TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#217908  av FireWalk

Snøen har omsider kommet til Ålesund også, og da klarer man jo ikke la være å dille litt med bilen.

Deler er bestilt, og har fått mye av det i posten allerede. Noe er kommet på, noe skal på i helgen.

Har bestilt følgende:

- komplett bensin system fra Wolfkatz. Bensinpumpe, fitting kit, fuelrail, nye dyser, bensintrykksregulator osv.
- TRD vinge,
- HKS EVC Boost controller.
- ATS RACING 9" Spal vifte & shroud.
- TKO Eksos anlegg.
- REVISION 6 baklys.
- Coolingmist DUAL stage injection upgrade kit.
- Nye Fjærben lager fremme. Orginale toyota deler.
- Rep kit til kaliptere fremme.

Justerte håndbrekket mitt da det hadde begynt å miste effekt etter at kalipteren på venstresiden bak begynte å henge. Overhalte kalipteren, men håndbrekket har jeg ikke giddet å ordne før nå.

Har også modifisert parklysene fremme, og satt inn to ekstra pærer slik at den lyser litt mer rektangulært, og med et blått skjær i. :-) det ble litt tøft syntes jeg.

Montert rev6 baklys og ordnet litt i lednings rotet i motor rommet.
Noen bilder:
Vedlegg
ferdig modifisert :-) ser litt blåere ut på bilde enn det er i realiteten.
ferdig modifisert :-) ser litt blåere ut på bilde enn det er i realiteten.
Bilde171.jpg (127.39 kiB) Vist 484 ganger
Modifisering av parklys
Modifisering av parklys
Bilde157.jpg (153.15 kiB) Vist 483 ganger
Justering av håndbrekk waier..
Justering av håndbrekk waier..
Bilde149.jpg (205.45 kiB) Vist 481 ganger
Rev6 baklys påmontert.
Rev6 baklys påmontert.
Bilde133.jpg (329.29 kiB) Vist 483 ganger
Revision6 baklys
Revision6 baklys
Bilde118.jpg (154.11 kiB) Vist 477 ganger

#217912  av FireWalk

Tok meg noen timer å ta ut intercooleren og få av den gamle vifta og sette på den nye SPAL vifta & Shroud. Plata dekker til rundt ICen slik at luften viften suger tvinges KUN gjennom intercooleren, og kan ikke suges inn f.eks fra sidene. Meget effektivt :-) Skal bli spennende å se hvordan dette spiller inn på innsugstemp på tomgang etter litt hardkjøring så snart snøen forsvinner.

Flere bilder: (Ikke alle bildene er i riktig rekkefølge btw)
Vedlegg
Nye vs den gamle vifta.
Nye vs den gamle vifta.
Bilde214.jpg (235.22 kiB) Vist 476 ganger
Fikk pakke i posten igjen. SPAL kjølekit for intercooleren fra ATS Racing. :D
Fikk pakke i posten igjen. SPAL kjølekit for intercooleren fra ATS Racing. :D
Bilde207.jpg (210.03 kiB) Vist 478 ganger
Lambda verdier er blitt meget akseptable på cruising. :-) er vel faktisk en smule pådrag også på dette screenshotet.
Lambda verdier er blitt meget akseptable på cruising. :-) er vel faktisk en smule pådrag også på dette screenshotet.
Bilde164.jpg (115.35 kiB) Vist 504 ganger
Modifisering av parklys
Modifisering av parklys
Bilde158.jpg (174.47 kiB) Vist 482 ganger
9" SPAL vifte med dobbel så stor motor som normalt (ATS RACING)
9" SPAL vifte med dobbel så stor motor som normalt (ATS RACING)
Bilde218.jpg (222.57 kiB) Vist 481 ganger

#217915  av Nils

Hvor kjøpte du vingen fra. Er det orginal TRD?

#217916  av FireWalk

Intercooleren kom til slutt på plass, selv om det ble svært vanskelig å få på plass boltene som holder intercooleren på plass når vifta og plata var utenpå. Måtte "fabrikere" litt verktøy for å få det til..

flere bilder:
Vedlegg
Kjøpte meg nytt skrallesett også. Riktig verktøy er jo halve jobben. :-)
Kjøpte meg nytt skrallesett også. Riktig verktøy er jo halve jobben. :-)
Bilde223.jpg (218.16 kiB) Vist 479 ganger
Litt div. kabler og forskjellig som trengs for å koble opp.
Litt div. kabler og forskjellig som trengs for å koble opp.
Bilde225.jpg (200.49 kiB) Vist 477 ganger
Dual stage upgrade kit. Ekstra dyse og fordeler + slange. Trenger mer vann/metanol blanding har jeg funnet ut. :-)
Dual stage upgrade kit. Ekstra dyse og fordeler + slange. Trenger mer vann/metanol blanding har jeg funnet ut. :-)
Bilde227.jpg (191.22 kiB) Vist 480 ganger
Kjøpte nye fjerbenslager til høyre og venstre side fremme. Disse var DYRE!   ca 1000 kr stk :\  Minus mine 15% rabatt hos Toyota :-)
Kjøpte nye fjerbenslager til høyre og venstre side fremme. Disse var DYRE! ca 1000 kr stk :\ Minus mine 15% rabatt hos Toyota :-)
Bilde224.jpg (210.09 kiB) Vist 480 ganger
Da var den på¨plass :-)
Da var den på¨plass :-)
Bilde219.jpg (209.8 kiB) Vist 481 ganger

