom decided with no evidence, justice would be balanced and so set about dismantling the scamera with his 9 tonne break strain winch, which seemed to do a bloody good job.
Well the dilemma is.....what does Tom do with a bloody great yellow box hitching a ride in the back of his truck???

--------------------------------------------------------------------------------

@lpher
:mrgreen: :mrgreen:

Ja, hva gjør han med den boksen der :D

#21349  av chris

funkes skrev:
@lpher skrev: Var foresten en sivil sølvgrå V70 som tråla omkjøringsveien opp og ned hele dagen i går...og huka folk...tok de på vei nedover...og stoppa de i akselerasjonsfeltet rett uttafor jobben...

@lpher
En sølvgrå V70 som er VF45 registert og har sota ruter bak.
Tnx, nice to know :)

#21458  av @lpher

chris skrev:
@lpher skrev:Følger en del med på både amerikansek/engelske/svenske Supra forums....og det er helt tydelig at engelskmennene har skikkelig mye imot fotobokser fortia....

Her er ett eksempel:

Scamera dilemma!!!

@lpher
:mrgreen: :mrgreen:

Skal sjekke ;-)

@lpher

#21470  av sindrejl

hahaha :D Flere som burde ta det initiativet her i norge også.. eller vel.. det setter kanskje bare fokus på boksene så kliner dem opp mer sikkerhet og flere bokser med mer kamera i :(

#21481  av hovik

sindrejl skrev:hahaha :D Flere som burde ta det initiativet her i norge også.. eller vel.. det setter kanskje bare fokus på boksene så kliner dem opp mer sikkerhet og flere bokser med mer kamera i :(
For noen år sida fiska politiet ved Arendal opp en boks fra et tjern som var skutt på med hagle, sagd ned, og skutt litt mer på. 8)

#21491  av chris

hovik skrev:
sindrejl skrev:hahaha :D Flere som burde ta det initiativet her i norge også.. eller vel.. det setter kanskje bare fokus på boksene så kliner dem opp mer sikkerhet og flere bokser med mer kamera i :(
For noen år sida fiska politiet ved Arendal opp en boks fra et tjern som var skutt på med hagle, sagd ned, og skutt litt mer på. 8)
Hehe, husker den der stod i avisa ja :D Men jeg husker ikke om de fant ut hvem det var (?). Tankegangen er bra i hvert fall :D

#21629  av sindrejl

Ja tanken var god ;)

#21665  av MRQuoc

Digitale Kameraer er vel på vei , da hjelper det lite med å skyte\sage\drepe bokser .... :]

#21669  av chris

MRQ skrev:Digitale Kameraer er vel på vei , da hjelper det lite med å skyte\sage\drepe bokser .... :]
Neida, det hjelper det. Tingen er bare at du må ta livet av boksene FØR du blir tatt :D

#21677  av MRQuoc

de koster vel endel .. de kameraene .. var det ikke rundt 130 000,- ?

kunne vel trengt noe penger. . noen som har lyst på en til en tusenlapp eller 2 ? :mrgreen: :twisted:

#22763  av @lpher

chris skrev:
UPDATE:

--------------------------------------

I have been in recent communication with Tom and he would like to thank you all for your advice, unfortunatley he informs me the trophy was disposed of very quickly due to the fear of any sort of trcking devices.
I am informed he is currently investigating further targets but will lap in his glory for a while yet, and if anyone has a video camera he would be interested in the use of it for an evening.

Blitt en aldri så liten Robin Hood of this century han gutten dær ja ;-)

@lpher

#22765  av chris

@lpher skrev:
chris skrev:
UPDATE:

I have been in recent communication with Tom and he would like to thank you all for your advice, unfortunatley he informs me the trophy was disposed of very quickly due to the fear of any sort of trcking devices.
I am informed he is currently investigating further targets but will lap in his glory for a while yet, and if anyone has a video camera he would be interested in the use of it for an evening.

Blitt en aldri så liten Robin Hood of this century han gutten dær ja ;-)

@lpher
Jepp, og vi trenger noen sånne ;) :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7