Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9V
Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.

kennethx skrev:Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9VVil han ikke da få enda mere bensin? Noe som ikke er ønsket akkurat i dette tilfellet.Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.
Speeder skrev:Ettersom bensintrykksregulatoren jevner ut trykket så blir det ingen forskjell på bensinblanding.kennethx skrev:Du har vel ikke original bensinpumpe? den veksler jo mellom 9 og 12V. Enkelt å ta ut releet og laske over slik at den får +12V konstant. Pumpen leverer svært dårlig på 9VVil han ikke da få enda mere bensin? Noe som ikke er ønsket akkurat i dette tilfellet.Releet sitter i sikringsboxen fremme på motsatt side av batteriet.
øf skrev:kontra hva? hva går den på nå? motor? hk? ble det kompansert med høyere tenning når du kjørte den på 11.7 en når du magret den mer? (bedre og kjøre høyere tenning og rik blanding en lav tenning og mager blanding...)sleeper skrev:hm.. hvor mye mener du at er normalt og mappe etter da?er det ikke trygt? kan du utdype litt?
etter alle de bremsepapirene jeg har sett så er det MEGET liten forskjell på om du justerer den til 11.7 eller 12... (og over 12 er IKKE trygt på en turbobil som kjører vanlig pumpebensin!)
ved å la min gå på 11.7 mistet jeg 34,7hk og 71nm
edit: dette er bremsepapirer på rulle.
øf skrev:hvis du mistet så mye som 71nm og kun 34.7hk så tyder dette på at du refererer til et lavt turtall...( ca 2500-3000rpm) (mulig at det ikke er på samme sted de tallene stammer fra.. ( hk på f.eks 4500rpm og nm på f.eks 2500rpm)sleeper skrev:hm.. hvor mye mener du at er normalt og mappe etter da?er det ikke trygt? kan du utdype litt?
etter alle de bremsepapirene jeg har sett så er det MEGET liten forskjell på om du justerer den til 11.7 eller 12... (og over 12 er IKKE trygt på en turbobil som kjører vanlig pumpebensin!)
ved å la min gå på 11.7 mistet jeg 34,7hk og 71nm
edit: dette er bremsepapirer på rulle.