#217921  av FireWalk

Enda flere pakker i posten. Blir jo nesten litt sånn skrytetråd dette her, men det er jo ikke meningen. Det er jo en tråd om bilen og da må jeg jo ha med alt :)

HKS elektronisk Boost control kit og TRD vinge kom i dag. :D
Kan la datasprutet ta seg av boost control om jeg vil, men denne er mer avansert og tilater meg å justere ting on the fly med noen få tastatrykk. Og viser dessuten en del viktig info på displayet.
Vedlegg
Nyvasket bil! :D  kjørt inn og klar for å bli ribbet på nytt..
Nyvasket bil! :D kjørt inn og klar for å bli ribbet på nytt..
Bilde146.jpg (242.51 kiB) Vist 494 ganger
Justering av parametre for retardering/avansering av tenning utifra tenningsbank input.
Justering av parametre for retardering/avansering av tenning utifra tenningsbank input.
knock_screen.jpg (28.82 kiB) Vist 484 ganger
TRD vinge/spoiler. Kommer til å gjøre susen når bilen skal skifte farge til våren :) I mitt hode blir det iallefall seende bra ut.
TRD vinge/spoiler. Kommer til å gjøre susen når bilen skal skifte farge til våren :) I mitt hode blir det iallefall seende bra ut.
Bilde242.jpg (161.54 kiB) Vist 483 ganger
HKS Boost control kitet utpakket :-)
HKS Boost control kitet utpakket :-)
Bilde238.jpg (223.3 kiB) Vist 481 ganger
HKS elektronisk Boost control kit :)
HKS elektronisk Boost control kit :)
Bilde240.jpg (211.08 kiB) Vist 476 ganger

#217923  av FireWalk

Og sist men ikke minst:

TKO Eksos anlegget :-) Spent på hvordan lyden blir med dette!
samt Wolfkatz bensin system :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Vedlegg
nytt eksosanlegg på vei i posten :)
nytt eksosanlegg på vei i posten :)
TKOcomplete3.jpg (112.04 kiB) Vist 478 ganger

#217936  av sleeper

har du no link til et bra vannsprut? ( som kontoleres av datasprut...)

#217944  av Larsen

Må bare føye meg til rekken med de som beundrer bilen din :D

#218045  av FireWalk

Larsen skrev:Må bare føye meg til rekken med de som beundrer bilen din :D
Takk for det! :D
sleeper skrev:har du no link til et bra vannsprut? ( som kontoleres av datasprut...)
De to vanligste er vel:

http://www.aquamist.co.uk/
og
http://www.coolingmist.com

Alle vanninnsprut kit kan kontrolleres av megasquirt. hva andre sprut angår er jeg ikke sikker. Noen kan, noen kan ikke. :)

Uansett så er det bare en pumpe, en tank og en dyse.

Jeg har forresten en boost switch som jeg skal selge. Denne kobles inn på vakum slangene via en T og kobler på strøm når trykket når et vist punkt. Du justerer aktivasjonen ved tork nøkkel. F.eks 0,5 bar, så kobler den på strøm, og dermed aktiverer pumpa seg og spruter inn vann ved 0,5. Enkelt å justere :) Brukte denne før jeg lot datasprutet styre det. Fungerer på samme måten, at det aktiverer ved visse trykk. Men når man kobler til datasprut så kan man jo la sprutet bruke vannet som sikkerhetsmekanisme også, dersom temperatur blir høyere enn så og så mye osv. :)

#218047  av sleeper

sprutet mitt kan kontolere det.. tenkte bare på at jeg ikke ville ha et kit hvor det følgte med egen hjerne til og styre faenskapenn. :wink:

hvor stor tank bruker du da?
og hvor lenge holder det hvis du har full åpning da? ( sett at du bare spruter 100% hele tiden!)

#218052  av FireWalk

sleeper skrev:sprutet mitt kan kontolere det.. tenkte bare på at jeg ikke ville ha et kit hvor det følgte med egen hjerne til og styre faenskapenn. :wink:

hvor stor tank bruker du da?
og hvor lenge holder det hvis du har full åpning da? ( sett at du bare spruter 100% hele tiden!)
Den spruter bare inn vann/metanol blandingen når visse kriterier blir møtt:

1. Aktiveres dersom innsugstemperaturen i manefolden blir over 34 grader.
2. Trykket må være over 0,7 bar (uavhengig av punkt 1)
3. Aktiveres ved gjentatt tenningsbank
4. Dersom turbo trykket skulle bli over 1,2 bar (Boost creep) for å hemme tendenser til tenningsbank.

Det spruter aldri 100% hele tiden. Bare når visse variabler blir møtt. Dersom du Setter sprutet til å aktivere pumpa og lar den stå å gå så er tanken tom innen et halvt minutt ;)

Jeg fyller som regel på en gang i uka. Men om sommeren med mye hardkjøring så kan det være du må fylle på hver gang du fyller bensin, eller i værste fall flere ganger for dag med ekstra hard kjøring. Det kommer jo ann på hvordan du setter instillingene, og hvor stor tank du har

Jeg har vel 4 liters tank.

#218083  av FireWalk

celica_st185 skrev:Hvor stor dyse/dyser bruker du til vanninsprutet?
2 stk M3, 3.9 gph @ 150 psi. :)

#218093  av Mr2Even

Fått skikkelig blod på tann du FireWalk :D

#218096  av FireWalk

Mr2Even skrev:Fått skikkelig blod på tann du FireWalk :D
Hehe! det kan du trygt si :P :lol: Det bare baller på seg..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 36