Da var helgen over. Det er vel ikke meningen man skal være SLITEN når helgen er over.. men Det er jeg nå

har holdt på hele helgen og styret med bilen, og knapt nok slappet av i det hele tatt. Skal nesten bli ferie å gå på jobb i morgen til sammenligning. Men deilig at det er gjort! og resultatet ble kanon bra syntes jeg!
Fikk som nevnt over noen pakker i posten før helga, og har brukt lørdagen og søndagen på å få på alt.
Lørdag:
Jeg begynte på Lørdag med å montere HKS EVC elektronisk boost controller. Dette var litt knot. Har aldri montert en slik før, og bruksanvisningen var på Japansk. Så dermed måtte jeg bare koble slik jeg ifølge min logikk mente det måtte være. Har ikke fått testet den enda siden det er snø ute, men så snart det blir bare veier skal det testes. Men er 99% sikker på at det er riktig. Og nei, jeg fant ikke noe manual på nettet

.
Å få lagt opp ledninger innebar å demontere så å si alt av interiør i kupeen for å få lagt ledningene inn i konsollen og videre bak til motor rommet. samt legge opp strømkabler til display enheten og selve styreenheten. stepper-motor/ventilen er montert ved stab staget ca 20 cm fra turboen. Burde være kaldt nok der til at den overlever uten problemer, og samtidig nært nok til å eliminere eventuell lag pga lengde på slanger. En solenoid bør stå så nær turboen som overhodet mulig.
Koblet opp vakum slange til den og lot slangene fra wastegate gå innom solenoiden (ventilen) og tilbake igjen. Kabler går så fra solenoiden og inn i kupeen slik at jeg får opp all data på displayet som følger med. Dermed har jeg FULL elektronisk kontroll på turbo trykk direkte fra kupeen, og slipper og ta frem laptopen og justere via datasprutet hver gang jeg skal gjøre noe med turbotrykket.
Tenkte jeg skulle ha selve display enheten der aksebegeret har vært, så da tar jeg ut askebegeret og støyper opp en form i glassfiber som jeg pusser til og lakkerer, slik at det ser "orignalt" ut. styreenheten tenkte jeg å ha nedfelt i oppbevaringsboksen under temperaturmåleren under cd spilleren. Slik at den er enkel å komme til.
Søndag:
Begynte å montere TKO eksosanlegget på søndagen. Tok ned det som jeg hadde fra før og satte på det nye. Dette gikk forholdsvis greit. Og om jeg må si det selv så ser det MEGET kult ut!

Savner dog å ha 2 enderør på hver side bak, er litt fan av det ferrari looken det gir, men ser OK ut med dette også. Også passer det bedre med tanke på turbo oppgraderingen som kommer også.
Ble ferdig med å montere eksos anlegg for noen timer siden, så da fant jeg ut at siden jeg først var der og hadde skitnet meg til så kunne jeg like gjerne montere kaminari stylingen bak også.
DET tok derimot litt lenger tid.
Hadde en samtale med Neemi på forumet her som mente på det var best å ta av fangeren bak for å få det til. Begynner nå å skjønne HVORFOR hun mente det.. Men sta som jeg er så skulle jeg jo få det til uten å ta den av. Har tatt den av en gang før og syntes det var en del styr, og tenkte: hvor vanskelig kan det være?...
Vel... for det første så var ALLE boltene til de små listene på siden under fangeren rustet igjen. Jeg tok i og tok i for å få dem løs, men det endte jo bare med at de knakk en etter en, og alle måtte borres ut.
Vinkelsliperen fant jeg ikke igjen, så jeg endte opp med å bende vekk hele den rista som ligger bak eksos potta, og da fikk stylingen plass.
Borret noen hull og laget til bolter med skiver for å holde den på plass. Stipset den opp og begynte å sette inn boltene. Dette gikk også ganske greit egentlig, med unntak av all sanden som hele tiden datt ned i øynene på meg..
men til slutt var også denne på plass. Og resultatet ble helt KONGE syntes jeg!
Her er noen bilder: