På høy tid med en update nå. Har ikke skrevet noe her på lenge så her kommer en liten oppsumering.
Datasprutet:
Har ENDELIG fått alt opp å gå 100% nå!! *GLEDE*
1. All støy fra VR signal er borte, kjører både analog og digitale sensorer (ene er backup til en hver tid, svikter den ene tar den andre over). Dette er jo strengt talt ikke nødvendig, men det er jo tross alt meg det er snakk om her, så da tar man ingen sjanser..
2. Har mappet en del mer Og gradvis økt fortenningen. Helt vanvittig hvor godt den går nå selv bare på orginalt ladetrykk Takket være 98 octan og water injection kan tenningen stilles ganske agresivt.
3. Anskaffet meg et Error* daughter board til Megasquirten. Dette er et extention kort som man setter inn i ECU som tar seg av så å si alt det som MS i seg selv ikke tar seg av. Med dette kortet har man en ECU som kan gjøre absolutt alt! Styrer alt fra Water injection, Nos, Tvis, AC, varmetråder, servostyring, osv osv.. alt man kan tenke seg. Mange ekstra programerbare utganger også.
4. Montert shift light.
5. Ryddet opp i ledning-kaoset som var og fått lagt opp litt penere, fjernet støy osv.
Motor rom:
1. Byttet ut De to doble coilene og satte inn en ny og penere coil pakke bestående av EN enhet med to innebygde doble coiler i en.
2. Ny termostat og ny giver for vann temperatur.
3. Pyntet litt med diverse netting over gamle kjøleslanger m.m.
4. Satte inn en ny dyse i wastegate slangen (restriktor) for på den måten å kunne la MS regulere turbotrykk ved hjelp av den orginale turbotrykk regulatoren. Ved å forandre følsomheten kan den regulere nærmere +-1 bar istedetfor +- 0,2 bar.
5. Installert lys-diode rack for show off..
Generelt:
- Ordnet oljelekasje fra turboen. Røret som går fra blokka og opp til turboen for å mate på olje SPRAKK faktisk! må være pga dårlig og humpete vei jeg stadig vekk kjører på..
- Fjernet litt overflaterust på stab stag under bilen og gikk over med understellsbehandling for sikkerhet skyld. Skal ikke være så mye som en RUST flekk på min bil nei!
- Skiftet bremseklosser på alle 4 hjul og overhalt alle kaliptere med rep kit.
- Finjustert bankesensor modul for en mer realistisk knock detection.
Eksteriør:
- Har fått på nye AEZ 18" Felger som tåler en trøkk (kjører som sagt mye på elendig humpete vei som er kjent for å ta livet av lettmetallfelger)
- Lakkert om igjen kaliptere.
- fått på ågk klistremerker på siden..
- Nytt tåkelys på høyre siden etter at jeg kjørte på en fuggel så det knuste.
Måtte desverre fjerne spacerene bake pga at felgene og dekk kombinasjonen gjorde at det subbet noe voldsomt på skjermen. Skal få valset hjulbuene når jeg skal lakkere om igjen bilen, så da kommer de på igjen.
Noen bilder:
Datasprutet:
Har ENDELIG fått alt opp å gå 100% nå!! *GLEDE*
1. All støy fra VR signal er borte, kjører både analog og digitale sensorer (ene er backup til en hver tid, svikter den ene tar den andre over). Dette er jo strengt talt ikke nødvendig, men det er jo tross alt meg det er snakk om her, så da tar man ingen sjanser..

2. Har mappet en del mer Og gradvis økt fortenningen. Helt vanvittig hvor godt den går nå selv bare på orginalt ladetrykk Takket være 98 octan og water injection kan tenningen stilles ganske agresivt.
3. Anskaffet meg et Error* daughter board til Megasquirten. Dette er et extention kort som man setter inn i ECU som tar seg av så å si alt det som MS i seg selv ikke tar seg av. Med dette kortet har man en ECU som kan gjøre absolutt alt! Styrer alt fra Water injection, Nos, Tvis, AC, varmetråder, servostyring, osv osv.. alt man kan tenke seg. Mange ekstra programerbare utganger også.
4. Montert shift light.
5. Ryddet opp i ledning-kaoset som var og fått lagt opp litt penere, fjernet støy osv.
Motor rom:
1. Byttet ut De to doble coilene og satte inn en ny og penere coil pakke bestående av EN enhet med to innebygde doble coiler i en.
2. Ny termostat og ny giver for vann temperatur.
3. Pyntet litt med diverse netting over gamle kjøleslanger m.m.
4. Satte inn en ny dyse i wastegate slangen (restriktor) for på den måten å kunne la MS regulere turbotrykk ved hjelp av den orginale turbotrykk regulatoren. Ved å forandre følsomheten kan den regulere nærmere +-1 bar istedetfor +- 0,2 bar.
5. Installert lys-diode rack for show off..

Generelt:
- Ordnet oljelekasje fra turboen. Røret som går fra blokka og opp til turboen for å mate på olje SPRAKK faktisk! må være pga dårlig og humpete vei jeg stadig vekk kjører på..
- Fjernet litt overflaterust på stab stag under bilen og gikk over med understellsbehandling for sikkerhet skyld. Skal ikke være så mye som en RUST flekk på min bil nei!
- Skiftet bremseklosser på alle 4 hjul og overhalt alle kaliptere med rep kit.
- Finjustert bankesensor modul for en mer realistisk knock detection.
Eksteriør:
- Har fått på nye AEZ 18" Felger som tåler en trøkk (kjører som sagt mye på elendig humpete vei som er kjent for å ta livet av lettmetallfelger)
- Lakkert om igjen kaliptere.
- fått på ågk klistremerker på siden..
- Nytt tåkelys på høyre siden etter at jeg kjørte på en fuggel så det knuste.
Måtte desverre fjerne spacerene bake pga at felgene og dekk kombinasjonen gjorde at det subbet noe voldsomt på skjermen. Skal få valset hjulbuene når jeg skal lakkere om igjen bilen, så da kommer de på igjen.

Noen bilder:
Vedlegg
Bilde396.jpg (188.13 kiB) Vist 503 ganger
Bilde544.jpg (194.12 kiB) Vist 501 ganger
Bilde534.jpg (146.58 kiB) Vist 508 ganger
Bilde434.jpg (248.8 kiB) Vist 508 ganger
Bilde405.jpg (179.52 kiB) Vist 504 ganger
- MR2 TURBO -