TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registerreim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#21285  av sindrejl

Erling, det er jo treff her i trondheim i mårra.. du får kaste deg i bilen og suse oppover.. så fikser du kjerra til Chris samtidig.. alt i en smekk! :)

\o/

#21286  av CelicaGT

Ville ikkje gambla på reg reima... Ryker den har du skeive ventiler++++

#21289  av sindrejl

Btw garasje i trondheim hadde vært rått.. med STOR "Toyota Sportscar Owners Group Norway" så kan dere leie den ut til andre folk og sånnt :)

#21298  av chris

CelicaGT skrev:Ville ikkje gambla på reg reima... Ryker den har du skeive ventiler++++
Er derfor jeg lurer på når man merker/hører/oppdager at det er på tide :)

#21299  av chris

sindrejl skrev:Btw garasje i trondheim hadde vært rått.. med STOR "Toyota Sportscar Owners Group Norway" så kan dere leie den ut til andre folk og sånnt :)
Sånn ala 2 fast 2 furious sak. Han med afroen hadde sånn garasje og masse lettkledde damer på baksida :D

#21308  av CelicaTurbo

3S-GE-motoren er "non interference" så ingen ventiler kan treffe stemplene om reimen ryker, så det skal bra til å ødelegge noe som helst. Men det er fremdeles kjipt at motoren plutselig stopper da.

Det jeg aller helst vil anbefale først er at du sjekker rundt i motorrommet etter et klistremerke som forteller når reimen ble byttet. Dette merke står enten på toppen av reimdekselet eller så ser du det på motorlokket når du har løftet det. Om du ikke finner det så se bedre etter og se rundt overalt ellers, det er ganske lite. Der står det ved hvilken km og dato reimen ble byttet. Jeg brukte et halvt år med spekulering i om reimen var byttet før jeg fant merket på min MR2 :)

#21316  av chris

CelicaTurbo skrev:3S-GE-motoren er "non interference" så ingen ventiler kan treffe stemplene om reimen ryker, så det skal bra til å ødelegge noe som helst. Men det er fremdeles kjipt at motoren plutselig stopper da.

Det jeg aller helst vil anbefale først er at du sjekker rundt i motorrommet etter et klistremerke som forteller når reimen ble byttet. Dette merke står enten på toppen av reimdekselet eller så ser du det på motorlokket når du har løftet det. Om du ikke finner det så se bedre etter og se rundt overalt ellers, det er ganske lite. Der står det ved hvilken km og dato reimen ble byttet. Jeg brukte et halvt år med spekulering i om reimen var byttet før jeg fant merket på min MR2 :)
Flott, takk skal du ha :) Skal ta en runde i morra :)
Så det har ikke noe å si egentlig, om reg.reima ryker på en MR2?

Har du peiling på den andre reima, Kristian? Den som egentlig heter viftereim, ligger under reg.reima. Hvor mye arbeid det er å bytte den, hva det koster, etc. Den uler litt av og til, på kald motor

#21320  av erling

chris skrev:
Har du peiling på den andre reima, Kristian? Den som egentlig heter viftereim, ligger under reg.reima. Hvor mye arbeid det er å bytte den, hva det koster, etc. Den uler litt av og til, på kald motor
Er gjort på 10 min å bytte den. Koster vel en 100-lapp eller 2. :)

#21323  av chris

erling skrev:
chris skrev:
Er gjort på 10 min å bytte den. Koster vel en 100-lapp eller 2. :)
Det er SÃ…PASS lett ja :)

#21335  av CelicaTurbo

viftereimen er nok ganske enkel, dynamoen fungerer som strammehjul så løsne boltene som holder den og slakk på bolten som trekker dynamoen ut (strammer reimen), så er det vel bare å tre på en ny reim. Men det er trangt da.. jeg hadde problemer med lyd selv etter at toyota byttet reim i forbindelse med bytte av dynamo på min MR2, men det er pga at stedet er ganske utsatt for vann. Jeg sprayet noe reimspray fra Clas Ohlson på stedet og problemet var borte :)

#21493  av Tommy

da jeg skulle bytte på min i fjor høst ringte jeg bl.a til Tg bil som sikkert flesteparten av dere kjenner :wink: , da ble jeg fortalt at jeg kunne bare kjøre til reima røyk, for å si det sånn,jeg tar ikke den sjansen.har ikke noe spes peil,men bedre å være på den sikre siden siden må gjøres uansett.