TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering +++

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#218100  av Pitchyou

wow, denne blir jo bare bedre og bedre...
Hvor kjøpte du TRD vingen fra? Hvordan var det å handle med Rougemotorsport hvis det var der du kjøpte lysene?

#218108  av Mr2Even

FireWalk skrev:
Mr2Even skrev:Fått skikkelig blod på tann du FireWalk :D
Hehe! det kan du trygt si :P :lol: Det bare baller på seg..
Kjønner deg godt :wink: TRD Vinge blir konge :D Mye ga du for Butterfly eksosen? Hvilke bakfanger har du tenkt deg da? Denne kanskje..
Vedlegg
Gul Mr2 kul siden.bak.jpg
Gul Mr2 kul siden.bak.jpg (74.41 kiB) Vist 643 ganger

#218115  av Mr2Even

Noe lignende dette bare i rød og butterfly blir vel din da 8) :D
Vedlegg
toyota_mr2_other_28j TRD Vinge bak.jpg
toyota_mr2_other_28j TRD Vinge bak.jpg (44.85 kiB) Vist 1590 ganger

#218119  av FireWalk

Jeg har kaminari stylingen bak liggend klar:) settes på når eksosanlegget skal på. :D

#218123  av Mr2Even

FireWalk skrev:Jeg har kaminari stylingen bak liggend klar:) settes på når eksosanlegget skal på. :D
Hm,. jo det kan bli bra.. Mye kostet eksosen din igjen ? :wink:

#218130  av FireWalk

Mr2Even skrev:
FireWalk skrev:Jeg har kaminari stylingen bak liggend klar:) settes på når eksosanlegget skal på. :D
Hm,. jo det kan bli bra.. Mye kostet eksosen din igjen ? :wink:
hmm.. ca 7000,- :)

#218207  av sleeper

husker du hadde lagt opp neon varsel lys som skal lyse hvis tanken er tom eller en av dysene slutter og funke!? hvordan har du gjort det?

#218222  av FireWalk

Borret et hull i bunnen av tanken og la inn en float switch. Når vann nivået synker til kritisk nivå så blir kretsen sluttet og da lyser dioden i dashbordet opp for å indikere at den er tom. Samtidig går ledningen innom datasprutet slik at det også vet at tanken er nesten tom. Da går den i "safe mode" intil der er vann på tanken igjen. Altså, jeg får ikke lov å kjøre i det mest agresive programmet så lenge der ikke er vann på tanken. Siden den bruker vann som sikkerhetsmekansime.

Er jo strengt talt ikke nødvendig, men jeg setter sikkerhet i fremsetet når det gjelder levetid på motoren.. :)

#218256  av FireWalk

Weeeh!! I dag kom TKO Eksos anlegget! :D Hadde ikke ventet det før ut i neste uke, men jammen kom det ikke i dag. Så nå blir det ut å montere eksos anlegg. Skal også montere HKS EVCen i dag, så har å gjøre frem mot kvelden :)

Skal ta noen bilder etter hvert å legge ut.
Vedlegg
Bilde244.jpg
Bilde244.jpg (207.82 kiB) Vist 639 ganger

#218504  av Mr2Even

Fett... :D

#218512  av FireWalk

Da var helgen over. Det er vel ikke meningen man skal være SLITEN når helgen er over.. men Det er jeg nå :P har holdt på hele helgen og styret med bilen, og knapt nok slappet av i det hele tatt. Skal nesten bli ferie å gå på jobb i morgen til sammenligning. Men deilig at det er gjort! og resultatet ble kanon bra syntes jeg! :D

Fikk som nevnt over noen pakker i posten før helga, og har brukt lørdagen og søndagen på å få på alt.

Lørdag:

Jeg begynte på Lørdag med å montere HKS EVC elektronisk boost controller. Dette var litt knot. Har aldri montert en slik før, og bruksanvisningen var på Japansk. Så dermed måtte jeg bare koble slik jeg ifølge min logikk mente det måtte være. Har ikke fått testet den enda siden det er snø ute, men så snart det blir bare veier skal det testes. Men er 99% sikker på at det er riktig. Og nei, jeg fant ikke noe manual på nettet ;).

Å få lagt opp ledninger innebar å demontere så å si alt av interiør i kupeen for å få lagt ledningene inn i konsollen og videre bak til motor rommet. samt legge opp strømkabler til display enheten og selve styreenheten. stepper-motor/ventilen er montert ved stab staget ca 20 cm fra turboen. Burde være kaldt nok der til at den overlever uten problemer, og samtidig nært nok til å eliminere eventuell lag pga lengde på slanger. En solenoid bør stå så nær turboen som overhodet mulig.

