TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MkIV twinturbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #215610  av Robstar

Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??
Ca pris det vil komme på?
Har en "Japan" supra som jeg hadde tenkt å selge i kjøp av en "Euro" type, men jeg er litt usikker siden den er masse dyrer..

Hei og hå fra sørlandet:-)
 #215620  av arctic_celi

Robstar skrev:Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??
Har en "Japan" supra som jeg hadde tenkt å selge i kjøp av en "Euro" type, men jeg er litt usikker siden den er masse dyrer..

Mitt råd er; Selg japan supra'en og kjøp en Euro/US utgave.

Det er:
Enklest..
Best...
Billigst...
Hvis ikke du kan gjøre det selv og har en donorbil da.

De som kan kjøre det for deg i Norge er vel Toyparts?? og Mrt-Invest??

Litt info fra forumet som er skrevet om temaet før:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=45
Sist redigert av arctic_celi den 06 jan 2007 16:38, redigert 1 gang totalt.

#215621  av arctic_celi

også er det lurt å skrive en litt mer beskrivende Topic/overskrift. :wink:
Supra MkIV twinturbo sier veldig lite om hva du egentlig spør om :D

også søk :) finnes vannvittig mye info her fra før.

Hmm...det var dagens forumleksjon :lol:
HÃ¥per du ikke tar det ille opp :twisted:

#215622  av Robstar

Takker og bukker for hjelpen :-)

#215623  av Robstar

hehe tar aldri no ille opp jeg 8)

Skal "sjerpe" meg i fremtiden jeg....

takker for tipset!!!

hei og hå.....

#215637  av sindrejl

er vanvittig vanskelig og "meningsløst" å bygge om en supra, da hele brannveggen foran må kuttes bort og erstattes.. er ingen "enkel" conversion er jeg redd
 #215647  av tvaksvik

arctic_celi skrev:
Robstar skrev:Hmmm vet dere om noen som driver å bygger om fra høyrerattet til venstrerattet??

Mitt råd er; Selg japan supra'en og kjøp en Euroutgave.

Det er:
Enklest..
Best...
Billigst...
Hvis ikke du kan gjøre det selv og har en donorbil da.

De som kan kjøre det for deg i Norge er vel Toyparts?? og Mrt-Invest??

Litt info fra forumet som er skrevet om temaet før:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=45
Må arrestere deg litt på dette punktet her. Det er ikke nødvendig enklest, billigst og best å kjøpe en Eurospec dersom man har de riktige kontaktene.

Har selv kontakt med folk som bygger om Supraer i Japan til en veldig billig penge. Disse har bygget om hundrevis av Supraer og de gjør de med stor dyktighet og 100% kvalitetsgaranti. De har faktisk en 96 modell Supra TT som bare har gått 60 000km til 180 000 som jeg vurderer å slå til på.

Ettersom J-Specèn er rimeligere og vognkortet på denne bilen viser gunstigere tall enn Euro Specèn så håper jeg å spare noe mere penger på denne dealen enn å kjøpe meg en Eurospec. Dette er penger som kommer godt med til oppgraderinger. :wink:
 #215703  av arctic_celi

tvaksvik skrev:
Må arrestere deg litt på dette punktet her. Det er ikke nødvendig enklest, billigst og best å kjøpe en Eurospec dersom man har de riktige kontaktene.

Har selv kontakt med folk som bygger om Supraer i Japan til en veldig billig penge. Disse har bygget om hundrevis av Supraer og de gjør de med stor dyktighet og 100% kvalitetsgaranti. De har faktisk en 96 modell Supra TT som bare har gått 60 000km til 180 000 som jeg vurderer å slå til på.

Ettersom J-Specèn er rimeligere og vognkortet på denne bilen viser gunstigere tall enn Euro Specèn så håper jeg å spare noe mere penger på denne dealen enn å kjøpe meg en Eurospec. Dette er penger som kommer godt med til oppgraderinger. :wink:
Hvis ikke jeg har missforstått Robstar helt feil så har han bilen her i Norge!
Hvis man da skal sende bilen tilbake til japan eller dubai for å så ordne kontakter som skal passe på bilen hans.... levere...
betale når jobben er gjordt... så sende den tilbake... og alt det som må til for å ordne noe sånt.

Så synes jeg at det er for mange usikkerhetsmomenter og såppas dyrt at det synes jeg seriøst ikke det er værdt det.
Da er det vesentlig enklere å selge bilen for å kjøpe US modell (rundt $30 000 området) eller gjøre som du tenker å gjøre.

I ditt eksempel så kan det bli økonomi i det siden selger kan ordne det.
Trenger ikke å være så dumt heller siden det er veldig mye enklere å finne en japse bil med de specs'ene som du er etter og
som oftes så er det mulig å finne fine biler som har godt veldig kort.

SÃ¥ det er en vesentlig forskjell fra ditt utgangspunkt og hannes.

#215804  av 95TT

Det er jo greit nok det å bygge om fra RHD til LHD, men bilen er ikke verdt noe mer i mine øyne hvertfall, så med tanke på tap av penger og sånn så vil jeg si at du taper mindre penger, om du i det hele tatt taper penger på å kjøpe en fin euro\US spec.
 #216408  av tvaksvik

arctic_celi skrev:
tvaksvik skrev:

Hvis ikke jeg har missforstått Robstar helt feil så har han bilen her i Norge!
Hvis man da skal sende bilen tilbake til japan eller dubai for å så ordne kontakter som skal passe på bilen hans.... levere...
betale når jobben er gjordt... så sende den tilbake... og alt det som må til for å ordne noe sånt.

Så synes jeg at det er for mange usikkerhetsmomenter og såppas dyrt at det synes jeg seriøst ikke det er værdt det.
Da er det vesentlig enklere å selge bilen for å kjøpe US modell (rundt $30 000 området) eller gjøre som du tenker å gjøre.

I ditt eksempel så kan det bli økonomi i det siden selger kan ordne det.
Trenger ikke å være så dumt heller siden det er veldig mye enklere å finne en japse bil med de specs'ene som du er etter og
som oftes så er det mulig å finne fine biler som har godt veldig kort.

SÃ¥ det er en vesentlig forskjell fra ditt utgangspunkt og hannes.
Joda, fullstendig enig i den, men nå tok jeg da utgangspunkt i det du skreiv, og da virket det som om du mente at det var generellt bedre å kjøpe en US/euro spec uansett situasjon.

Ville nok aldri sendt en bil utenlands for å få den ombygd, dette er nok en sak som bør tas før innførsel i landet. :)

#216591  av 95TT

men så er det jo det med godkjenning igjen når bilen vel kommer inn til norge. kan vel bli litt klurete å forklare hvis BT lurer på åssen rattet har sneket seg over til andre siden i løpet av natta :P

#217110  av SupraN/A

Man vil vel ikke få bilen noe mer gokjent om den blir bygget om til venstreratt siden ch.nr er det samme å d fortsatt ikke er gokjenningspapir på biln??eller?? :?