TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Boost Creep! Trenger rÃ¥d?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#206969  av Andy_Celica

Jeg har heller ikke 3" dp men 2,5" og 3 resten av veien, jeg har skjekka at wg stempelet åpnet tilstrekkelig, jeg skrudde av dp en og kjøre kompressoren på acuatoren og så at den åpnet og lukket seg riktig.

Tror jeg har en aussie dp faktisk.

Hadde dette problemet på den gamle kjeramiske turboen og den nye turboen fra turboservice.

Men vil man ikke miste endel effekt med å sveise inn et mindre rør i dpen?

#206987  av ST205RR

ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...

#206988  av Andy_Celica

ST205RR skrev:ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...
Oki, men da kommer jeg til å prøve det.

Har du noen bra tips om åssen det er å få ut mellompotta, den sitter jo under bærebrua forran, og sist måtte jeg senke det ned med mange cm før jeg fikk ut potta.

#206993  av ST205RR

bytt ut den delen av anlegget som er enklest å komme til....

#207006  av kennethx

Andy_Celica skrev:
ST205RR skrev:ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...

Har du noen bra tips om åssen det er å få ut mellompotta, den sitter jo under bærebrua forran, og sist måtte jeg senke det ned med mange cm før jeg fikk ut potta.
Er det ikke bare å skru ut 4 bolter? Eller tenker jeg på noe annet en deg nå?

#207218  av Andy_Celica

kennethx skrev:
Andy_Celica skrev:

Er det ikke bare å skru ut 4 bolter? Eller tenker jeg på noe annet en deg nå?
Er vel 6 bolter, men må løsne motoren fra understellet bruke jekk osv for å senke understellet m.m, så hadde vært greit med en enklere måte egentlig.

#213943  av jijohans

Tipper at wg kloka di ikke er helt 100%
Har vært plaget med dette på flere biler, var da som regel for stort sprang mellom grunntrykket til wg og ønsket ladetrykk..
Strammere fjær i wg løste problemene...

#213998  av Andy_Celica

jijohans skrev:Tipper at wg kloka di ikke er helt 100%
Har vært plaget med dette på flere biler, var da som regel for stort sprang mellom grunntrykket til wg og ønsket ladetrykk..
Strammere fjær i wg løste problemene...
Ã…ssen strammer man den da?

Wg klokka har foresten bare gått 6000 km

#214020  av ST205RR

jeg ville ha latt wg være og heller gått ned til 2.5" exos et lite stykke...

#214172  av Ã¸f

ehhh...tenke...tenke.. kan man ikke bruke en bleed-ventil selv om det er intern wastegate :?: å justere/ha kontroll på trykk med baktrykk er vel en uting..

#214188  av kennethx

øf skrev:ehhh...tenke...tenke.. kan man ikke bruke en bleed-ventil selv om det er intern wastegate :?: å justere/ha kontroll på trykk med baktrykk er vel en uting..
Problemet med en turbo som spinner så lett opp som ct20b er at om det ikke er riktig baktrykk i eksosen, velger eksosen like godt å gå igjennom turbinen like så godt som gjennom wastegate. Og da har man i praksis ikke mulighet å få ned trykket. ;)

En bleed ventil er bare nyttig til å ØKE trykket, da den lurer wastegate til å åpne senere. Problemet er som sagt at wastegate står helt åpen, men eksosen velger til stor grad å fortsatt gå igjennom turbinen, og trykket går høyere enn man ønsker. Litt baktrykk i eksosen så forsvinner dette problemet :)