Koblet opp vakum slange til den og lot slangene fra wastegate gå innom solenoiden (ventilen) og tilbake igjen. Kabler går så fra solenoiden og inn i kupeen slik at jeg får opp all data på displayet som følger med. Dermed har jeg FULL elektronisk kontroll på turbo trykk direkte fra kupeen, og slipper og ta frem laptopen og justere via datasprutet hver gang jeg skal gjøre noe med turbotrykket.

Tenkte jeg skulle ha selve display enheten der aksebegeret har vært, så da tar jeg ut askebegeret og støyper opp en form i glassfiber som jeg pusser til og lakkerer, slik at det ser "orignalt" ut. styreenheten tenkte jeg å ha nedfelt i oppbevaringsboksen under temperaturmåleren under cd spilleren. Slik at den er enkel å komme til. :)

Søndag:

Begynte å montere TKO eksosanlegget på søndagen. Tok ned det som jeg hadde fra før og satte på det nye. Dette gikk forholdsvis greit. Og om jeg må si det selv så ser det MEGET kult ut! :) Savner dog å ha 2 enderør på hver side bak, er litt fan av det ferrari looken det gir, men ser OK ut med dette også. Også passer det bedre med tanke på turbo oppgraderingen som kommer også.

Ble ferdig med å montere eksos anlegg for noen timer siden, så da fant jeg ut at siden jeg først var der og hadde skitnet meg til så kunne jeg like gjerne montere kaminari stylingen bak også.

DET tok derimot litt lenger tid.

Hadde en samtale med Neemi på forumet her som mente på det var best å ta av fangeren bak for å få det til. Begynner nå å skjønne HVORFOR hun mente det.. Men sta som jeg er så skulle jeg jo få det til uten å ta den av. Har tatt den av en gang før og syntes det var en del styr, og tenkte: hvor vanskelig kan det være?...

Vel... for det første så var ALLE boltene til de små listene på siden under fangeren rustet igjen. Jeg tok i og tok i for å få dem løs, men det endte jo bare med at de knakk en etter en, og alle måtte borres ut.

Vinkelsliperen fant jeg ikke igjen, så jeg endte opp med å bende vekk hele den rista som ligger bak eksos potta, og da fikk stylingen plass.

Borret noen hull og laget til bolter med skiver for å holde den på plass. Stipset den opp og begynte å sette inn boltene. Dette gikk også ganske greit egentlig, med unntak av all sanden som hele tiden datt ned i øynene på meg.. :?

men til slutt var også denne på plass. Og resultatet ble helt KONGE syntes jeg! :D

Her er noen bilder:
Vedlegg
Koblet meg inn på en vakum slange som går til MAP sensoren til ECU, for at EVCen skal vite manefoldtrykket.
Koblet meg inn på en vakum slange som går til MAP sensoren til ECU, for at EVCen skal vite manefoldtrykket.
Bilde251.jpg (185.89 kiB) Vist 640 ganger
Fjerne de gamle slangene fra wastegaten og montere på nye som skal gå innom HKS solenoiden (stepper motor ventil)
Fjerne de gamle slangene fra wastegaten og montere på nye som skal gå innom HKS solenoiden (stepper motor ventil)
Bilde249.jpg (187.73 kiB) Vist 642 ganger
Montering av EVC: fjernet trekket bak setene for å få lagt opp ledning bak til motoren.
Montering av EVC: fjernet trekket bak setene for å få lagt opp ledning bak til motoren.
Bilde246.jpg (224.15 kiB) Vist 641 ganger
Sjekket i samme slengen turboen som bare har blitt brukt ca 40 timer. Den var i 100% topp stand enda. Ikke noe slark i det hele tatt, og som dere kan se har oil catch tanken gjort jobben sin. Ikke noe griseri på turbin bladene i det hele tatt! :D
Sjekket i samme slengen turboen som bare har blitt brukt ca 40 timer. Den var i 100% topp stand enda. Ikke noe slark i det hele tatt, og som dere kan se har oil catch tanken gjort jobben sin. Ikke noe griseri på turbin bladene i det hele tatt! :D
Bilde247.jpg (162.2 kiB) Vist 636 ganger
Av med luftfilter. Dette ble vasket i samme slengen. :-)
Av med luftfilter. Dette ble vasket i samme slengen. :-)
Bilde245.jpg (217.74 kiB) Vist 633 ganger
Sist redigert av FireWalk den 22 jan 2007 00:50, redigert 1 gang totalt.

#218514  av FireWalk

flere bilder:
Vedlegg
Da var det klart til å begynne på eksos anlegget. Kjøpte meg noen snertne ramper på biltema som man kan kjøre bilen opp på. :-)
Da var det klart til å begynne på eksos anlegget. Kjøpte meg noen snertne ramper på biltema som man kan kjøre bilen opp på. :-)
Bilde262.jpg (249.97 kiB) Vist 645 ganger
Koblet den til, og slik ser den da altså ut. :-)
Koblet den til, og slik ser den da altså ut. :-)
Bilde260.jpg (158.72 kiB) Vist 639 ganger
Det begynner å bli en del ledninger gjennom midtkonsollen min nå. Mye elektronikk. På tide med en opprydning :)
Det begynner å bli en del ledninger gjennom midtkonsollen min nå. Mye elektronikk. På tide med en opprydning :)
Bilde257.jpg (215.4 kiB) Vist 643 ganger
Da var alt koblet ferdig i motor rommet, på tide å få koblet resten i kupeen.
Da var alt koblet ferdig i motor rommet, på tide å få koblet resten i kupeen.
Bilde253.jpg (233.08 kiB) Vist 637 ganger
Da var solenoiden montert. Og slanger koblet på :D
Da var solenoiden montert. Og slanger koblet på :D
Bilde252.jpg (198.33 kiB) Vist 640 ganger

#218515  av FireWalk

Eksos anlegg:
Vedlegg
Så var det bare å begynne å sette på det nye anlegget.
Så var det bare å begynne å sette på det nye anlegget.
Bilde272.jpg (197.33 kiB) Vist 640 ganger
Vekk med B-pipe. NÃ¥ ble det god plass under :)
Vekk med B-pipe. NÃ¥ ble det god plass under :)
Bilde269.jpg (179.33 kiB) Vist 639 ganger
Løsne B pipe fra downpipe.
Løsne B pipe fra downpipe.
Bilde267.jpg (183.3 kiB) Vist 635 ganger
Da var bakerste del vekk. Bare B pipen igjen. Gummi braketten og festet til B-pipen må vekk. Benyttet anlkedningen til å bytte kontakt på dynamoen og. :)
Da var bakerste del vekk. Bare B pipen igjen. Gummi braketten og festet til B-pipen må vekk. Benyttet anlkedningen til å bytte kontakt på dynamoen og. :)
Bilde266.jpg (187.64 kiB) Vist 640 ganger
Da var det bare å begynne å demonte det nåværende anlegget.
Da var det bare å begynne å demonte det nåværende anlegget.
Bilde264.jpg (192.62 kiB) Vist 634 ganger
Sist redigert av FireWalk den 22 jan 2007 00:32, redigert 1 gang totalt.

#218516  av FireWalk

Mer eksos anlegg montering:
Vedlegg
De orginale listene fremst, og den nye kaminarien bak. NÃ¥ blir bilen endelig "komplett" :)
De orginale listene fremst, og den nye kaminarien bak. NÃ¥ blir bilen endelig "komplett" :)
Bilde292.jpg (213.94 kiB) Vist 634 ganger
Så fant jeg ut at jeg skulle montere kaminari stylingen bak i samme slengen. Det tok faktisk lenger tid enn å demontere og montere eksos anlegget, men det var verd det! :D
Så fant jeg ut at jeg skulle montere kaminari stylingen bak i samme slengen. Det tok faktisk lenger tid enn å demontere og montere eksos anlegget, men det var verd det! :D
Bilde289.jpg (217.36 kiB) Vist 635 ganger
Da var det litt tykkere rør hele veien ut. :-)
Da var det litt tykkere rør hele veien ut. :-)
Bilde284.jpg (209.44 kiB) Vist 632 ganger
Da var det på plass. Gjør seg med litt bling bling. Les: Krom. :P
Da var det på plass. Gjør seg med litt bling bling. Les: Krom. :P
Bilde283.jpg (236.67 kiB) Vist 642 ganger
Da var halvparten på.
Da var halvparten på.
Bilde281.jpg (231.92 kiB) Vist 635 ganger
Sist redigert av FireWalk den 22 jan 2007 00:40, redigert 1 gang totalt.

#218517  av FireWalk

Og resultatet:

Jeg syntes iallefall det ble knall :-)

[Edit]

Ser av bildene nå at jeg må få på spacerene bak igjen. Jeg måtte ta dem av når jeg byttet til 18" pga at dekkene da tar oppi skjermen :( Men skal få valset dem når jeg lakkerer den om igjen nå snart. :)
Vedlegg
Bilde296.jpg
Bilde296.jpg (274.18 kiB) Vist 639 ganger
Eksos anlegg og styling ferdig montert. :-)
Eksos anlegg og styling ferdig montert. :-)
Bilde294.jpg (253.67 kiB) Vist 642 ganger
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 36